2022-05-28, 20:19
Medlem
” Ett ungdomsgäng försökte ta sig in på Samskolan i centrala Göteborg under torsdagskvällen. Gänget avvisades – men kom tillbaka och betedde sig hotfullt mot Basketfestivalens värdar.
– Det eskalerade och blev riktigt otrevlig stämning, säger Bertil Claesson, säkerhetsansvarig för festivalen.”

Länk har vi här - https://www.gp.se/nyheter/göteborg/v...ola-1.73684357

Vet någon mer här?
Citera
2022-05-28, 21:01
Medlem
Mad monks avatar
Dags att släppa på ungdomsrabatt. Slå in skallen på svinen.
Citera
2022-05-28, 21:06
Medlem
Citat:
– Man kan ju fundera över om de försökte ta sig in för att stjäla eller bara för att ställa till det. Men det jag tycker är anmärkningsvärt är att det var ett gäng i ålderskategorin 11-25 år.

Jaa, ni
I vilka "gäng" umgås vuxna med mellanstadieungar?

Citera
2022-05-28, 21:07
Medlem
Citat:
– Det eskalerade och blev riktigt otrevlig stämning. Ingen ska ha blivit knivhotad. Däremot förekom verbala hot som var så allvarliga att vi tvingades byta värdarna på Samskolan till några andra. En värd tog extra illa vid sig, säger han och tillägger att en polisanmälan är gjord.

”Behöver inte vara orolig”
Efter torsdagskvällens oroligheter gjorde ungdomsgänget ytterligare ett försök att ta sig in i skolan. Men den här gången blev besöket kortvarigt.Kanske tack vare bytet av skolvärdar.

– Killarna möttes då istället av en stor man med schäferhund. Sedan dess har vi inte sett röken av dem, säger Bertil Claesson.

Var den som tog lite extra illa vid sig kanske tränande kvinnor?
Citera
2022-05-28, 21:08
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Integration och invandring --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Citera
2022-05-28, 21:08
Medlem
Men rätt kul att Vasastan-vänstern får se att det visst är skillnad på svenskar och folk från jordens alla röv(ar)hål
Citera
2022-05-28, 23:14
Medlem
Buskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishpack
Men rätt kul att Vasastan-vänstern får se att det visst är skillnad på svenskar och folk från jordens alla röv(ar)hål
Ja vad skall man egentligen säga om detta spektakel ? Jag känner bara en stor trötthet när jag läser om detta måhända beror det på att jag är 59 år gammal och inte hänger med min samtid ? Men en sak förstår jag i alla fall hur skall en 25 åring som frivilligt hänger med sina 11 åriga polare på sådana här pojkstreck ha någon chans att någonsin anpassa sig till vårat alltmer högpresterande samhällsklimat? Det finns ju faktiskt de som är färdiga läkare eller jurister när de är 25 jag kanske drar det till sin spets men även i mitt lågstatusjobb så träffar jag på en hel del mycket kompetenta ungdomar som har aningen högre ambitioner än en förhoppning om att smygkika i tjejernas omklädningsrum :-)
mvh Buskalle
Citera
2022-05-29, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GP
... en polisanmälan är gjord.
Mot vem? En ungdom i mörka kläder?
Citera
2022-05-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buskalle
Ja vad skall man egentligen säga om detta spektakel ? Jag känner bara en stor trötthet när jag läser om detta måhända beror det på att jag är 59 år gammal och inte hänger med min samtid ? Men en sak förstår jag i alla fall hur skall en 25 åring som frivilligt hänger med sina 11 åriga polare på sådana här pojkstreck ha någon chans att någonsin anpassa sig till vårat alltmer högpresterande samhällsklimat? Det finns ju faktiskt de som är färdiga läkare eller jurister när de är 25 jag kanske drar det till sin spets men även i mitt lågstatusjobb så träffar jag på en hel del mycket kompetenta ungdomar som har aningen högre ambitioner än en förhoppning om att smygkika i tjejernas omklädningsrum :-)
mvh Buskalle

SAnt.
Men just dom som aldig hade mött utomeuropéer innan (förutom sin lokala pizzabagare) tex dom rika i Vasastan har ju med liv och kiv kämpat för att vi är totalt lika.
Har man förklarat att : nej, för dom från överbefolkade länder är det bara bråk och hot som gäller, har dom påstått man inbillar sig
Nu får dom veta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in