2022-06-12, 14:06
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Är alla deras sidor borta nu?

Ja du har förmodligen helt rätt i detta.
Dvs att dom släckt ner sina sociala medier pga rädsla.
För att det skulle vara nån form av ånger inblandad kan jag nog sätta min stortå på att det inte är.

Att den ena tjejen dessutom är småbarnsmorsa är skrämmande.
Vilka värderingar kommer det barnet få lära sig och växa upp med liksom.

Sällan jag önskar folk illa, men dessa små smutsbrudar hoppas jag verkligen kommer få stå till svars för vad dom gjort.
Helt övertygad om att dom är stolta över sig själv, att dom lyckats sätta sig ”i respekt” och whatever dom intalar sig för att rättfärdiga detta.
Tror inte heller att dom begriper vilket hat och vilken avsky deras agerande har väckt hos oss normala människor.

I Sverige har vi ju en helt annan syn på detta.
Och utvisning hade i mina ögon varit absolut motiverat här, detta är personer som inte kommer ändra sig. I deras ögon är detta garanterat ”tufft”.

Är detta verkligen människor vi vill lägga Sverige i händerna på om några år när dom vuxit upp? Nä precis. Ut med äcklen och deras familjer. Nån form av ansvar måste utkrävas från föräldrarna, hittills verkar dom inte brytt sig nämnvärt över vad deras döttrar sysslar med. Då får man ju bita i det sura äpplet nu helt enkelt.
Citera
2022-06-12, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Tror inte heller att dom begriper vilket hat och vilken avsky deras agerande har väckt hos oss normala människor.
I vilket fall så är jag ganska säker på att varken de eller deras föräldrar bryr sig ett minstaste dugg om vad någon utöver deras egna närmaste tycker och tänker. För ingen tvingar dem eller ens ber dem att göra det. Det finns inga risker med att bete sig på det här viset. Löjliga straff och exakt noll risk för att stekta sparvar ska sluta flyga in i deras munnar. För att inte tala om den obefintliga risken att utvisas från landet då Sverige med vett och vilja accepterar både sådant här och ofta än värre beteende. Jag tror inte ens på den där som påstod att hon inte ville bli av med sitt barn. Om föräldraskapet inte motiverar att avhålla sig från sådant här beteende så är man nog inte så sugen på att vara förälder egentligen. Eller så är man nog bara lite för korkad och omdömeslös för att kunna antas klara av rollen.
Citera
2022-06-12, 20:37
Medlem
Tyvärr funkar inte länken för mig, vilken domstol gäller det? Skulle kunna begära in den själv, om ingen orkar ladda upp den igen om det är så att det är fler än jag som har problem
Citera
2022-06-12, 22:55
Medlem
Aalma, trots medskyldig kan inte åtalas då hon är under 15. det står i FUPen.
Citera
2022-06-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Ser typ ut som zigenare tycker jag. Jävla äckligt pack.

Alicia Girgin
https://gyazo.com/cfc623c39855f5d667b9461aeff67228

Beyonce Kwik
https://i.gyazo.com/b1019cb0a91b66ae953a6924d41a4e0a.jpg

Aalma Alnaseree
https://i.gyazo.com/d6086c7899116de637df87d68698b48a.png

Emilia Ezpinoza
https://i.gyazo.com/414062842af5a92d58bcda136224a66d.png

Emilia har rensat sin facebook nu, om någon har den i offline-format så spara gärna ned.

Såg precis lika illa ut som jag trodde att det skulle vara. Riktigt jävla smutsiga jävla tattarungar. Får hoppas dom blir överfallna! Ålder kvittar. En spark i nyllet kan dom gått få ta. Men dom hinner väl fly landet kan jag tänka mig dom fula små zigenarfittorna.
Citera
2022-06-13, 09:09
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toyhobo
Aalma, trots medskyldig kan inte åtalas då hon är under 15. det står i FUPen.

Samtidigt var det också hon som betedde sig helt efterblivet i ’förhöret’.
Den ungen behöver en rejäl plättevändare mitt i nyllet.

Beter man sig så när man är 14, kan man ju undra vad som komma skall..

Måste ligga många timmar av ”bra” parenting bakom där..not .
Citera
2022-06-14, 05:08
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kara-123
Nu är de såhär att vart de kommer ifrån inte har något med det att göra. De flesta har läst från samnytt som är en sida för just hat mot folk som inte är svenskar men kastar allt på invandrare.

Det ger dig ingen rätt att vara rasist eller att använda dom orden. Det är nog mer att du har stor mun bakom skärmen men du skulle aldrig gå fram till någon invandrare och säga ”jävla blablabla” det är aldrig kul att bli hatad för hur man ser ut/vart man kommer ifrån. INGEN väljer sitt utseende eller ursprung. Och det borde du tänka lite extra på

Jag har läst FUP:en, samt artiklar på nätet från diverse sajter.
Oavsett om det är Samnytt eller Aftonbladet så är kontentan att det är negrar (tjejerna från Husby som ”ingen kände”) och annat utländsk slödder hela bunten.

Tycker det har väldigt mycket med att göra, just vart dom kommer ifrån?!
Har du sett svenska tjejer bete sig såhär någongång?
Som bränt folk i ansiktet med glödande cigaretter samtidigt som det gapas om ”respekt”, ”du är en orm”, ”på min mamma” osv osv..?
Låter det som ett typiskt svenskt beteende tycker du..?

Dessa äckliga invällare har tagit med sig sin jävla skitkultur om heder osv hit, och det skjuts som aldrig förr. Eller det menar du också är svenskar som ligger bakom?

Vilka ord jag väljer att använda mig av har du inte med att göra.
Jag väljer att kalla dom för vad dom faktiskt är, nämligen negrar.
Dom kan ta sin jävla klanheder/kultur och åka tillbaka dit dom kom ifrån, sluta snylta på svenskarna, sluta leva gott på våra bidrag utan så mycket som någon motprestation öht, inte ens att lära sig svenska språket bryr man sig om.

Nä fy fan så jävla äckligt.

Dessa tjejer hoppas jag aldrig blir bortglömda för vad dom gjort.
Att 14-åringen dessutom kommer undan är helt åt helvete.
Citera
2022-06-26, 00:53
Medlem
Har någon fått några uppdateringar?
Citera
2022-06-29, 21:07
Medlem
Vad händer i detta fall, ngn som sitter på lite färsk information?
Citera
2022-06-30, 10:53
Medlem
Dom

https://anonfiles.com/haQ5Bbt5y7/Attunda_TR_B_12375-20_Dom_2022-06-22_pdf

.
Citera
2022-06-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Dom

https://anonfiles.com/haQ5Bbt5y7/Attunda_TR_B_12375-20_Dom_2022-06-22_pdf

.
Återigen, många tack.

Citat:
De hade pratat innan och många sade till Emilia Espinoza att ingen kommer att låta denna röra BO eftersom denna hade en son att tänka på. Emilia Espinozas son var älskad av
många av dem. De ville inte att han skulle tas av socialtjänsten och så. Många hade sagt
innan att Emilia Espinoza rör inte målsäganden utan i sådana fall måste det vara vi, hon vet inte exakt hur det var, men har för sig att hon hört något liknande några
veckor tidigare.
Intressant vittnesmål från en av de medåtalade, Alicia Girgin. De utför en misshandel som planerats i förväg och är mycket medvetna om att ens lämplighet som vårdnadshavare då blir ifrågasatt. Ändå anses risken värd att ta så man kör på med ett brott som med största sannolikhet kommer att bli känd för omvärlden.

Med bara några få meningar har de själva lyckats illustrera hur dåligt de fungerar. Man kan sitta och gissa och diskutera om deras dysfunktionalitet är sprungen ur ras, kultur, för låga bidrag, för höga bidrag, myndighetsålder, höga trösklar på arbetsmarknaden, mm. Det är knappast någon annans ansvar att ta reda på än deras egna så det enda jag behöver bry mig om är huruvida jag vill utstå risken att stöta på dem i mitt eget liv. Och inte minst om jag känner för att försörja dem.
Citera
2022-07-17, 17:48
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Ja du har förmodligen helt rätt i detta.
Dvs att dom släckt ner sina sociala medier pga rädsla.
För att det skulle vara nån form av ånger inblandad kan jag nog sätta min stortå på att det inte är.

Att den ena tjejen dessutom är småbarnsmorsa är skrämmande.
Vilka värderingar kommer det barnet få lära sig och växa upp med liksom.

Sällan jag önskar folk illa, men dessa små smutsbrudar hoppas jag verkligen kommer få stå till svars för vad dom gjort.
Helt övertygad om att dom är stolta över sig själv, att dom lyckats sätta sig ”i respekt” och whatever dom intalar sig för att rättfärdiga detta.

I Sverige har vi ju en helt annan syn på detta.
Och utvisning hade i mina ögon varit absolut motiverat här, detta är personer som inte kommer ändra sig. I deras ögon är detta garanterat ”tufft”.

Är detta verkligen människor vi vill lägga Sverige i händerna på om några år när dom vuxit upp? Nä precis. Ut med äcklen och deras familjer. Nån form av ansvar måste utkrävas från föräldrarna, hittills verkar dom inte brytt sig nämnvärt över vad deras döttrar sysslar med. Då får man ju bita i det sura äpplet nu helt enkelt.

Vem har barn? Hur gammal är hon?

Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Såg precis lika illa ut som jag trodde att det skulle vara. Riktigt jävla smutsiga jävla tattarungar. Får hoppas dom blir överfallna! Ålder kvittar. En spark i nyllet kan dom gått få ta. Men dom hinner väl fly landet kan jag tänka mig dom fula små zigenarfittorna.

Aalma är afrikansk. Inte rom.
Espinoza är knappast rom. Hon bor med en 50-årig sjuksköterska (kvinna) i Vällingby!
Hilda Ninozka Uribe Gamboa
Senast redigerad av gofigur 2022-07-17 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in