• 2
  • 3
2022-06-12, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joonc
Fan va cringe ni är, herregud.

Bettet saft than sorry
Citera
2022-06-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Plantera bevis vart du vill, man kan ju använda det i domstol med. Helt sinnes sjukt

Skapa en fil från 2015 :

Kod:
touch -d '-7 year'  nagon_chtt_konverstation.txt
På mitt system finns inte växeln -d till kommandot 'touch'. Därimot kan jag ändra mtime och atime med touch, dock inte ctime.
Citat:
Bevis: https://i.imgur.com/TJtY9S4.png
Vad blir utskriften om du istället kör 'stat -x'?
Citat:
så nu kommer domstolen tro att den filen kommer att vara skapad från 2015 och lägg nu till vad fan du vill i den filen och manipulera bevis bäst du vill och du är fullt OK!
Inte på mitt system. Där framgår att ctime är dagens datum.
Citat:
Sen är de bara lägga till måndag, dag, tidpunk, chatt programets metadata, hacka lite kod och wips!
Bara?
Det är ju här det blir komplicerat. Att ändra loggar i använda program (chat) och i använd hårdvara (router).
Inte bara på mitt system utan även så att det stämmer med loggar på servrar och eventuella andra system.
Citera
2022-06-12, 13:44
Medlem
Jooncs avatar
Förlåt wuseman, jag hade på något märkligt vis lyckats missat din diagnos. Lycka till med ditt "hackade"!
Citera
2022-06-12, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
På mitt system finns inte växeln -d till kommandot 'touch'. Därimot kan jag ändra mtime och atime med touch, dock inte ctime.

Vad blir utskriften om du istället kör 'stat -x'?

Inte på mitt system. Där framgår att ctime är dagens datum.

Bara?
Det är ju här det blir komplicerat. Att ändra loggar i använda program (chat) och i använd hårdvara (router).
Inte bara på mitt system utan även så att det stämmer med loggar på servrar och eventuella andra system.

Naturligtvis kommer stat att visa samma värde, förstår inte hur du menar eller tänker? Värdet är ju satt och det kommer ju inte ändras bara för jag läser datan med ett annat verktyg. Funkar inte touch, så prova ett annat. Det finns tusen sätt att göra samma sak på.

Vet man inte hur man talar med hårdvaran så är det svårt, men jag vet inte hur jag skall göra mig förstådd lättare. För mig är det bara för att jag tycker det är enkelt, lika enkelt som jag tyckt edet var att komma på att bakdörren in i allas routrar där nyckeln tinns till övriga switchar i landets stamnät var att använda sju stycken colon varav det åttonde skall vara ett semicolon följt av att att säga åt hårdvaran att dirketansluta till min uppkoppling? Jag har svårt att förstå varför många tycker saker tycks vara så "svårt" eller varför folk blir upprörda för att jag berättar man kan göra eftersom det är få som vet? Folk pratar om saker hela tiden som om det är svårt, folk pratar om att "arch" är för avancerade användare och "gentoo" är för dom som utbildar på kth men så har jag aldrig tänkt på det men jag har hört allt möjlgit sista tiden så jag fick rådet av en att i framtiden säga att jag är programmerare eller något sådant..

Hur läser man temperaturen från ic-kretsarna? Via någon annans program som använder någon annans program som dom inte vet egentligen hur det funkar? Via en exe fil?

Det är för mig INTE ett altenativ. Hur gör man i Linux för att läsa av sensorerna? Mja, inte minst i mitt eget community och alla andra ställen läser man "sensors, use sensors-detect" ... Why? Varför i helvete skulle jag göra det? Jag kan ju göra det själv genom att läsa värdet direkt från kretsarna?

https://imgur.com/a/Vntw2GT

Varför vill jag lära mig detta? Det är väl för alla självklart? Men jag förstår att det verkligen inte är det längre. Skulle man komma in i ett system och inte ens veta hur man läser datan då förstår jag verkligen att det blir svårt. Jag rekommenderar dig STARKT att börja förstå hur hårdvaruklockan fungerar. DÅ MENAR JAG INTE PÅ INTERNET ELLER VIA GOOGLE utan av dom som skapat verktygen, dom har även skrivit manualerna?

man hwclock:

https://imgur.com/a/dhtFEDU

Det är lätt att manipulera klockan, hårdvaruklockan och bios klockan? Det är lätt att plantera malware i bios, i efi? Det är för mig hur lätt som helst att ändra och manipulera datan? Det är bara siffror, binära tal? Allting lagras i text. Jag behöver inte använda tredjepartsprogram för att göra det åt mig, jag vill veta det själv. Vet man inte ens hur man för över data mellan två datorer så får man börja lära sig hur en dator fungerar, en dator fungerar med stdin och stdout. Att ta sig in i en telefon är för mig enkelt, prova om du vill använda mitt verktyg (det står om det på nätet nu, men för mig är det redan gammalt)

Eller jag gör en video: (notera att jag ALDRIG länkar någon annans källa en min egen, jag kan ju inte prata för någon annan om jag inte vad vad det är. .. För mig är det inte ett altenativ att ha en telefon eller router te.x utan root, aldrig i helvete inte ens en tv box vill jag ha, varför? Mja. Se här):

Jag hackade en slumpad IP från Shodan vilket gav mig BINGO, det var ett företags tvbox. Jag stängde av developer mode så nu räddade jag honom. Hade jag viljat hade jag kunnat sno alltiing? Säkert? Knappast.

Jag kan ju inte säga att det är svårt om jag tycker är lätt? Att ta sig in i någons enhet för mig är lika enkelt som det är att byta kamrem för en bilmontör eller kirurg att byta ut delar ur en kropp? Ser det svårt ut? Jag gjorde den på 3 minuter. Jag orkar inte förklara mer så det blir lättare om jag visar.

https://w.nr1.nu/u/hacking_tutorial.gif

EFI är en firmware, firmware finns i /sys/firmare/efi/efivars och jag kan göra den read-and-write med och manipulera datan bäst vill utan att du har en aning. IoT devices är FARLIGT men om ingen berättar om VARFÖR så är det ju inte så lätt att fatta.

Kod:
mount -o rw,remount /sys/firmare/efi/efivars
<do_something_ nasty>
reboot

done, utan att du ens har en aning? Detsamma gäller mobiltelefoner fast dom är ÄNNU värre.

Så, nu såg du hur lätt jag hackade en tv box, i Sverige. Dom har ingen ANING om det för dom kan inte se det om dom inte kommer in i tvboxen. Hajjar du?

Som sagt, jag kunde ha kört en rm -rf / eller factory resetat hela enheten eller sno inloggnings uppgifterna eller sno cookies. Men vem fan gör det? Idioter. Men dom finns, men det är tur dom inte kan det jag kan Så kan jag säga.

Från och med nu är jag en programmerare, videon skapades av Joonc för han är skillad och jag är en scriptkiddie, fine? Det är blir dagisnivå.

Det är ju omöjligt att lära sig om man använder MIcrosoft och Apple, det är ju stängd källkod? Det är skillnad på linux och dom två, SOM SAGT!

Jag använder inte NÅGOT jag inte har 100% kontroll på, varför? Det vet ni nu. Det kunde vart eran tvbox eller telefon, det var slumpen som sagt jag hade kunnat anslut atill 10st samtidigt och stremat allas skärmar via adb-exec out, det är stdin och det är stdout.

indata och det är utdata.

Jag kan inte visa allt, om ni inte vill prova så kan ni inte lära er. Allting finns, direkt i manualen - Sluta använda google och andras skit för dom gör UPPENBART fel?

Eller nej, vi säger tvärtom.. Mitt ända råd är att PROVA HACKA ALLT SOM GÅR? Hur fan får man en klocka att gå baklänges? Det är frågor jag har frågat mig själv. Börja hacka eller var sårbar!

Tack för mig, jag kanske skulle bli en black hat. Harre jävlar vad cash jag hade fått då, eller en snut kanske fan vad jag hade tagit alla då! Men jag vill inte? Jag vill bara lära mig mer om datorn och hur man blir bättre, jag vill inte bli dum i huvudet genom att lyssna på andra för dom gör ju fel? Attityden här och på andra ställen. När ni går till en kirurg tar ni med er källor från google då och säger hur värdelös han är och hur duktiga ni är? Om inte, varför inte? Om ni åker till tandläkaren, tar ni med er käöllor från idioter på google då med?

Gör det, så får ni se vad dom kommer säga och hur trevliga dom blir, så förstår ni mig? Åk till nasa och ta med dig källan du har från google och berätta för dom hur dom kan hantera raketbränslet bättre.

Som sagt, det kunde vara ERAN tvbox, router, skrivare, bil omd en är ansluten via wifit på telefonen? Kamera, larm? det kan vara vad som helst som har ett shell och är android. Det är på ett eget VLAN många gånger, ni kan inte SE trafiken i switchen om ni inte har tillkomst till switchen på te.x port 4, ni måste IN i tvboxen för att veta det, men ni kan inte? Då kan ni heller inte förstå.

Kod:
man hwclock

Börja där. ^

Du har ram minnet i /dev/mem, du kan plantera kod där med. Det är enkelt att både LÄSA och MANIPULERA och PLANTERA malware eller "bevis" eller vad man nu vill. Ifrågasätt inte mig, ifrågasätta utvecklarna. Men visst, jag kan säga att det är skit svårt om ni vill och säga att det är Ryssland, då blir jag ju mer trovärdig för det säger alla andra

Edit: Det är inte menat att vara otrevlig, jag gör videos/visar bildewr för att ni skall veta hur lätt det är inte för att göra någon skada. Ifrågasätt varför alla experter pratar som dom gör istället:

Bara för att: https://imgur.com/a/UrDMi62

Funkar inte touch, då får man testa nya sätt. Här är några:

GAWK:

Kod:
gawk 'BEGIN { print "Seconds since Epoch: " mktime("2020 05 09 14 47 27") }'

Kod:
 gawk 'BEGIN { print "Seconds since Epoch: " systime() }'

POSIX:

Kod:
gawk 'BEGIN  {
    format = PROCINFO["strftime"]
    exitval = 0

if (ARGC > 2)
        exitval = 1
    else if (ARGC == 2) {
        format = ARGV[1]
        if (format ~ /^\+/)
            format = substr(format, 2)   # remove leading +
    }
    print strftime(format)

TZ/printf:

Kod:
TZ=UTC printf "%(%F)T\n" 1589053840

https://imgur.com/a/i8OySJh

+ 10000 olika sätt till... Man skall inte underskattaett shell det vill jag lova, det är DÄR som du får kontroll och makt! Ingen annanstans.

EFI: https://imgur.com/a/3pXxMU8
BIOS: https://imgur.com/a/RxJFy7A

Telefoner är ännu värre, dom har även RADIO mottagare i sig. Man kan ju inte tro man är safe? Tanken är inte att skrämma alla. Trolgitvis är jag unik, men om jag inte visar det, vem fan skall då visa er? Experterna på TV? Ja, tjena! Dom vet ju verkligen hur man hackar tvboxar på 1 sekund och snor hela deras data. Fan, jag kan ju sno vad fan jag vill . Hur skyddar man sig? Det vet ni: https://stallman.org/stallman-computing.html - Jag ville bara få folk att fatta att det är propaganda det som alla pratar om på nätet ang cybercrime, men jag är ingen lärare. Fråga eran lärare hur man gör men jag tycker är dåligt, det är bättre att lära sig själv.

Tänk på det jag visat och tänk på KINA/USA/MYNDIGHETER/RYSSLAND och sedan ta och fundera på er själva, inte på mig.

Tack för mig, nu har jag visat allt som går och lite till, för ingenting. Varsegoda jag är bara en programmare från och med nu och jag har stängt personens tvbox och lämnade en notis om att han skall vara mer försiktig i framtiden för att rädda han från DIG som tänkte tanken att försöka hacka samma box, nästa gång kanske det är ryssen!

/ w
Senast redigerad av wuseman 2022-06-12 kl. 19:22.
Citera
2022-06-12, 18:52
Medlem
Steganography Online

https://stylesuxx.github.io/steganography/

Svårare än så behöver det inte vara...
Citera
2022-06-12, 20:16
Medlem
Citat:
Naturligtvis kommer stat att visa samma värde, förstår inte hur du menar eller tänker?
Vanligtvis har en fil tre tider associerade till sig.
'atime' - tid för senaste acces.
'mtime' - tid för senaste innehållsförändring.
'ctime' - tid för senaste inode förändring.

Med kommandot 'touch' kan jag modifiera 'atime' och 'mtime', till vilket värde som jag själv önskar.
Därimot så kan jag på mitt system inte ändra 'ctime' till ett värde
som jag själv önskar.
Citat:
Värdet är ju satt och det kommer ju inte ändras bara för jag läser datan med ett annat verktyg.
'ctime' visas även med 'ls -lc'. (Det är inte det som saken gäller.)
Citat:
Funkar inte touch, så prova ett annat. Det finns tusen sätt att göra samma sak på.
Jag känner inte till något kommando som gör att jag kan ändra 'ctime' till ett värde som jag själv bestämt.
Jag har fattat att detta anses som svårt.

Att ställa tillbaka systemklockan borde väcka även den sömnigaste av användare.
Citera
2022-06-12, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Vanligtvis har en fil tre tider associerade till sig.
'atime' - tid för senaste acces.
'mtime' - tid för senaste innehållsförändring.
'ctime' - tid för senaste inode förändring.

Med kommandot 'touch' kan jag modifiera 'atime' och 'mtime', till vilket värde som jag själv önskar.
Därimot så kan jag på mitt system inte ändra 'ctime' till ett värde
som jag själv önskar.

'ctime' visas även med 'ls -lc'. (Det är inte det som saken gäller.)

Jag känner inte till något kommando som gör att jag kan ändra 'ctime' till ett värde som jag själv bestämt.
Jag har fattat att detta anses som svårt.

Att ställa tillbaka systemklockan borde väcka även den sömnigaste av användare.

Ja, precis, bra att du tar mig på rätt sätt och det är nice att se att någon som inte ifrågasätter utan frågar för det är just det jag med vill göra genom att klura ut saker, nåja. Nog om det.

OnTopic:

Ja, jag tänker precis som du? Men jag är fundersam om det inte är såhär enkelt? Jag säger inte att det är "bara" det beror på vem jag skriver med och hur bemötandet är, jag skulle ALDRIG göra det något liknande själv för jag är paranoid (många gånger till en nackdel för jag vill inte driva något projekt då jag inte vill ha det ansvaret över mina axlar te.x att driva en site och databasen läcker för man missar ALLTID något så det vill jag understryka direkt, orka ha den ångesten men såhär tänker inte många tror jag. Folk skiter i säkerheten bara pengarna kommer in)

Jag skulle naturligtvis aldrig någonsin chansa på att göra något liknande själv då jag alltid förväntar mig att den andra oavsett vem det är kan MINST lika mycket som jag själv och det är därför man sitter här ännu och provar ALLT och liet till och aldrig kommer vidare från skärmen, fyfan sitter 24/7 och provar allt detta jag är förvånad att inte andra gör swamma sak (det är många som gör det men inte i Sverige därför Sverige är så långt efter i säkerheten nu - klassas som ett u-land). Man blir ju aldrig fulllärd, det rä som sagt en nackdel många gånger. Jag skulle aldrig göra det för att lura en domstol men det är ju uppenbart kunskapen inte finns och det är lite därför jag vill hitta någon som dig som ställer frågor på hur saker och ting.

Jag blev nyfiken själv så jag provade själv, att ställa tillbaka tiden är det ända sättet tror jag men varför skulle inte det gå? eller frågan är snarare, hur skulle någon kunna bevisa motsatsen? Det är den frågan jag själv vill ha svar på, men inte funnit:

Jag skrev ihop ett snabbt script, hur kan någon motbevisa att datumet INTE är manipulerat? Innan jag återgår till dagens datum så kan man ändra hela systemets tid genom:

find / -exec date ....-modify.. (se: man find)

Såhär ändrade jag CTIME:

https://imgur.com/a/t3tbBpJ

Nu är frågan, omvänd. Det är någon som gjort såhär mot mig? Hur fan motbevisar jag detta? Det är ju det som är intressant. Jag skulle OM någon försökte lura mig OMGÅENDE visa dom hur man kan göra, men om man inte kan och inte vet? Ja, då blir det ord mot ord direkt, det är fascinerande men kan även vara livsfarligt, beroende på hur man ser det.

Det ovan är hur man ändrar filen om någon får access till den, dvs!

Om jag vill lura någon med en screenshot eller video? Ja, då kan jag bara använda sed, enkelt visat, bara slänga in det i en funktion och fantasin är det ända som inte tillåter mig att lyckas, TROR jag. photoshop i alla ära, men då måste man tänka på allt annat också.

https://imgur.com/a/pcyEnci

Vem älskar inte shell? sed/awk är dom ÖVERLÄGST bästa verktygen och dom roligaste tycker jag att arbeta med pga av att dom är SÅ sjukt powerful. Fantastiska utvecklare. awk skapades 1970 och jag använde det varje dag, men nåja. Hur hittar eller motbevisar någon min manipulerade fil? Det är frågan jag inte vet själv.

Det är klart man är LIVRÄDD för att ha saker online när man själv vet hur man kan göra, inte för jag har några fiender men bara tanken får mig att rysa till, speciellt när jag vet hur lätt de är att ta sig in i en telefon också.

Problemet ligger inte hos användare, det är ju det som folk inte fattar tycker jag och därför skall man inte gå på oss som visar utan istället företaget och sedan försvarar dom företaget, varför är inte saker OFF som default? Utan ON? Det är frågan, varför är KORTKÖP on som default på ett kort? Det skall vara OFF, det gör så att användaren måste tänka på en miljon saker och vet man inte ens vad hälften är så ja, då blir det inte lätt att skydda sig därför är ansvaret hos företagen tycker jag, därför måste det uppmärkammas. (därav allt jag gör)

Problemet är VARFÖR dom levererar saker dom itne kan någonting om. Varför har kameror netcat installerat ens? Varför har dom en bakdörr in? Jo för dom vill kunna skicka autoupdates, men den autoupdaten kan missbrukas. Jag litar inte på någon.

Dom skall ge fan i att ha saker ON som default, hur ändrar man företagens extrema dåliga kunskap och får dom att tänka säkerhet istället för pengar? Ja, det är en fråga som inte går att lösa tror jag. Sorgligt

Kul med någon att bolla tankar med på en seriös nivå.

Men frågan är nu omvänd? Ord mot Ord kommer det bli, tills någon kan motbevisa min manipulation, antar jag? =)

Jag tycker teknisk bevisning är dålig men jag kan ändra mig, men då får någon motbevisa mig och den som är mest tacksam för det är jag,

Vad är hotet mot mig? Att någon är lika jävla knasig som jag själv? Så den också ändrar datumet? haha! Ja, typ. Och hur gör man om man vill kopiera en bild?

Ja,

- byt datum
- dd if=image.png of=new.image.png
- byt tillbaka_tiden
- new.image.png är nu en EXAKT kopiea av image.png per bytesize? En klon RAKT av?

Kan vara en logg, kan vara en firmware, kan - vara vad fan som helst! Du visste hur man gjorde, men du är som jag själv "frågvis/fundersam?" på om det är såhär enkelt? Den som motbevisar mig(oss) får bli svaret på det, men fram tills dess så tror jag det räcker. Men jag tänker inte prova mot någon annan mot mig själv, kan jag, kan du!

Angående en chatt, du kan högerklicka på valfri chatt, editera texten och ta en screenshot? Det är ju så dom lägger fram bevisen i fuparna. Så, det är nog tur att alla inte kan, när jag tänker efter och jag bör kanske inte skriva för mycket för snart har väl någon idiot läst hur man hackar android enheter (har jag vetat i 9år) och får för sig att han skall vara någon hacker! Ta dig in i en lur, ta imei nummret, ändra imei nummret i /efs partition, done? Det är två rader? ett av 6 vägval jag har tagit med på wikin jag skapat och underhåller: https://wiki.gentoo.org/wiki/Android/adb - Det är tur andra är likasinnade i Gentoo så man ger och man tar! Annars hade jag gjort allt för ingenting. Det finns fler som mig

Kod:
service call iphonesubinfo 3 i32 1 | grep -oE '[0-9a-f]{8} ' | while read hex; do echo -ne "\u${hex:4:4}\u${hex:0:4}"; done; echo

Ändra IMEI via radiomottagaren? Vad fan, telefonen kan ju vara verktyget? Jag har flera saker på min wiki:

https://w.nr1.nu/projects/adb/at/
https://atcommands.org/atdb/cmd/AT%25IMEI

Sno IMEI nummret, plantera det i din egen via AT commands, det är ju radiokommunikation sedan 80 talet?

Kod:
AT + EGMR = 1, 7, "your imei number here"

2 lines? Hahaha. Fyfan vad sjukt!! Jag vill inte säga hur mycket tid jag spenderat framför datorn

PS: Det finns MÅNGA sätt att manipulera telefons data, du kan ändra imei via fastboot, du kan ändra serienummer, du kan göra vad fan du vill. Bara du har root (AT+EMGR kräver EJ root för att lyckas ändra imei, just fyi).

Easy? Yes! Hpopas någon försöker lista ut hur man kan hitta tiden i den manipulerat filen, då har iv delat kunskap! <3 Hoppas ni försöker motbevisa mig genom att lägga ner lika mycket tid som jag gör för att visa er? Säger det med glimten i ögat, har jag fått någon att ändra tankesätt så är det en vinst för mig.

Fortsätt skyll på ryssen! Det säger experten, då är det så! I svensk statlig tv

/ w
Senast redigerad av wuseman 2022-06-12 kl. 22:54.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in