2022-05-30, 14:03
Medlem
Hej!

Vid ingång till klubben hittade vakten 0.4 g kokain om inte mindre . Han tillkallade polis och den fota körkortet o h hade kort förhör .
Jag sa att jag hade köpt de på krogen innan på toan , och att syftet med de va inte bestämt och att jag aldrig tagit.
Dem tog varken piss prov eller liknande men dem fråga om ja var full vilket jag sa ja det är jag . Fick papper om att jag skulle inträffa om en månad men fick inte skriva under något .
Om jag förstått rätt tyder lagen att jag måste bli tagen när ja köper eller säljer samt jag ska ha tydlig menig med att bruka de .
Om jag säger att mitt förhör stämmer delvis ,Tanken är säga att de va obehagligt o v ja kände mig påtvingad att ta emot /köpa denna används gubbe av snubben på toan . Aldrig brukar förr och är osäker hur jag köpt de få sedlar är inget man har längre och jag tittar på swish och bank men hittar inget där .

Vad för möjligheter eller tips har ni hatt komma undan detta? Hur länge syns detta i ens register och vad för svårigheter får man ?
Tack på förhand
Citera
2022-05-30, 14:09
Medlem
Låter som innehav för eget bruk. Då du blev ertappad med en påse kokain, skulle jag säga att sannolikheten att du inte blir dömd är extremt låg.

Du kan dra vilken historia du vill, det ändrar inte faktumet att du blev ertappad med droger. Varför muddrar väktare dig, inte varit med om det själv?
Citera
2022-05-30, 14:09
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firre9
Hej!

Vid ingång till klubben hittade vakten 0.4 g kokain om inte mindre . Han tillkallade polis och den fota körkortet o h hade kort förhör .
Jag sa att jag hade köpt de på krogen innan på toan , och att syftet med de va inte bestämt och att jag aldrig tagit.
Dem tog varken piss prov eller liknande men dem fråga om ja var full vilket jag sa ja det är jag . Fick papper om att jag skulle inträffa om en månad men fick inte skriva under något .
Om jag förstått rätt tyder lagen att jag måste bli tagen när ja köper eller säljer samt jag ska ha tydlig menig med att bruka de .
Om jag säger att mitt förhör stämmer delvis ,Tanken är säga att de va obehagligt o v ja kände mig påtvingad att ta emot /köpa denna används gubbe av snubben på toan . Aldrig brukar förr och är osäker hur jag köpt de få sedlar är inget man har längre och jag tittar på swish och bank men hittar inget där .

Vad för möjligheter eller tips har ni hatt komma undan detta? Hur länge syns detta i ens register och vad för svårigheter får man ?
Tack på förhand
Du har fortfarande haft ett innehav av narkotika, även om du kände dig tvingad till att köpa.

Du kommer bara få dagsböter, men det är alltid tråkigt att få med det i brottsregistret.
Citera
2022-05-30, 14:13
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Låter som innehav för eget bruk. Då du blev ertappad med en påse kokain, skulle jag säga att sannolikheten att du inte blir dömd är extremt låg.

Du kan dra vilken historia du vill, det ändrar inte faktumet att du blev ertappad med droger. Varför muddrar väktare dig, inte varit med om det själv?
Ordningsvakter får kroppsvisitera dig i samband med
ett omhändertagande, gripande eller avlägsnande.

Förmodligen har TS varit stökig eller sett allmänt påverkad ut då ordningsvakten förmodligen misstänkte att han var påverkad av narkotika.
Citera
2022-05-30, 14:16
Medlem
Denna nattklubb visiterar alla som går in , en metalldetektor och sen kroppsvisitering .
Jag läste att man måste styrka att man skall använda och bevisa köp eller försäljning .
Vadå menar ni att alla som blir visiterade på den nattklubben varje helg kan säga nej? Tror dem gjort så här i flera år .
Löste med om en som lånat byxor av en vän på fest och nekade till hans och då hade pissat rent och kom undan.

Som sagt det var ett inlägg om förståelse för vad man kan vänta sig, och tips angående just detta
Citera
2022-05-30, 16:24
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Denna nattklubb visiterar alla som går in , en metalldetektor och sen kroppsvisitering .
Jag läste att man måste styrka att man skall använda och bevisa köp eller försäljning .
Vadå menar ni att alla som blir visiterade på den nattklubben varje helg kan säga nej? Tror dem gjort så här i flera år .
Löste med om en som lånat byxor av en vän på fest och nekade till hans och då hade pissat rent och kom undan.

Som sagt det var ett inlägg om förståelse för vad man kan vänta sig, och tips angående just detta

Du har blivit tagen med droger på dig. Du döms för ringa för eget bruk. Du kan inte göra något åt det.
Citera
2022-05-30, 16:59
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Hej!

Tack på förhand
Citat:

Det du har läst stämmer tyvärr inte. Som redan påpekats så räcker det med innehavet för att bli dömd.
Citera
2022-05-30, 17:14
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Hej!

Tack på förhand

Ge upp, erkänn och ta ett strafföreläggande. Slösa inte folks tid i onödan.
Citera
2022-05-30, 17:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ordningsvakter får kroppsvisitera dig i samband med
ett omhändertagande, gripande eller avlägsnande.

Förmodligen har TS varit stökig eller sett allmänt påverkad ut då ordningsvakten förmodligen misstänkte att han var påverkad av narkotika.

Nej, OV får inte göra kroppsvisitationer. De får inte ens göra skyddsvisitationer (PL§19) om det inte finns en särskild anledning att tro att TS är beväpnad med något. En Ov får givetvis inte göra en skyddsvisitation (PL§19) för att söka efter ID, narkotika eller annat (vilket per automatik blir en kroppsvisitation/husrannsakan/rättsmedicinsk undersökning.

https://www.youtube.com/watch?v=aLKS-xeCPpA
Citera
2022-05-30, 17:31
Avstängd
Citat:

Nej, då du är nu i det civilrättsliga rummet: I ditt avtal står det att du skall underkasta dig en visitation för att få komma in. Du kan välja att inte komma in och inte bli visiterad.

Det du skulle kunna göra är att hävda att någon har stoppa ned en påse i din väska eller dina byxor när du var inne på krogen (om detta var en utpassage). Då har inte OV något att säga till om så länge du själv är nykter.
Citera
2022-05-30, 17:33
Medlem
Helt sjukt att folk tror man slösar tid , jag ställde några frågor ? Om folk tycker det är jobbigt eller anser man slösar någons tid , gå svara i en annan tråd ?
Tack alla andra för idéer och tydlighet
Citera
2022-05-30, 17:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det du har läst stämmer tyvärr inte. Som redan påpekats så räcker det med innehavet för att bli dömd.

Nja, det skall finnas uppsåt. Att du har fått någon som har stoppat ned en påse narkotika i din bakficka eller i din väska när du var på krogen gör inte dig skyldig till innehav. Då skall man ju stoppa ned påsar i fickorna på vartenda OV man ser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in