• 4
  • 5
2022-06-30, 06:25
Medlem
Hehe, krävs att man är lite mentalt stark samt tycker att paranoian inte är något verkligt samt lite kul.

Kan få vågor av paranoia i början när jag röker vissa sorter, men den är ju helt tokig så knappast något att bry sig om.

Skiter man i första vågen så är det lugnt enligt mig.

Men visst, förstår att vissa finner det för obehagligt för att kunna röka, det är vanligaste anledningen att folk slutar röka, särskilt när dom blir med åren.

Finns en anledning till att gubbarna gillar indica bruning som nästan endast ger body high.

Jag tkr däremot det är kul när tankarna är helt tokiga, man kan få för sig så mkt lustigt, läskigt eller bara fantastiskt. Så jag gillar starka sativas som rör till det i knoppen på mig.

Sen verkar obehagliga paranoida tankar vara vanligare effekt om man har väldigt låg tolerans och röker lite, då ska man ta minimala doser verkligen, man bör se det som alkohol, rök 0.05 eller nått, vänta 30-40 min så du får fulla effekten, känns det bra och hanterbart samt du är nöjd behöver du inte fylla på.
Men man kan fylla på lite lite, men tänk då på att du är påverkad redan så ta mindre igen, typ 0.025 eller nått.

Verkar löjligt, men har sett flertalet som gör på det här sättet för att slippa noja.
Citera
2022-07-01, 15:10
Medlem
Mitt bästa tips är att äta det, ex baka muffins.
Det brukar för de flesta vara en helt annan grej.
Jag har aldrig mött någon som vart nojjig på Maja som dom har ätit. OM , man äter lite lite grann då.
Effekten kommer ju gradvis smygande, peakar inte på samma sätt och håller längre.
Ett mjukare rus.

Annars blir de en lugnare hög om jag har mediterat eller gjort nån avslappningsövning innan.
Prova också att ex ta CBD olja/kosttillskott innan, även värt att prova ca 500mg GABA (smörsyra) kosttillskott för att ge kroppen lugn å ro.
Såklart CBDbuds är ju nice att blanda de gröna med.

Lycka till
Citera
2022-07-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Go-gumman
Jag har aldrig mött någon som vart nojjig på Maja som dom har ätit. OM , man äter lite lite grann då.
Effekten kommer ju gradvis smygande, peakar inte på samma sätt och håller längre.
Ett mjukare rus.

Annars blir de en lugnare hög om jag har mediterat eller gjort nån avslappningsövning innan.
Prova också att ex ta CBD olja/kosttillskott innan, även värt att prova ca 500mg GABA (smörsyra) kosttillskott för att ge kroppen lugn å ro.

Lycka till

Mjukare rus?`det blir ju fan X3 hårdare rus än när du röker det. Anledningen att du inte möter folk som nojjar ur är väl för att majoriteten av folk inte äter cannabis. Om TS snear ur på att röka små mängder kommer han snea på att äta det också. Cannabis är helt enkelt inte hans drog.
Bra mycket enklare att dosera igenom att röka än att käka det också.
Senast redigerad av Bobthebear 2022-07-01 kl. 15:23.
Citera
2022-07-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ett mjukare rus.

Lycka till

Ska jag vara ärlig var ovan ett ganska dåligt tips då det är svårare att dosera ätbart och effekten sitter dessutom i betydligt längre. Ingen höjdare för en nybörjare.
Citera
2022-07-04, 00:15
Medlem
Tja, vi får väl tycka olika..
Jag tycker i alla fall att om jag själv bakar så vet jag ju hur mycket/lite grönt jag har i smeten.

Vid provsmakning av varje batch så mikro doserar jag naturligtvis första gången.

Och jag har aldrig haft någon vän , eller gammal släkting (oftast nybörjare) som har känt sig överväldigad av rus.
Bara man tänker på att låta det gå 2 timmar innan man äter något ytterligare, då effekten kan ta så lång tid ibland för att märkas.
Citera
2022-07-04, 01:13
Medlem
Citat:
Tja, vi får väl tycka olika..
Jag tycker i alla fall att om jag själv bakar så vet jag ju hur mycket/lite grönt jag har i smeten.

Vid provsmakning av varje batch så mikro doserar jag naturligtvis första gången.

Och jag har aldrig haft någon vän , eller gammal släkting (oftast nybörjare) som har känt sig överväldigad av rus.
Bara man tänker på att låta det gå 2 timmar innan man äter något ytterligare, då effekten kan ta så lång tid ibland för att märkas.

Dumt tips ändå till någon som uppenbarligen inte sysslar med cannabis allt för ofta. Inte allt för många som orkar sitta och mikrodosera, vänta 2 tim på att inget händer, och sen äta mer, vänta 1-2 tim till. Klarar han inte av att röka så är cannabis inte hans grejj, så enkelt är det.
Citera
2022-07-04, 15:43
Medlem
Wickermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Men jag kan inte röka gräs. Hur mycket eller lite jag än tar blir jag sjukligt paranoid och orolig och får sinnesjuk hög puls och sedan dödsångest. Varje gång, år efter år, oavsett grönt eller brunt, oavsetr sällskap och miljö. Till och med själv i stugan.

Känner igen detta delvis. Mer CBD kan vara bra, men misstänker att även ens ”inställning” till ruset har stor betydelse. Att acceptera den känsla man får och inte försöka kämpa mot den är viktigt för mig. Annars är det nog som vissa påstår att det inte passar alla. Sen är ju folk så olika när det gäller känslighet, prova att hitta din egen nivå och börja försiktigt.
Citera
2022-07-06, 01:56
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag förstår inte problemet. Det är ju det som är en av de vanligaste effekterna med att röka cannabis och något som du väl eftersträvar?

Annars, om du vill prova på riktigt starka grejer så finns det syntetiska preparat som har mer specifika effekter som du borde prova. Akta dig bara för att ta en överdos.

Jag eftersträvar att vara lugn, skön, fnissig, relaxed, lite skönt dåsig och må allmänt bra. Den effekten får jag inte.

Jag eftersträvar INTE att sitta med 150 i puls i total dödsångest, den effekten får jag.
Citera
2022-07-06, 01:56
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wickerman
Känner igen detta delvis. Mer CBD kan vara bra, men misstänker att även ens ”inställning” till ruset har stor betydelse. Att acceptera den känsla man får och inte försöka kämpa mot den är viktigt för mig. Annars är det nog som vissa påstår att det inte passar alla. Sen är ju folk så olika när det gäller känslighet, prova att hitta din egen nivå och börja försiktigt.

Pratade med några polare, de tror jag röker för mycket, och de köper ofta för starka grejer, ska prova lite mindre och svagare saker.
Citera
2022-07-06, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuskibusken
Man blir "paranoid" för att det är olagligt. Paranoid betyder att man är rädd för något som inte existerar. Men när det kommer till cannabis så finns det ett reellt hot. Det är ju som sagt olagligt och du vet aldrig när polisen kommer och hälsar på. Om det är någon som vet att du röker, känner doften eller annat dylikt. Så detta sätter fart på dina tankar, men det är fortfarande inte obefogad rädsla. Din hjärna reagerar korrekt.

Försök dock att ignorera konsekvenserna om du skulle åka dit så ska du se att du kan njuta mer.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Paranoia

+1
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här