2022-06-02, 01:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Poliser får ge rapporteftergift för vissa typer av brott - att strunta i böter hamnar således under det.

När det gäller Paludan försökte de neka honom demonstrationstillstånd men rätten välte det beslutet och gav Paludan rätt.
Rätten består av människor som ska försöka tolka lagen i des alla olika nyanser. Deras val kan vara felaktigt, de kan inte alltid förstå vad lagskrivarna var ute efter.

Jag anser de har tolkat det fel, med tanke på de risker de s.k. demonstrationerna ger. Både när det gäller risk vid demonstrationstillfället, och framtida höjd risknivå med konflikter i samhället. Jag vet att många tycker de ska tillbaks till sitt ursprung, men det kommer aldrig ske i någon större omfattning, så då får vi kanske leva med genererade konflikter under lång tid till förtret för oss alla.
Citera
2022-06-02, 01:50
Medlem
MakeIslamillegals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Underbart hur han lyckas få tillstånd har han någon insider som godkänner detta eller är lagstiftningen så här trasig,
här borde man ge avslag med tanke på tidigare händelser.
Paludans syfte är bara att provocera!

Varför spelar hans syfte roll? Det är ju de som låter sig provoceras som är problemet här. Jag blir provocerad av allt möjligt och framförallt av islam och av muslimer, men inte fan begår jag våldsbrott för det.

Fokus på rätt saker förfan.
Citera
2022-06-02, 02:25
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeIslamillegal
Varför spelar hans syfte roll? Det är ju de som låter sig provoceras som är problemet här. Jag blir provocerad av allt möjligt och framförallt av islam och av muslimer, men inte fan begår jag våldsbrott för det.

Fokus på rätt saker förfan.
Vore bättre om han talade om det som är dåligt med islam, inte bara att det är en hemsk religion. Och han säger att Mohammed är en horunge, för övrigt en sak han inte kunde rå på själv (om han nu var det) och det behöver inte göra honom sämre för det.

Paludan säger han inte är rasist för man kan inte rå på sitt ursprung, det är inget val man gjort, men han gnäller på att Mohammeds morsa är en hemsk hora (tonårssnack), men det borde inte lastas honom då det inte är ett val han gjort. Ren onödig smutskastning.
Citera
2022-06-02, 02:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Vore bättre om han talade om det som är dåligt med islam, inte bara att det är en hemsk religion. Och han säger att Mohammed är en horunge, för övrigt en sak han inte kunde rå på själv (om han nu var det) och det behöver inte göra honom sämre för det.

Paludan säger han inte är rasist för man kan inte rå på sitt ursprung, det är inget val man gjort, men han gnäller på att Mohammeds morsa är en hemsk hora (tonårssnack), men det borde inte lastas honom då det inte är ett val han gjort. Ren onödig smutskastning.

Hoppas Paludan har en bokbål med Koranen, Toran, Bibeln och alla andra hittepå-böcker i en hög.
Sjukt att folk fortfarande tror på skiten.
Citera
2022-06-02, 02:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Hoppas Paludan har en bokbål med Koranen, Toran, Bibeln och alla andra hittepå-böcker i en hög.
Sjukt att folk fortfarande tror på skiten.

Tyvärr är Muslimer så jävla känsliga, därför är det så jävla kul.

Hoppas Palle brinner massa koraner!
Citera
2022-06-02, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Omvärlden, som också har demokrati och yttrandefrihet, gör en annan bedömning. Dom bedömer Paludan lite som sinnessjuk (vilket han också har diagnos för, säger han själv), och släpper inte in honom.

https://www.svd.se/a/V98XOp/rasmus-paludan-svartlistad-i-flera-lander-sveriges-beslut-vacker-forvaning

Sverige gör sig internationellt till åtlöje, genom att slaviskt 'följa föreskrifterna' likt en fjant-stolt pojkscout, även fast det leder till enbart skit. Som om föreskrifterna var så pass genomtänkta, när dom skapades, att täcka precis varje enskilt tänkbart scenario.
Så är det aldrig.

Du har helt rätt. Blir så jävla löjligt att läsa dessa typer som ska gapa yttrandefrihet när de skiter fullständigt i yttrandefriheten utan enbart hatar muslimer, araber o.s.v.

Vi har inte 100% full yttrandefrihet, t.ex. togs massa fakta bort från nätet när man skrev om covid.

Begränsningar måste finnas för invånarnas säkerhet. Man ska inte vika sig för religion nej, men att medvetet kränka troende är bara omoget. Och slösa massa skattepengar på att få förolämpa vissa människor är också nonsens.

Dessutom verkar RP ha chattat med småbarn, vilken normal människa stödjer sådana.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-06-02 kl. 03:01.
Citera
2022-06-02, 03:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Nyans och Vänsterpartiet är bägge politiska partier varav ett är representerat i riksdagen. Att dessa skulle vara odemokratiska partier blir en självmotsägelse. För att nå makten i landet ska det ske genom demokrati och försöker man på något annat sätt så kommer man inte åt den.

Jag menar inte att en tillståndsgiven demonstration inte ska få ske i gällande fall. Jag menar att Polisen inte ska ödsla tid och resurser på att agera personskydd. Yttrandefriheten kan bara inskränkas av staten och att poliser är närvarande vid en demonstration där en koran bränns är inte ett försvar, ett skydd eller en förstärkning av yttrandefriheten. Enbart statlig censur är hur yttrandefriheten kränks och censuren är avskaffad sedan 2011.

Hur kom NSDAP till makten? Genom demokrati. Nyans består av terroriststämplade brottslingar, partiledaren är en dömd brottsling. VPK har alltid hatat oss Svenskar. Deras partikvarter är finasierade med guldplomperna ifrån Gulgag och under kalla kriget jobbade 100% av VPK politiker åt främmande makt.

Att V skulle byt inriktning är bara skitsnack, det såg vi under årets 1 Maj tåg, då viftade både med Stalin, Lenin, Karl Marx flaggor och även hat symbolen Hammaren och skäran syntens i hos kommunisterna.
Citera
2022-06-02, 03:51
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Underbart hur han lyckas få tillstånd har han någon insider som godkänner detta eller är lagstiftningen så här trasig,
här borde man ge avslag med tanke på tidigare händelser.

Hans syfte är att visa alla blinda eller naiva att den aldrig reformerade religionen islam är oförenlig med demokrati och han lyckas ganska bra.
Citera
2022-06-02, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Hans syfte är att visa alla blinda eller naiva att den aldrig reformerade religionen islam är oförenlig med demokrati och han lyckas ganska bra.
På vilka sätt är Islam inte förenligt med yttrandefrihet och demokrati?

Jag menar, ingen kan väl vara så korkad att man tror, att bara för att någon procent av troende muslimer levde fan några gånger när Paludan körde sitt rally, så skulle hela islamiska traditionen vara oförenligt med demokrati och yttrandefrihet? Eller hur?

Det finns ju ingen som helst pågående debatt och observation, i något samhälle jag känner till - inte i Sverige heller - om att Islam skulle vara motståndare av demokrati och yttrandefrihet, eller hur?
Sånt har i princip enbart kommit på tapeten när Vilks satte upp några rondellhundar, och nu när Paludan gör sina meningslösa fånerier. Aldrig annars.

Så, på vilka sätt menar man att Islam skulle vara oförenligt med yttrandefrihet?
Senast redigerad av Robbinist 2022-06-02 kl. 04:57.
Citera
2022-06-02, 05:58
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Nej, det är ett misslyckade, men har inte med lagen att göra, om nu inte lagen går att följa.

Ge dansken tillstånd, är en lag som inte bör följas.

Vart drar du gränsen då? Bara sådant som du tycker eller får jag också vara med och bestämma att klimataktivisterna bland andra inte ska få tillstånd till något?
Citera
2022-06-02, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
På vilka sätt är Islam inte förenligt med yttrandefrihet och demokrati?

Jag menar, ingen kan väl vara så korkad att man tror, att bara för att någon procent av troende muslimer levde fan några gånger när Paludan körde sitt rally, så skulle hela islamiska traditionen vara oförenligt med demokrati och yttrandefrihet? Eller hur?

Det finns ju ingen som helst pågående debatt och observation, i något samhälle jag känner till - inte i Sverige heller - om att Islam skulle vara motståndare av demokrati och yttrandefrihet, eller hur?
Sånt har i princip enbart kommit på tapeten när Vilks satte upp några rondellhundar, och nu när Paludan gör sina meningslösa fånerier. Aldrig annars.

Så, på vilka sätt menar man att Islam skulle vara oförenligt med yttrandefrihet?

Du kanske har glömt Salman Rushdi, Lars Vilks, charlie Hebdo?

Hur gick det för de som kritiserade islam och använde sin yttrandefrihet?
Citera
2022-06-02, 07:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Rätten består av människor som ska försöka tolka lagen i des alla olika nyanser. Deras val kan vara felaktigt, de kan inte alltid förstå vad lagskrivarna var ute efter.

Jag anser de har tolkat det fel, med tanke på de risker de s.k. demonstrationerna ger. Både när det gäller risk vid demonstrationstillfället, och framtida höjd risknivå med konflikter i samhället. Jag vet att många tycker de ska tillbaks till sitt ursprung, men det kommer aldrig ske i någon större omfattning, så då får vi kanske leva med genererade konflikter under lång tid till förtret för oss alla.
Du får gärna anse det - det gör det inte till den korrekta bedömningen.

Om man kan tysta opponenter bara för att folk blir arga så landar vi snart i en enpartistat där ingen får säga någonting.
Om de är stenkastarna så anser nog många att de i första hand skall fängslas och straffas, och därefter avhysas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in