2022-05-27, 15:01
Medlem
carminaburanas avatar
Galet hyllad av både kritiker och publik, om man ska tro RT. Jag vill inte berätta för mycket om handling etc, men det kändes lite som Scott Pilgrim stuk träffar The Matrix. För lång och ointressant story i mitt tycket, den hade ett par ljusglimtar, men värt nästan 2 och en halv timme? Hmm, ja kanske. Jag tröttnade i alla fall på slutet.

A24 såklart.

https://www.rottentomatoes.com/m/everything_everywhere_all_at_once
Citera
2022-05-27, 15:23
Moderator
zanteras avatar
Såg den igår kväll och får nog säga att det är bästa filmen jag sett i år. Kul med filmer som sticker ut.
Citera
2022-05-27, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Såg den igår kväll och får nog säga att det är bästa filmen jag sett i år. Kul med filmer som sticker ut.

Samma här Över min förväntan!
Citera
2022-05-27, 16:25
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Ja den stack verkligen ut!
Citera
2022-05-27, 20:02
Medlem
S.O.Stolps avatar
Nej, det här är en film för cineaster. Särskilt kvinnliga cineaster, Dom kommer kalla den för ljuvlig och kanske till och med magisk. I mitt tycke blev det för hysteriskt, för skrikigt och alldeles för rörigt. Sen var den på tok för lång också.

Ok, jag ger den ett bra betyg när det gäller det visuella, effekterna, miljöerna. Det är outstanding på många ställen. Men man tröttnar lite på kung-fu i kontorsmiljö.
Citera
2022-05-27, 20:12
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Den här filmen ska väl ändå ses på bio.
Nån som vet när den har premiär?
Citera
2022-05-27, 22:49
Medlem
Sir Dwains avatar
En så häftig film, och kul. Ser att den just nu ligger på 79e plats på imdb (av alla filmer någonsin alltså), det är lite överdrivet och den lär justeras ned till något mer rimligt med tiden, men det är en spektakulär film.
Citera
2022-05-28, 20:39
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Mycket orginell film, och det uppskattas, men gillade inte att filmen var så feminin, för mycket kvinnor helt enkelt.
Citera
2022-05-28, 20:48
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Den här filmen ska väl ändå ses på bio.
Nån som vet när den har premiär?

20 maj enligt sf.se
Citera
2022-05-28, 21:34
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
20 maj enligt sf.se
Stämmer, bara att gå på bio då.
Citera
2022-06-21, 18:24
Medlem
Duerfs avatar
Väldigt bra men också lite överskattad. Michelle Yeoh är väldigt bra i huvudrollen och jag beundrar kreativiteten, där det är uppenbart att ingen idé är för dålig för att testas. Detta leder naturligtvis till att ibland blir det mer miss än träff.

Det den faller lite på är att den har svårt att få ihop den på ett bra sätt på slutet. Det blir en ganska konventionell och banal tredje akt (även om den är stundvis rörande). Jag hade hoppats att kreativiteten hade fått löpa hela linan ut.

Bonus för att grabben från The Goonies fortfarande i princip är grabben från The Goonies när han är 50.
Citera
2023-01-27, 02:54
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Såg precis denna. Förstår inte hypen alls. Sååå jävla bra är den väl ändå inte? 6/10 kanske jag skulle ge den i betyg.

Okej, jag kanske inte förstod allt, men tyckte mest den var jobbig och hysterisk och ibland pretentiös. Korvfingrar, talande stenar osv... SNARK!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in