Citat:
Ursprungligen postat av
LBX
Yes har grubblat i 2-3 månader så kan nog säga att jag processat en del. Vi har även pratat väldigt mycket tillsammans en längre tid, har varit öppen för förslag och diskussion och föreslagit allt från att prova flytta isär som särbo, flytta isär som vänner, öppen relation osv osv men hon är tydlig att hon inte kan tänka sig något annat än att fortsätta som vår familj.
Har även frågat vad hon behöver för att inte hamna i en sån här kris igen hon har svarat: trygghet, kärlek, bekräftelse osv. Enligt henne var det som utlöste krisen att hon kände att jag var på väg att lämna henne, för jag var så instängd och tjurig. Man vet ju inte jag skulle tro att det helt klart har sin del i det hela, men tror även spänning osv spelade in, göra det förbjudna mm. Nu är ju frågan om det är riktig ånger hon känner eller ej.
Hon själv säger att det hela bara var destruktivt, som något slags självskadebeteende.
Som jag ser det så tror jag på sikt, med tanken att vi ska leva med varandra kanske för resten av livet att jag kommer kunna förlåta, men det kommer ta tid och jag är medveten att jag kommer behöva göra det för att inte låta det belasta relationen. Förlåta, men aldrig glömma.
Kom igen. Hon är otrogen, dessutom en längre tid.
Hon skiter fullständigt i såväl dig som erat gemensamma barn. Och du frågar nu vad HON behöver?
Då vill jag fråga, har hon frågat vad DU behöver? Vad HON behöver göra annorlunda osv?
Jag hoppas att du inser att hon lägger över sin otrohet på dig. Det är aldrig ditt fel att hon väljer att inleda en otrohetsaffär. Har man problem pratar man om detta, och försöker lösa det. Man går inte och inleder en relation bakom sin partners rygg.
Du måste väl själv inse hur idiotiskt det är att gå och inleda (dessutom en längre), otrohetsaffär, för man "tror" att ens partner ska lämna en.
Det är hon som ska bevisa för dig att hon går att lita på.
Det är hon som ska förstå och visa intresse över vad DU behöver.
Här har det helt vänt, utifrån din text. Verkar mer handla om att allt är ditt fel, och det är du som ska göra saker annorlunda.
Att ni har ett barn betyder inte att man måste hålla ihop.
Din fd partner har tydligt visat hur lite er familj är värd.