2022-06-05, 23:22
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jo det låter ju rimligt och logiskt att vilja framstå som bra som anonym gentemot anonyma, är det kanske dig själv du tänker på och tror att andra är lika osäkra, ensamma och söker bekräftelse precis som dig själv?

Sedan börjar det osa hybris att du nu till och med kan tala för ”andra” i tråden, hur mår du egentligen?

Vet inte varför jag skall vara ödmjuk mot en pajas som slänger skit på en organisation som hjälper och stöder många svaga i samhället, du är en girig fan som inte vill dela med dig men har mage att slänga skit på de som gör det.. helt uppenbart mår du inte bra.. och jo oavsett vad du säger så kommer jag och mina gelikar klara oss extremt mycket längre än dig och dina gelikar om samhället faller, det är inte bara logiskt utan vetenskapligt bevisat.
Det blir nog bra skall du se.
Citera
2022-06-06, 16:54
Medlem
Citat:
Lever minst i 50 år till, bukfetma vet jag inte vad det är eftersom jag har den ultimata vikten.

Jag tvivlar på det men är beredd att släppa diskussionen eftersom jag omöjligen kan utvärdera din fysik utan att ha sett en bild på dig. Samtidigt ger du en rätt tydlig bild av din personlighet här inne och den personligheten brukar komma med ett visst utseende. Tänk Bert Karlsson eller Leif-Ivan Karlsson. Fast du har nog mindre pengar än de.

Citat:
Inget kommer att konfiskeras från mig, pengar kommer till pengar så blir de fattigas sista korvören som konfiskeras.
Våldskapitalet står på min sida eftersom det är jag som har makten och de vill hålla sig väl med makten.
Eftersom jag redan tillhör planetens starkaste stam så behöver jag aldrig bekymra mig.

Hade du hetat Wallenberg så hade jag varit beredd att hålla med dig. Men någonting säger mig att du inte heter Wallenberg, utan typ Pettersson. Du är säkert rikare än de flesta och kan leva ett gott liv, säkert arbetat hårt för det också. Men ingen här tror på dig när du försöker utmåla dig själv som en person med makt. Bill Gates är person med makt. Elon Musk är en annan.

Bill Gates och Elon Musk hade överlevt ryska revolutionen med bibehållet välstånd. Den lokale fastighetsägaren gjorde det inte.

Och "Tempel riddare orden" har definitivt inte något direkt inflytande annat än i huvudet på konspirationsteoretiker och möjligen viss vänskapskorruption på lokal nivå i småorter. Jag känner några av era medlemmar. De är konservativa små herrar som tycks leva i ett annat århundrade. Man får inte makt genom att vara en konservativ herre som lever i ett annat århundrade.
Senast redigerad av Twert 2022-06-06 kl. 16:57.
Citera
2022-06-06, 18:12
Medlem
Timoteuss avatar
Sammanbrottet kommer gissningsvis att vara långsamt och hackigt. Så den som är förberedd på lite ditt och datt och har många kontakter kommer klara sig bäst.

Jag gissar att "samhällets löften" kommer att visa sig alltmer tomma. Inte alla och inte samtidigt. Lite i taget, det blir obekvämare men inte direkt panik genast. Typ: indragen förskola för barn under tre år.
Vissa typer av vård blir i praktiken nedlagda. Myndigheter blir så underbemannade att det blir meningslöst att vare sig följa deras direktiv eller begära hjälp (typ: ingen respons på bygglovsansökan; jag bygger det jag vill, men får tåla att grannen byggt en liten fabrik på sin tomt). Elen stängs av på nätterna, osv. Rom byggdes inte på en dag, men kollapsade inte heller över helgen, det tog decennier.
Citera
2022-06-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twert
Jag tvivlar på det men är beredd att släppa diskussionen eftersom jag omöjligen kan utvärdera din fysik utan att ha sett en bild på dig. Samtidigt ger du en rätt tydlig bild av din personlighet här inne och den personligheten brukar komma med ett visst utseende. Tänk Bert Karlsson eller Leif-Ivan Karlsson. Fast du har nog mindre pengar än de.

Hade du hetat Wallenberg så hade jag varit beredd att hålla med dig. Men någonting säger mig att du inte heter Wallenberg, utan typ Pettersson. Du är säkert rikare än de flesta och kan leva ett gott liv, säkert arbetat hårt för det också. Men ingen här tror på dig när du försöker utmåla dig själv som en person med makt. Bill Gates är person med makt. Elon Musk är en annan.

Bill Gates och Elon Musk hade överlevt ryska revolutionen med bibehållet välstånd. Den lokale fastighetsägaren gjorde det inte.

Och "Tempel riddare orden" har definitivt inte något direkt inflytande annat än i huvudet på konspirationsteoretiker och möjligen viss vänskapskorruption på lokal nivå i småorter. Jag känner några av era medlemmar. De är konservativa små herrar som tycks leva i ett annat århundrade. Man får inte makt genom att vara en konservativ herre som lever i ett annat århundrade.
Nej nån bild på mig får du inte av mig.
Du har en ganska otydlig bild och verkar allmänt dålig på bedömning.
Bert känner jag, inte så himla rik som vissa tror.
Nej jag heter inte Wallenberg och inte Pettersson heller.
Ja jag lever gott, dock bara jobbat med sådant jag tycker är kul och investerar bara i sådant som ger mig nöje.
Jag har inte mer makt än andra med pengar och kontakter (tråden handlar om vem som överlever längst).
Vem bryr sig om anonyma tror på vad en anonym skriver 🙄
Ingen aning om vem den lokale fastighetsägaren var vid ryska revolutionen.
Tempelriddareorden är jag inte medlem i, jag är Frimurare och Rosenkorsare.
Konservativa herrar är vi men inte i närheten av ”små”, snarare väldigt stora personer i sin generositet sin kunskap och i sitt kunnande.
Vad heter medlemmarna du känner?
Man kan inte leva i ett annat århundrade, lever man idag så lever man i detta århundrade.
Jo man får makt som konservativ herre.

.
Citera
2022-06-09, 22:33
Medlem
Varför ska du spara i fonder etc då du tror det kommer kollapsa? Känns aningen motsägelsefullt. Vilka som klara sig bäst beror väl helt på hur kraschen ser ut (om det blir en), men du kan nog vara lugn, makthavarna och eliten kommer klara sig bra. Alltså de som har orsakat det, är de som sist drabbas av de negativa konsekvenserna av det.

Inflation är ju helt klart högre än vad riksbanken säger, det är ju bara att gå in en matbutik, för se det. 6%? Yeah right.
Citera
2022-06-10, 20:39
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Varför ska du spara i fonder etc då du tror det kommer kollapsa? Känns aningen motsägelsefullt. Vilka som klara sig bäst beror väl helt på hur kraschen ser ut (om det blir en), men du kan nog vara lugn, makthavarna och eliten kommer klara sig bra. Alltså de som har orsakat det, är de som sist drabbas av de negativa konsekvenserna av det.

Inflation är ju helt klart högre än vad riksbanken säger, det är ju bara att gå in en matbutik, för se det. 6%? Yeah right.
Hehehe, mjölken gick från 13kr förra året 1,5L jan-mars till 20kr detta året nu.
Citera
2022-06-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timoteus
Sammanbrottet kommer gissningsvis att vara långsamt och hackigt. Så den som är förberedd på lite ditt och datt och har många kontakter kommer klara sig bäst.

Jag gissar att "samhällets löften" kommer att visa sig alltmer tomma. Inte alla och inte samtidigt. Lite i taget, det blir obekvämare men inte direkt panik genast. Typ: indragen förskola för barn under tre år.
Vissa typer av vård blir i praktiken nedlagda. Myndigheter blir så underbemannade att det blir meningslöst att vare sig följa deras direktiv eller begära hjälp (typ: ingen respons på bygglovsansökan; jag bygger det jag vill, men får tåla att grannen byggt en liten fabrik på sin tomt). Elen stängs av på nätterna, osv. Rom byggdes inte på en dag, men kollapsade inte heller över helgen, det tog decennier.
Bästa inlägget i tråden, precis såhär tror jag också, det är egentligen såhär redan i Sverige. Sjukvården är i princip nerlagd i Sverige. Det finns vissa oftast pensionärer som har lite tur och fortfarande får det som kallas vård.
Citera
2022-06-12, 18:20
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Bästa inlägget i tråden, precis såhär tror jag också, det är egentligen såhär redan i Sverige. Sjukvården är i princip nerlagd i Sverige. Det finns vissa oftast pensionärer som har lite tur och fortfarande får det som kallas vård.

Sverige har helt fenomenalt bra sjukvård och vi alla svenskar har rätt till den, helt gratis! Inget samhälle är perfekt men Svenska samhället är bra nära.

Gratis sjukvård, gratis utbildning, fem veckors semester, föräldraledighet, barnbidrag, arbetsrätt, och utöver det allemansrätt, gratis vägnät, bredband i hela landet, storslagen natur, frisk luft, obefintlig korruption, hög BNP, listan kan göras lång!
Citera
2022-06-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Sverige har helt fenomenalt bra sjukvård och vi alla svenskar har rätt till den, helt gratis! Inget samhälle är perfekt men Svenska samhället är bra nära.

Gratis sjukvård, gratis utbildning, fem veckors semester, föräldraledighet, barnbidrag, arbetsrätt, och utöver det allemansrätt, gratis vägnät, bredband i hela landet, storslagen natur, frisk luft, obefintlig korruption, hög BNP, listan kan göras lång!
Nej inte alls. Detta är bara nationalistiska dagdrömmar från någon random kretin. Sverige har sjukvård i paritet med något valfritt Afrikanskt land.
Citera
2022-06-12, 20:32
Medlem
Vad exakt är det för samhällskollaps som ni tror kommer att hända egentligen?
Citera
2022-06-12, 20:38
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrahundratolv
Jag tror att gängkriminella kommer klara sig rätt bra. Dom har ju legat på uppvärmning ett tag för ett laglöst samhälle där plundring av butiker, överta bostäder och döda allt som kommer i vägen kommer va lätt som en plätt för dom.
Dom kommer att vara kungar i en vecka. Sen kommer interna strider att lösa problemet till 90%. Därefter kommer händiga svenne McGuyvers att dominera. Med hjälp av egna jaktvapen eller en sammansatt beväpnad grupps beskydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in