Citat:
Ursprungligen postat av
Twert
Jag tvivlar på det men är beredd att släppa diskussionen eftersom jag omöjligen kan utvärdera din fysik utan att ha sett en bild på dig. Samtidigt ger du en rätt tydlig bild av din personlighet här inne och den personligheten brukar komma med ett visst utseende. Tänk Bert Karlsson eller Leif-Ivan Karlsson. Fast du har nog mindre pengar än de.
Hade du hetat Wallenberg så hade jag varit beredd att hålla med dig. Men någonting säger mig att du inte heter Wallenberg, utan typ Pettersson. Du är säkert rikare än de flesta och kan leva ett gott liv, säkert arbetat hårt för det också. Men ingen här tror på dig när du försöker utmåla dig själv som en person med makt. Bill Gates är person med makt. Elon Musk är en annan.
Bill Gates och Elon Musk hade överlevt ryska revolutionen med bibehållet välstånd. Den lokale fastighetsägaren gjorde det inte.
Och "Tempel riddare orden" har definitivt inte något direkt inflytande annat än i huvudet på konspirationsteoretiker och möjligen viss vänskapskorruption på lokal nivå i småorter. Jag känner några av era medlemmar. De är konservativa små herrar som tycks leva i ett annat århundrade. Man får inte makt genom att vara en konservativ herre som lever i ett annat århundrade.
Nej nån bild på mig får du inte av mig.
Du har en ganska otydlig bild och verkar allmänt dålig på bedömning.
Bert känner jag, inte så himla rik som vissa tror.
Nej jag heter inte Wallenberg och inte Pettersson heller.
Ja jag lever gott, dock bara jobbat med sådant jag tycker är kul och investerar bara i sådant som ger mig nöje.
Jag har inte mer makt än andra med pengar och kontakter (tråden handlar om vem som överlever längst).
Vem bryr sig om anonyma tror på vad en anonym skriver 🙄
Ingen aning om vem den lokale fastighetsägaren var vid ryska revolutionen.
Tempelriddareorden är jag inte medlem i, jag är Frimurare och Rosenkorsare.
Konservativa herrar är vi men inte i närheten av ”små”, snarare väldigt stora personer i sin generositet sin kunskap och i sitt kunnande.
Vad heter medlemmarna du känner?
Man kan inte leva i ett annat århundrade, lever man idag så lever man i detta århundrade.
Jo man får makt som konservativ herre.
.