2022-05-31, 15:19
Medlem
Psyko Dads avatar
Tio bitar är väl vanligast på menyerna, blir mer förvånad över att se 8 bitar.
Nu går jag mest på de som har godast och fräschaste sushin och äter man ihop med någon så tar man ju 3 st 8 bitar och delar.
Citera
2022-05-31, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag som storvuxen man kan bli mätt på en 15-bitars, så jag kan absolut tänka mig att 8 funkar fint för många. Sushi är oväntat mättande mat, med tanke på att den ser så liten ut för världen.

Vad fan väger du? När jag var liten och bodde hemma köpte vi alltid största menyn för mig och brosarn jag var 13 bast. Det var 22 bitar eller 24 minns ej, men mätt blev man inte. Idag försöker ja gå upp i vikt och vill väga 100 så att bli mätt på sushi är sjukt jävla dyrt.

Jag vägde också väldigt lite som grabb var både kort och smallast i min klass men att äta 22 bitar sushi var fan inte ett problem. Hur kan du bli mätt på bara 15 bitar som "storvuxen man" är ju bara löjligt. Något går inte ihop.
Citera
2022-05-31, 15:27
Medlem
lagom så att man slipper bli slö och få matkoma
Citera
2022-05-31, 15:27
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingydarkjew
Vad fan väger du? När jag var liten och bodde hemma köpte vi alltid största menyn för mig och brosarn jag var 13 bast. Det var 22 bitar eller 24 minns ej, men mätt blev man inte. Idag försöker ja gå upp i vikt och vill väga 100 så att bli mätt på sushi är sjukt jävla dyrt.

Jag vägde också väldigt lite som grabb var både kort och smallast i min klass men att äta 22 bitar sushi var fan inte ett problem. Hur kan du bli mätt på bara 15 bitar som "storvuxen man" är ju bara löjligt. Något går inte ihop.
2 meter, 110 pannor. 15 bitar funkar oftast fint om man äter i lugn takt!
Citera
2022-05-31, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Är man tjej som inte tränar och i 50-kilosklassen så är nog 8 bitar till lunch perfekt.

Komfortabel måltid för mig är väl lunch 20-25 bitar och middag gärna 30. Kan äta 50 också men då är de sista 10-15 ren svullning.

Tack iaf en till som verkar äta som en vanlig människa, trodde alla skulld hålla med TS att det är löjligt lite med 8 bitar. Fan de flesta här är "stora män" som tycker det verkar vara lagom.
Citera
2022-05-31, 15:31
Medlem
Citat:
2 meter, 110 pannor. 15 bitar funkar oftast fint om man äter i lugn takt!

Hur är det möjligt? Är det fett eller muskler, jag åt alltså mer än dig som en spädd liten tonåring. Fattar om du inte gillar sushi och ej äter så mycket då men en vanlig kebabtallrick måste vara dubbla kalorierna jämtemot 15 bitar sushi. Bara för jag e nyfiken nu hur mycket sushi KAN du äta då innan du blir spymätt?
Citera
2022-05-31, 15:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Vem blir mätt på sushi?
Alla blir mätta på sushi, ja, om man då äter den mängden som normalt krävs för göra dig mätt.
Citera
2022-05-31, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Alla blir mätta på sushi, ja, om man då äter den mängden som normalt krävs för göra dig mätt.

Äter man en stor mängd så kan man tro sig vara mätt.
Men efter 1h så inser man att det var fel.
Citera
2022-05-31, 16:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Äter man en stor mängd så kan man tro sig vara mätt.
Men efter 1h så inser man att det var fel.
Som med all annan mat.

Vad är det du inser efter 1h?
Citera
2022-05-31, 16:20
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingydarkjew
Hur är det möjligt? Är det fett eller muskler, jag åt alltså mer än dig som en spädd liten tonåring. Fattar om du inte gillar sushi och ej äter så mycket då men en vanlig kebabtallrick måste vara dubbla kalorierna jämtemot 15 bitar sushi. Bara för jag e nyfiken nu hur mycket sushi KAN du äta då innan du blir spymätt?
Mestadels muskler numera. Förr i tiden såg det dock ut på ett helt annat sätt, så jag har blivit rätt noga med vad jag äter. En måltid bör generellt ligga på optimalt 400 - 700 kalorier, och en 15 bitars sushi landar på 558. Skulle man bryta ner innehållet på en tallrik skulle det vara enklare att se att mängden mat är rätt lagom, och dessutom relativt balanserad.

Skulle jag tävlingsäta skulle jag få i mig någonstans mellan 80 och 100 bitar innan mättnaden kommer ikapp. Men för en vanlig middag som äts i lugn takt så hjärnan hinner signalera mättnad klarar jag mig lätt på 15.
Citera
2022-05-31, 16:43
Medlem
Citat:
Mestadels muskler numera. Förr i tiden såg det dock ut på ett helt annat sätt, så jag har blivit rätt noga med vad jag äter. En måltid bör generellt ligga på optimalt 400 - 700 kalorier, och en 15 bitars sushi landar på 558. Skulle man bryta ner innehållet på en tallrik skulle det vara enklare att se att mängden mat är rätt lagom, och dessutom relativt balanserad.

Skulle jag tävlingsäta skulle jag få i mig någonstans mellan 80 och 100 bitar innan mättnaden kommer ikapp. Men för en vanlig middag som äts i lugn takt så hjärnan hinner signalera mättnad klarar jag mig lätt på 15.

Aja tror dig men tycker ändä det känns weird. Nu börjar jag undra hur du kan hålla din vikt om dina måltider är på 600 calorier, jag äter runt 4k om dagen och har svårt att gå upp. Men jag väger ju 20kg mindre än dig ändå.
Citera
2022-05-31, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Som med all annan mat.

Vad är det du inser efter 1h?

Att jag var skenmätt.
Och nej, annan mat blir man mätt på riktigt av, i minst 5h.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in