2022-05-28, 23:24
Bannlyst
Vad skulle hända om jag brände bibeln offentligt? Jag är kristen men jag bryr mig inte. Vill mest visa blattarna att även en kristen kan bränna sin egen bok o att det inte e så jävla farligt.

Måste jag ansöka om tillstånd hos staten för detta?
Citera
2022-05-28, 23:40
Medlem
LeXeLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOMBEN...
Vad skulle hända om jag brände bibeln offentligt? Jag är kristen men jag bryr mig inte. Vill mest visa blattarna att även en kristen kan bränna sin egen bok o att det inte e så jävla farligt.

Inget hade hänt om du gör det på ett säkert vis.
Citera
2022-05-28, 23:50
Medlem
Citat:

Nej bara ställ dig på närmsta torg och elda på du. Tror ingen skulle bry sig även om det så var i lokala Jönköping.

Möjligtvis så kanske någon sur frikyrklig tant eller Livets ordare hade kommit fram och muttrat något om hädelse och blasfemi men värre än så blir det inte.

Många kristna gnällde på utställningen Ecce homo en gång i tiden då det begav sig men det enda uppseendeväckande som hände var att ett gäng yngre arga Katoliker protesterade utanför kyrkan där utställningen hölls, dock fredligt utan våld.

Piss Christ däremot retade upp en äldre kristen syriansk man som försökte slå sönder något konstverk med sin käpp.
Citera
2022-05-28, 23:51
Medlem
De kristna invandrarna kommer reagera?? 😀
Citera
2022-05-28, 23:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
De kristna invandrarna kommer reagera?? 😀

Det kan säkert bli protester, men jag skulle bli mycket förvånad om det blev våldsamheter av det slag vi såg vid koranbränningarna.
Citera
2022-05-29, 00:07
Medlem
yz44s avatar
Finns säkert förbud mot att anlägga öppen eld på de flesta platser.
Men att på annat sätt förstöra en bibel ska inte vara något problem.
Citera
2022-05-29, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yz44

Men om man bränner bibeln på plattan i Stockholm, får man göra det? Behöver man varna polisen innan?
Citera
2022-05-29, 00:25
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Men om man bränner bibeln på plattan i Stockholm, får man göra det? Behöver man varna polisen innan?
Du får kolla vad den lokala ordningsstadgan säger i frågan men jag misstänker att ett generellt eldningsförbud gäller.
Citera
2022-05-29, 10:49
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Ts får heöt emkeöt begära tillstånd för att demonstrera. Bedömmer poöisen plztsem som olämplig så hänvisas ts en ny plats.
Citera
2022-05-29, 21:16
Moderator
Ruskigbusss avatar
I stället för att spekulera frågar vi experterna.
OT raderat.

Religion --> Juridik
/Moderator
Citera
2022-05-31, 13:46
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:

Vad som skulle hända? Du skulle få applåder på kultursidorna och så skulle du bli inbjuden till "dialogpredikan" av närmaste statskyrka. En modig provokatör, skulle de säga, alternativt: Zzzzzzzzzz.
Citera
2022-05-31, 14:05
Medlem
ingenting, vem bryr sig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem