2022-05-26, 20:35
Medlem
Mailmanss avatar
Det mesta pekar fortfarande mot att det är Max som är MGM, och Anna +barnet som är BOs.

Finns INGET uttalande i media som skulle leda oss i annan riktigt. Det enda som kommit upp i tråden är folk som felciterat något från media eller polisen.

Samt ett konto som gjorde sin FB-debut genom att påstå att Max är oskyldig och blev upphämtad av polisen på jobbet som påstods ligga 10mil bort.
Senast redigerad av Mailmans 2022-05-26 kl. 20:48.
Citera
2022-05-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Vem har prästerna "hälsat" på ifall de kom UT från huset?

Antagligen poliserna som var först på platsen. Det finns präster kopplade till polisen som stöd för personal som behöver hantera traumatiska saker. En knivhuggen liten pojke och hans mamma är rimligen något som även den mest härdade polis kan behöva hjälp att hantera.
Citera
2022-05-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Väldigt många pendlar 10 mil och mer enkel resa till arbetet.

På en röd dag?
Citera
2022-05-26, 20:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag kollade upp Tieto Sweden AB - dom har inga kontor 10 mil från platsen, så tror vi kan stryka denna som en lögn.
Då verkar det vara en felaktig uppgift - ja.
Citera
2022-05-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joual
Antagligen poliserna som var först på platsen. Det finns präster kopplade till polisen som stöd för personal som behöver hantera traumatiska saker. En knivhuggen liten pojke och hans mamma är rimligen något som även den mest härdade polis kan behöva hjälp att hantera.

Sådant tar man efteråt (debriefing) och absolut inte på/inne i själva brottsplatsen.

Jag lovar dig att den mest härdade polis kan hantera det, tom att ALLA poliser som blev poliser innan 2008 kan hantera det, sen gick det utför med polisen.
Citera
2022-05-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tror inte det är hennes sambo som är GM. Finns en annan person.

Tragiskt i så fall.

Vem syftar du på?
Citera
2022-05-26, 20:39
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Det känns som en förklaring som man enligt Occams rakkniv bör överväga tidigt. Inget antagande om vart taxichauffören tagit vägen behövs då.

Taxi-chaufför känns också som ett ganska typiskt yrke för en man på glid i tillvaron efter motgångar. T ex den s k obducenten i styckmordfallet på 80-talet körde vad jag vet taxi efter att han blivit av med legitimationen.

Varför skulle ex taxi-chaufför dumpa sin egen bil på platsen och ta offrets bil?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag kollade upp Tieto Sweden AB - dom har inga kontor 10 mil från platsen, så tror vi kan stryka denna som en lögn.

Kan inte påstå att jag förstår vad ni diskuterar, men om det spelar någon roll så har Tieto kontor i Nyköping. Ungefär 10 mil från platsen.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPeter
På en röd dag?
Det beror ju på vad du arbetar med förstås. Alla är inte lediga på röda dagar.
Jag vet inte vad M arbetar med rent konkret så ..
Citera
2022-05-26, 20:40
Medlem
Citat:
Varför skulle ex taxi-chaufför dumpa sin egen bil på platsen och ta offrets bil?

Sen är det ju lämpligt att man kommer in i BOs bil också. Rimligtvis bör väl personen ha nyckel/tillgång till bilen? Vilken M*x rimligen har.
Citera
2022-05-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPeter
Du skulle inte kunna göra ett skit och skjuter du någon får du livstid. Villaägare är lätta byten.

Tragiskt för dig. Självklart hade jag skjutit, utan att tveka. Ens uppgift i livet är att skydda sina barn, livstid hade man fått ta, man får hänga sig där inne eller något. Men om jag hade skjutit? Utan tvekan.
Citera
2022-05-26, 20:41
Medlem
Brunbjornen.s avatar
Enligt kvinnan som nämns i trådarna. Kvinnan med barn från 2018 är fel kvinna. Kvinnorna delar namn endast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in