Citat:
Ursprungligen postat av
Prax^
Jag tror inte man kommer så jäkla långt med att hålla på och anklaga o skälla på folk på gräsrotsnivå. Inte fan lyssnar jag på nån jäkla mupp som försöker förklara för mig hur fel jag är o har.
Att visa på bättre alternativ leder längre tror jag.
Folk känner inga incitament att bry sig om de inte behöver heller. De flesta tar det på ett bra sätt när jag informerar, de som inte bryr sig blir arga eller ljuger, då visar jag att det inte är okej. Åter igen så är det allmänheten som måste börja ta ansvar man kan inte lägga det på aktoritetsfigurer eller övrigt önsketänkande. Saken är den att anledningen att folk förstör för oliktänkande så att de anpassar sig är för att det funkar varför skulle det inte funka omvänt då om fler och fler börjar ställa krav. Allmänheten är lika skyldiga som makthavarna, varför separera dessa två?
Så du menar att du inte tror på information om du inte gillar personen som säger det, jag tänker inte så även om jag ogillar någon, hade känt mig korkad då. Finns folk jag tycker är motbjudande som jag ändå vet har rätt om saker.
Folk vill bli behandlade som barn.
Förövrigt har jag försökt i 10 år nu, det har aldrig funkat att vara försiktig och diplomatisk för mig heller ens när jag försökt med samma personer i åratal.
Varför är inte du proaktiv då? Tycker du det är okej att folk hjälper korruption att växa bara för de är bekväma? Jag tycker det är viktigt att försöka få folk att förstå att vi alla bär ansvar i att det tillåts ske och bli värre. Det är faktiskt det som sker.