2022-05-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja någon evolution kan ju inte skett då det bara är en generation ifrån..

Smink o mode är ju grejen..

Blir inte samma skillnad när man tittar på dom coola killarna på 80-talet o nu...

Johnny Depp
Tom Cruise
Tommy Lee
Sebastian Bach

Dessa killar var flickfavoriter på 80- talet o tror skillnaden inte blir så stor från nu

Det finns ju också ett sent 80-tal (tacky) och ett tidigt 80-tal (rockigt). Stor skillnad.
Citera
2022-05-27, 23:49
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmniCarnifex
Både och. Man hade sämre koll på symetri, proportioner och färglära då. Smink, kläder och hårstil ja rentav känsla för smak var sämre. Det var svårare att vara snygg om man inte var en tidlöst klassisk skönhet medan idag så är det lättare att framhäva sina goda sidor såväl som att dölja sina dåliga sidor i gällande stilar av mode.

Samtidigt så har väl någon form av naturligt urval skett, men vad det har lyckas åstadkomma på så kort tid lär vara marginellt.

Man ser kvarlevor av detta, 60-talistkvinnor som klipper sig i sin ungdomsfrisyr trots stora hakor och näsor, de ser ut som häxor. Det är vad som kallas för ”klippet” idag. Stackars gubbar som får stå ut med detta. Det måste vara slut på kärleken när kärringen gör något så drastiskt och skiter i allt.

Ibland har jag sett bilder på kända kvinnor, typ 40-60 talen där jag blivit förvånad av deras skönhet. Att vissa kvinnor från förr såg vackra ut enligt dagens normer, men av ren olyckshändelse, eller tur hur man nu ser det var vackrare på paparazzi-bilder.
Jag tar Sophia Loren som ett exempel.

Den tidens smink och frisyrer kunde göra en kvinna ful som idag hade varit vackrare än de flesta helt utan smink eller
håruppsättningar.
Citera
2022-05-27, 23:49
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Om man kollar på en gammal tv-serie från 80-talet eller tidigare, kändisar som då var idealet av vackerhet, är i dag rent avtändande fula.

Men, har kvinnor börjat sminka sig annorlunda, eller finns det en evolutionär biologisk orsak?
Även männen har blivit mindre fula generellt i medier, även i verkligheten.

En randon video från 80-talet där tjejerna var "snygga" enligt den tidens normer, men nu enligt mig superfula.

https://www.youtube.com/watch?v=l9ml3nyww80

Är mänskligheten snyggare hela tiden genom evolutionen, så att det märks, eller är jag ensam om att se detta?
Porrskadad
Citera
2022-05-27, 23:57
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn10
Porrskadad
Tror inte det faktiskt, porrmässigt kroppsligt så är jag fortfarande på 80-talet då jag var ung, men gällande ansikten så
är det tvärtom.
Citera
2022-05-27, 23:59
Medlem
Flexarn10s avatar
Citat:
Tror inte det faktiskt, porrmässigt kroppsligt så är jag fortfarande på 80-talet då jag var ung, men gällande ansikten så
är det tvärtom.
Man gillar det man gillar 🥸
Saknar 80-90 livet var enklare
Citera
2022-05-27, 23:59
Medlem
BigFatCones avatar
Nej. Kolla in valfri noir-rulle och kom sen och påstå att filmens femme fatale inte är snygg även idag.

Här hittade jag snabbt 10 skådisar från 40-talet som jag vill påstå ser bra ut även med mina moderna ögon. https://glamourdaze.com/2016/06/top-...actresses.html

Problemet med Bananrama är ju att dom är så ohyggligt jävla rätt. Jävlar vad trendiga dom var back in the day. Och jag menar alltså att det är det som var trendigt då som inte är så jävla hett idag.
Citera
2022-05-28, 00:14
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej. Kolla in valfri noir-rulle och kom sen och påstå att filmens femme fatale inte är snygg även idag.

Här hittade jag snabbt 10 skådisar från 40-talet som jag vill påstå ser bra ut även med mina moderna ögon. https://glamourdaze.com/2016/06/top-...actresses.html

Problemet med Bananrama är ju att dom är så ohyggligt jävla rätt. Jävlar vad trendiga dom var back in the day. Och jag menar alltså att det är det som var trendigt då som inte är så jävla hett idag.

Jag sa aldrig att jag hade rätt och du har något på spåret.
En annan sak jag märkt är att "supermodeller" på 80, 90-talen hade väldigt "slaviska" östeuropeiska utseenden.
Tex Kim Bssinger, Melania Trump Milla Jovovich, Paulina Porizkova och att även icke halvmongoler som Kate Moss blev kända av rena farten, fast de var rent av fula utan en massa smink.
Citera
2022-05-28, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmniCarnifex
Det finns ju också ett sent 80-tal (tacky) och ett tidigt 80-tal (rockigt). Stor skillnad.

Jo men nu menar vi ju bara utseendet...

Sebastian Bach som är sent 80tal var ju mkt bildskön medans Iron Maiden kanske inte var så bildsköna..

Men evolution går inte på en generation oavsett
Citera
2022-05-28, 00:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
En annan sak jag märkt är att "supermodeller" på 80, 90-talen hade väldigt "slaviska" östeuropeiska utseenden.
Tex Kim Bssinger, Melania Trump Milla Jovovich, Paulina Porizkova och att även icke halvmongoler som Kate Moss blev kända av rena farten, fast de var rent av fula utan en massa smink.
Det beror på att dom har ansiktsegenskaper som är för människan universellt attraktivt. Symmetri, höga kindben.. Sånt där är människan kodad till att finna attraktivt.
Citera
2022-05-28, 00:24
Medlem
Citat:

Nu väljer du ju..

Eva Evangelista
Cindy Crawford

Är andra exempel
Citera
2022-05-28, 00:25
Medlem
Jag tycker tvärt om. Förr var folk vackra idag är de groteska.
Citera
2022-05-28, 00:36
Medlem
orrtupps avatar
Bildgoogla Sickan Carlsson och Anna Lisa Ericsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in