2022-06-01, 14:42
Ja vad skall man säga, säger L*ndby på Roma Grus, tacksam för att synas i media.
Prata med dina chaufförer och säg till dom att ta det lugnt på vägarna. Olyckorna som varit där Roma Grus varit inblandade gör att allmänheten håller ögonen på hur dom kör

Roma Grus i transportbranchen börjar bli vad BP är i bilbranchen. Man upphör aldrig att förvånas
Citera
2022-06-01, 15:16
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oktoberbarn91
Roma kör som sviiiin! Så att dom är inblandade i olyckor är inte konstigt. Hade dom kört lagligt så hade sannolikheten att flera olyckor hunnit stoppas i tid, eller iallafall mildras, varit relativt stor. Trots tung last.

Hur hög fart tror du en tankbil kommer upp i ? Seriöst han körde på en raksträcka
och fick ( utan egen förskyllan ) in personbil i nosen på bilen.

Om dom kör som sviiin annars har inget med denna olycka att göra.
Vad tycker du han skulle ha gjort ?

Dom enda på Gotland som jag tycker kör vårdslöst är dom som hämtar trailers nere vid hamnen
och kör upp till Lundbys godsterminaler
Citera
2022-06-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbson11
C.S Har jag känt väldigt nära i 20+ år. I perioder umgåtts dagligen. Jag har åkt bil med henne 100tals gånger,och ja hon va absolut inte lämplig till att ha körkort, INTE pga av sin historia med alkohol o droger. Utan hennes kraftiga ADHD plus andra saker. För hon kunde inte fokusera , höll ofta på med luren o annat när hon körde,blivit stoppad minst 10 ggr med henne för folk ri gt o trott det är en rattfylla. Hon har blåst noll varje gång. Likaså böodprov ang droger, alltid negativ. Hon skulle ALDRIG sätta sig i bilen medvetet påverkad, hon hade full koll på hur illa hon körde ändå. Plus hon blev stoppad var o varannan gång. Och alltid vart odrogad o nykter.

Självord kan ni utesluta ur spelulationerna helt.hon va på väg mot bättre tillvaro. Började återfå kontakt med sina ungar. Hade börjat träna igen. Glad och hoppfull om framtiden. Var med i LARO medicinerades mot sin adhd och mot sitt beroende Blir jävligt sne när en del snorungar här spekulerar o snackar självmord o rattfull/drogad.

Känner ni inte henne eller dömer henne på hennes historia så e ni uppenbart för unga eller för dumma och låter era fördomar avgöra hur det gått till.

Roma grus borde byta ut sina chaufförer, dom kör alltid för fort o noll koll, säger dock inte att detta va chaufförens fel. Men rent allmänt e d dags för dom o hålla hastigher inte hålla på med mobilen. Vilket i sig är olagligt numera yrkeschaufförer e inte dom som e bäst i trafiken snarare tvärtom. Tar saker för givet,tror dom e kungar på vägarna. Det är dom som ska föregå med gott exempel.

Många nötter i denna tråd, alltför unga hur kan ni ens ha åsikter om ni inte ens känner personen o bara lyssnar på rykten och tar det som en sanning, vilket 9 ggr av 10 är helt fel sanning.

Alltid tragiskt med dödsolyckor. Men 80 % av er i denna tråd vet inte ett skit! Ni känner henne inte utan bara sitter o spekulerar o pga av hennes historia så har ni dömt henne på förhand. Respektera henne som människa hade det vart nån i eran egen familj hade ni skrivit likadant då?

Pratar skit om och tycker hon får skylla sig själv. Pga sin historia. Ni ska bara hålla käften o sluta sekulera. Många här går i skolan ännu och har ingen livserfarenhet. O då borde man va ödmjuk o lyssna på dom som vet nåt om livet.

Vad bra du är !!!! Kunde inte säga allting bättre själv! Var också nära med fina Carina och åkt bil många gånger med henne och du har rätt i allt du skriver ! Gällande kortet och blivit stoppad sen visat sig helt ren! Vår fina Carina alltid älskad.
Citera
2022-06-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Roma Grus i transportbranchen börjar bli vad BP är i bilbranchen. Man upphör aldrig att förvånas

Brommapojkarna...?

Den där slutklämmen behöver nog utvecklas lite.
Citera
2022-06-01, 16:54
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Brommapojkarna...?

Om Brommapojkarna är i bilbranschen så visst okej, annars kan ju BP stå för någon med mer lokal anknytning
Senast redigerad av Goldentie 2022-06-01 kl. 17:20.
Citera
2022-06-01, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hur hög fart tror du en tankbil kommer upp i ? Seriöst han körde på en raksträcka
och fick ( utan egen förskyllan ) in personbil i nosen på bilen.

Om dom kör som sviiin annars har inget med denna olycka att göra.
Vad tycker du han skulle ha gjort ?

Dom enda på Gotland som jag tycker kör vårdslöst är dom som hämtar trailers nere vid hamnen
och kör upp till Lundbys godsterminaler

Att köra som ett svin har inte enbart med hastigheten att göra ..
Citera
2022-06-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Brommapojkarna...?

Gissar på Bj*rn Pett*rsson..
Citera
2022-06-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Någon mer? Vad har du hört som vi andra missat? Varför skall L*ndby gå ut i tidningen och säga att det inte finns någon misstanke mot chauffören om han som du påstår är anhållen. Var det ens CS som körde?

Jag påstår ingenting jag nämnde ett rykte jag hört så om du läser igen så förstår du nog vad jag hört för RYKTE och inte att jag påstår någonting.
Citera
2022-06-01, 20:02
Citat:
Ursprungligen postat av Asprickigzebra
Jag påstår ingenting jag nämnde ett rykte jag hört så om du läser igen så förstår du nog vad jag hört för RYKTE och inte att jag påstår någonting.

Okej, slarvade när jag läste
Citera
2022-06-01, 20:41
Medlem
"Den person som omkom i en trafikolycka i Bäl på måndagsförmiddagen har ännu inte slutgiltigt identifierats. Enligt polisen kan det dröja veckor innan personens identitet är klarlagd"

Varför är föraren så svår att identifiera?
Citera
2022-06-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceda60
"Den person som omkom i en trafikolycka i Bäl på måndagsförmiddagen har ännu inte slutgiltigt identifierats. Enligt polisen kan det dröja veckor innan personens identitet är klarlagd"

Jag försökte lite fint hinta om det när diskussionen var uppe för nån sida sedan.
Det är garanterat inte läge för anhöriga att se personen för ett sista avsked heller 😢
Identifiering sker i regel mha tänder eller DNA.
Citera
2022-06-02, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceda60

Frontar du med bil och släp på över 15 ton i en liten golf sen rätt in i en stolpe så ser du i princip ut som köttfärs efter och är nog helt enkelt omöjlig att identifiera utan en rejäl rättsmedicinsk utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in