Citat:
Det var Sony Vegas Pro 13 från TPB, men nu har jag scannat med Malwarebytes och allt är cleant!
Citat:
Där har du nog svaret.
Du pysslade med W2000 också, där kanske något kom med.
Jag förmodar att det var Defender som varnade utan att du körde en skan, och dessutom i samband med nämnda potentiella riskageranden? I så fall, så bekräftas det att det var något med det. Troligen ofarligt.
Kör igenom tidigare länkade guide så ordnar det sig!
Du pysslade med W2000 också, där kanske något kom med.
Jag förmodar att det var Defender som varnade utan att du körde en skan, och dessutom i samband med nämnda potentiella riskageranden? I så fall, så bekräftas det att det var något med det. Troligen ofarligt.
Kör igenom tidigare länkade guide så ordnar det sig!
Jag tänkte på det också. Jag laddade ju dessutom ned en felaktig version av W2000 (server-operativsystemet) + en annan nedladdning som jag fan fortfarande inte vet vad det var. Men om man går in på internet archive och söker "windows 2000" så kommer en helvetes massa bilder upp och hela sidan ser bara plottrig och shady ut. Hur vet jag vilken version av Windows 2000 som är legit och inte någon remote access tool eller BTC-miner från Kreml?
Citat:
Detta är faktiskt ett väldigt bra tips. Jag har en bärbar dator som jag i princip bara använder för att koppla till tv:n och kolla Netflix, den skulle ju kunna få agera testkanin om jag vill ladda ned crackade mjukvaror eller dylikt.
Summa summarum: Tack vare Malwarebytes är min dator frisk igen och tack vare er är jag nu lite klokare