2022-06-01, 16:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Men vadå skulle man kunna starta företag som hemmafru på något sett ? Vara sin egen arbetsgivare. Men vart kommer pengarna ifrån om man nu måste ha två löner för att klara en medelklass familj? Och varför gick det förr men inte nu för medelklassen ?
Det blir i så fall din man som får betala för dina tjänster.
Citera
2022-06-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Låg intellektuell nivå att peka på andra när du gör exakt samma fel, bl.a säger att TS kan inte ta mothugg men det är du som använder svordomar och skriver mest emotionellt. Stackars fader som fick en sådan "förtryckt" och arg dotter, eller så kanske fadern aldrig var närvarande i familjen och därav manshatet.

Hon har dock väldigt rätt i att feminister inte är för att främja kvinnan egentligen, feminister är en säregen grupp som bl.a hatar andra kvinnor som tycker om tvåsamhet. Man behöver inte vara en cool och tuff feminist bara för att man tycker om jämställdhet, det är mer som ett trademark att statuera exempel och det fungerar alldeles utmärkt, för ingen man jag känner vill ha en arg och bitter 30-årig feminist med hår under armarna

För det första mina armhålan är renrakade och jag är en snygg 20 åring och du hade gjort allt för att vara mig eftersom jag är hemmafrus material.😘 Min pappa älskar mig och vi har en fin relation. Jag anser mig inte vara något offer och inte heller någon offerkofta eftersom jag är van vid att ta ansvar och är glad för övrigt när jag inte pratar med stenålders människor. Snygg taktik att gå till person angrepp för att du återigen inte kan acceptera att en feminist är okej med att du väljer att gå den vägg i livet du vill. Det är din personlighet jag har något emot och hur du försöker tvinga andra in i din värld. Älskar Maria montasami och hon är hemmafru. Du är en bitter fitta!
Citera
2022-06-01, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
För det första mina armhålan är renrakade och jag är en snygg 20 åring och du hade gjort allt för att vara mig eftersom jag är hemmafrus material.😘 Min pappa älskar mig och vi har en fin relation. Jag anser mig inte vara något offer och inte heller någon offerkofta eftersom jag är van vid att ta ansvar och är glad för övrigt när jag inte pratar med stenålders människor. Snygg taktik att gå till person angrepp för att du återigen inte kan acceptera att en feminist är okej med att du väljer att gå den vägg i livet du vill. Det är din personlighet jag har något emot och hur du försöker tvinga andra in i din värld. Älskar Maria montasami och hon är hemmafru. Du är en bitter fitta!

Ingen försöker tvinga dig att till något . Är feminister en majoritet? Vad betyder feminism för dig? Det finns många kvinnor som vill vara hemmafruar helt frivilligt. Och hur är du hemmafru material ? Svenska Hollywood fruar dumförklarade lite vad hemmafruar egentligen är. Att uppfostra barn allt hantverk sköta hemmet dom goda måltiderna och massa annat.
Förklara hur du kan säga att jag tvingar kvinnor till något när det är du som gör det själv dubbelmoral och motsägelsefullt. Man skaffar familj för att ha tid med dom. Hur mycket tid tror du familjerna får med sina barn idag ? Tror du det är bra för barnen ?
Citera
2022-06-01, 16:51
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:

Jag behöver inte få någon acceptans av en feminist, utan jag vet vad jag vill och gillar(har haft traditionell brud). Jag hade inte gjort ett skit för dig eftersom du varken är följsam, värnar om familjen eller har det som krävs för att kvalificera sig som en optimal moder. Det är som ett kvitto på pannan vad man ska undvika som kille med konservativa värderingar.

Av de ex-feminister jag talat med har alla till slut växt ifrån den fasen som "arg kränkt feministkvinna", de hade samma gemensamma åsikt att det bara är en fas man har som tjej och försvinner oftast sedan, vilket jag finner oerhört rimligt då jag bara kan skratta när jag hör och ser snyftande unga tjejer drabbats av patriarkatet som samtidigt lever i ett av VÄRLDENS redan mest jämställda land.

Ps. Montazami må vara en Hollywoodfru och är aningen feminin, men det där med att ha söndersprutade läppar och se ut som plastdocka kan man vara utan.
Senast redigerad av maxatdunder 2022-06-01 kl. 16:55.
Citera
2022-06-01, 16:56
Medlem
Citat:
Ingen försöker tvinga dig att till något . Är feminister en majoritet? Vad betyder feminism för dig? Det finns många kvinnor som vill vara hemmafruar helt frivilligt. Och hur är du hemmafru material ? Svenska Hollywood fruar dumförklarade lite vad hemmafruar egentligen är. Att uppfostra barn allt hantverk sköta hemmet dom goda måltiderna och massa annat.
Förklara hur du kan säga att jag tvingar kvinnor till något när det är du som gör det själv dubbelmoral och motsägelsefullt. Man skaffar familj för att ha tid med dom. Hur mycket tid tror du familjerna får med sina barn idag ? Tror du det är bra för barnen ?

Jag upplever att ni vägrar acceptera att kvinnor vill jobba och fortsätter tjata och påstå jag inte är okej med att ni är hemfruar så jag har fått upprepa mig många gånger vilket är otroligt provocerande. Ja en majoritet av alla kvinnor jobbar i Sverige vilket leder till att vårat land gynnas enormt ekomiska av det. Barn älskar mig, men har inga. Sen så skulbelägger du kvinnor som arbetar och påstår att kvinnor som har barn och inte viger hela sitt liv och minut åt sin man och barn är dåliga föreldrar. Barn i Sverige har skolplikt och vad tycker du kvinnor ska göra om dagarna när barnen är i skolan. Sitta hemma och städa och laga mat som en jävla husalf. Du verkar inte tycka pappor har en betydande roll i sina barns liv varför inte? En synd manlig förebild är otroligt viktigt för barn. Män kan också byta blöjor. Män kan också damsuga, kramas och laga mat. Eller tänker du att man behöver en fitta för att kunna göra så? Det är fucking ni som ger alla mammor skuldskänslor för att dom bidrar till familjen ekonomisk och att båda föräldrarna ger barnen kärlek hur är det fel? Eller kan män inte älska och visa kärlek? Ska vi sluta skicka döttrar till skolan eftersom deras ända uppgift är tydligen att föröka sig är det det du tycker? Är kvinnor som inte kan få barn värdelösa?
Citera
2022-06-01, 17:03
Medlem
[quote=maxatdunder|80441409]Jag behöver inte få någon acceptans av en feminist, utan jag vet vad jag vill och gillar(har haft traditionell brud). Jag hade inte gjort ett skit för dig eftersom du varken är följsam, värnar om familjen eller har det som krävs för att kvalificera sig som en optimal moder. Det är som ett kvitto på pannan vad man ska undvika som kille med konservativa värderingar.

Oj vad läskigt en kvinna som tänker och resonerar själv och inte är följsam va hemsk! Jag älskar min familj och tar ett tungt ansvar över mina syskon. Att ha vänner och att gilla att arbeta är fel för mig men rätt för en man? Tycker du är vidrig som säger att jag skulle vara en dåligt mamma bara för att jag inte håller med dig det är otroligt lågt av dig! Jag skulle iallafall låta mina döttrar utvecklas och ge dom självkänsla till att följa sina drömmar till skillnad från dig. Jag vill absolut inte ha en kille med konservativa värderingar eftersom jag vill bli behandlad som en likvärdig vuxen människa. Vill heller inte ha en man som tror att han äger mig och att mitt ända syfte i livet är att behaga min omgivning.
Citera
2022-06-01, 17:13
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Jag upplever att ni vägrar acceptera att kvinnor vill jobba och fortsätter tjata och påstå jag inte är okej med att ni är hemfruar så jag har fått upprepa mig många gånger vilket är otroligt provocerande. Ja en majoritet av alla kvinnor jobbar i Sverige vilket leder till att vårat land gynnas enormt ekomiska av det. Barn älskar mig, men har inga. Sen så skulbelägger du kvinnor som arbetar och påstår att kvinnor som har barn och inte viger hela sitt liv och minut åt sin man och barn är dåliga föreldrar. Barn i Sverige har skolplikt och vad tycker du kvinnor ska göra om dagarna när barnen är i skolan. Sitta hemma och städa och laga mat som en jävla husalf. Du verkar inte tycka pappor har en betydande roll i sina barns liv varför inte? En synd manlig förebild är otroligt viktigt för barn. Män kan också byta blöjor. Män kan också damsuga, kramas och laga mat. Eller tänker du att man behöver en fitta för att kunna göra så? Det är fucking ni som ger alla mammor skuldskänslor för att dom bidrar till familjen ekonomisk och att båda föräldrarna ger barnen kärlek hur är det fel? Eller kan män inte älska och visa kärlek? Ska vi sluta skicka döttrar till skolan eftersom deras ända uppgift är tydligen att föröka sig är det det du tycker? Är kvinnor som inte kan få barn värdelösa?

Kvinnor kan också byta vinterdäck och skydda mannen i en konfrontation, kanske t.om killen blir våt mellan benen och det kommer modersmjölk ur tutten när han försöker ammar barnen på kvällen.

Dumma frågor, klart en tjej ska gå klart skolan. Nej, varför skulle en kvinna som inte kan få barn vara värdelös? Det är bara tragiskt.

Självklart ska pappan visa kärlek på sitt sätt och ta ann sin faderskap, superviktigt. Lika viktigt som att modern tar ann sin moderroll...
Citera
2022-06-01, 17:20
Medlem
[quote=Autistfeminist|80441529]
Citat:
Jag behöver inte få någon acceptans av en feminist, utan jag vet vad jag vill och gillar(har haft traditionell brud). Jag hade inte gjort ett skit för dig eftersom du varken är följsam, värnar om familjen eller har det som krävs för att kvalificera sig som en optimal moder. Det är som ett kvitto på pannan vad man ska undvika som kille med konservativa värderingar.

Oj vad läskigt en kvinna som tänker och resonerar själv och inte är följsam va hemsk! Jag älskar min familj och tar ett tungt ansvar över mina syskon. Att ha vänner och att gilla att arbeta är fel för mig men rätt för en man? Tycker du är vidrig som säger att jag skulle vara en dåligt mamma bara för att jag inte håller med dig det är otroligt lågt av dig! Jag skulle iallafall låta mina döttrar utvecklas och ge dom självkänsla till att följa sina drömmar till skillnad från dig. Jag vill absolut inte ha en kille med konservativa värderingar eftersom jag vill bli behandlad som en likvärdig vuxen människa. Vill heller inte ha en man som tror att han äger mig och att mitt ända syfte i livet är att behaga min omgivning.

En sak ? Vad är en feminst ?
Citera
2022-06-01, 17:26
Medlem
Citat:
Är det okej att jobba som hemmafru?
Ja eller nej?
Sen när blev hemmafru något fult ?
Och vill ni ha en hemmafru ?

Det är det väl om personen ifråga sköter exakt allt kring familj och hushåll. Blir ju en hel del att göra. Ett jobb men ett riktigt tråkigt sådant.
Hade aldrig orkat leva så, känns som att man blir väldigt isolerad och uttråkad.
Citera
2022-06-01, 17:28
Medlem
[quote=Tjejmedpondus|80441692]
Citat:

En sak ? Vad är en feminst ?

Vadå måste man älska alla kvinnor helt plötsligt? Om jag upplever att någon är otrevlig mot mig är jag otrevlig tillbaka.
Citera
2022-06-01, 17:31
Medlem
Citat:
Är det okej att jobba som hemmafru?
Ja eller nej?
Sen när blev hemmafru något fult ?
Och vill ni ha en hemmafru ?

Jag jobbar som hemmafru. Får 180kr i timmen och jobbar 8 timmar per dag. Rätt chill jobb, städar och lagar mat, tvättar kläder etc. Riktigt soft, lyssnar på podd och bara chillar dagarna igenom. Får dricka på arbetstid också.
Citera
2022-06-01, 17:33
Medlem
Citat:
Kvinnor kan också byta vinterdäck och skydda mannen i en konfrontation, kanske t.om killen blir våt mellan benen och det kommer modersmjölk ur tutten när han försöker ammar barnen på kvällen.

Dumma frågor, klart en tjej ska gå klart skolan. Nej, varför skulle en kvinna som inte kan få barn vara värdelös? Det är bara tragiskt.

Självklart ska pappan visa kärlek på sitt sätt och ta ann sin faderskap, superviktigt. Lika viktigt som att modern tar ann sin moderroll...

Vad är kvinnas modersroll att ägna hela sitt liv åt att vara mamma och bli skuldbellagd om hon har ett liv utanför. Håller med tjejer ska gå i skolan det var en ironisk fråga till kvinnan jag skrev till och nu lägger du dig i. Bra att du tycker män också ska ta hand om sinna barn känns betryggande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in