2022-06-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Nej det tror jag inte. Du behöver inte raljera med mig. Men att tvätta kläderna på det där viset behöver inte vara negativt. Det är kanske lite mödosamt arbete men det kan också vara väldigt rogivande. Resten av samhället är befriat ifrån stress och folk kan stå där och knåpa på i sin egen takt i ett med naturen. Har man lite muskler på kroppen och lite kondition så blir inte den där arbetsuppgiften så där fruktansvärt jobbig att genomföra.

Men visst det fanns saker som va jobbiga då som vi inte lider av idag. Likväl som det fanns saker då som var rogivande för kropp och själ som vi absolut saknar idag. Allt var inte sämre förr, allt var inte bättre förr heller. I framtiden så kanske vi kan få en kombination av dom två.

Du tänker alltså göra det?
Citera
2022-06-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du tänker alltså göra det?

Det vet jag inte. Har aldrig prövat. Skulle behöva leva det livet isåfall och det kan jag inte.
Citera
2022-06-03, 20:57
Avstängd
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urna
Vi har inte barn eftersom ingen av oss har kvinnliga könsorgan och vi vill inte adoptera.

Hemmafru betyder ju att föda, vara en mamma till och ta hand om barn. Att ni inte har barn kan omöjligen bero på ni saknar "unable to define"-a könsorgan. Har ni varit hos barnpersonskan? Hen kan hjälpa er bli gravida. Men bli inte gravida samtidigt, det är inte lätt med två bebisar. Men, om ni båda ändrar pronomen och gör slut, blir det lätt som en plätt!

Att vara en mamma är det svåraste jobbet som finns, det är så svårt att en singelmamma kan göra det bättre än ett cis-par. Det betyder att män är helt och hållet värdelösa, och att kvinnan så fort hon hyser minsta positiva känsla gentemot någon man alls, blir totalt inkompetent. Rent generellt kan man säga att en singelmamma slår ett cis-par i stafett 10 gånger av 10.

Bör hemmafruar få betalt? Ja, av sina makar. Bör de skatta? Nej, det har maken redan gjort.
Maken betalar vidare för den starka självständiga singelammans barn.
Citera
2022-06-03, 22:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodcoviddod
Hemmafru betyder ju att föda, vara en mamma till och ta hand om barn. Att ni inte har barn kan omöjligen bero på ni saknar "unable to define"-a könsorgan. Har ni varit hos barnpersonskan? Hen kan hjälpa er bli gravida. Men bli inte gravida samtidigt, det är inte lätt med två bebisar. Men, om ni båda ändrar pronomen och gör slut, blir det lätt som en plätt!

Att vara en mamma är det svåraste jobbet som finns, det är så svårt att en singelmamma kan göra det bättre än ett cis-par. Det betyder att män är helt och hållet värdelösa, och att kvinnan så fort hon hyser minsta positiva känsla gentemot någon man alls, blir totalt inkompetent. Rent generellt kan man säga att en singelmamma slår ett cis-par i stafett 10 gånger av 10.

Bör hemmafruar få betalt? Ja, av sina makar. Bör de skatta? Nej, det har maken redan gjort.
Maken betalar vidare för den starka självständiga singelammans barn.
Nej, hemmafru betyder att man är hemma och tar hand om hushållet, man behöver inte ha barn för att vara hemmafru.
Citera
2022-06-03, 23:01
Avstängd
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, hemmafru betyder att man är hemma och tar hand om hushållet, man behöver inte ha barn för att vara hemmafru.

Du råkar inte vara en sån vars hemmafru har penis? Jag hatar inte. Jag tycker att ni ska få leva som ni vill och ha pride. Det kanske är du som är hemmafrun med penis? Du kanske tog bort den? Hur som haver, tack för att du påminde mig om kampen mot det patriarkat förtrycket. Jag började nästan tro att bara män har penis. Vilken tabbe!

Nej, hemma fru betyder könsneutral sexslav/städperson. Vi har nu förlikat motsättningar i äkta hegelianskt manér och kulturrevolutionen börja. Mods, execute order 66: Stäng tråden och öppna Gulaglägren.
Citera
2022-06-05, 18:58
Medlem
Incendios avatar
Allt som får familjen att gå runt är ett jobb. Hemmafru blev något fult när vi skulle bli beroende av staten istället för av vår man.
Citera
2022-06-06, 15:03
Medlem
Citat:
Du råkar inte vara en sån vars hemmafru har penis? Jag hatar inte. Jag tycker att ni ska få leva som ni vill och ha pride. Det kanske är du som är hemmafrun med penis? Du kanske tog bort den? Hur som haver, tack för att du påminde mig om kampen mot det patriarkat förtrycket. Jag började nästan tro att bara män har penis. Vilken tabbe!

Nej, hemma fru betyder könsneutral sexslav/städperson. Vi har nu förlikat motsättningar i äkta hegelianskt manér och kulturrevolutionen börja. Mods, execute order 66: Stäng tråden och öppna Gulaglägren.

Är det mer okej att köpa en städare då som är en såkallad städslav eller vem skall städa ?
Citera
2022-06-06, 15:03
Medlem
Citat:

Är det mer okej att köpa en städare då som är en såkallad städslav eller vem skall städa ? Och vem annars skulle ha penis än en man ?
Citera
2022-06-06, 15:09
Avstängd
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Är det mer okej att köpa en städare då som är en såkallad städslav eller vem skall städa ?

Det beror på. Om en man köper en kvinnlig slav är det förtryck, men om en kvinna köper en t-shirt som är tillverkad av en kvinna eller ett barn, så är det klimatsmart. Man ska alltid accelerera motsättningarna för att påskynda utopins ankomst. Öppna ditt hjärta, kamrat!
Citera
2022-06-06, 21:04
Medlem
AdamSmiths avatar
Kvinnorna drog nitlotten när bägge föräldrarna förväntas jobba heltid, men de ändå ska hinna med att göra hushållet på övrig tid.

Jag tycker att det är fritt fram för vem som helst att vara hemmafru, eller hemmaman, såvida ekonomin håller för det. För ingen annan ska betala för det.
Betänk dock att ens partner kan få för sig att dra efter 20 år, och då står man där utan försörjning eller pension. Då är det klokt att skriva någon form av juridiskt bindande papper där den som jobbat delar med sig av sin pension till den som varit hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in