2022-05-26, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrum
Har inte problem med synen, men jag börjar fan bli orolig över att detta inte går över. Är jättejobbigt. Känns som att jag inte kan koppla av i huvudet. Något står inte rätt till när detta hållit i sig I 3 veckor.... Jag brukade aldrig ha problem med huvudvärk förut...

Läste detta, men tror knappast att det är blodpropp som orsakar trycket? Det går att missa vissa saker med en DT röntgen.
https://fof.se/artikel/2012/4/missade-blodpropp-da-patienten-var-ung/

Jag är ju ingen läkare, men ofta så gör man det svårare än vad det är.

Börja om från början.
Kolla de enklaste sakerna som Covid och Borrelia.
Sen kollar du över blodvärden, vitaminer/mineraler med ett blodprov, dina mediciner (läs i Fass om biverkningarna).
Där ligger antagligen svaret, vilket läkarna redan har berättat för dig gissar jag.
Har du börjat eller slutar med nån ny maträtt, kaffe eller nåt sånt?
Blir det bättre med en Ipren? Blir det bättre med en Alvedon? Blir det bättre med korsningen Alvedon/Ipren?

SEN kan du börja leta på svårare saker och Google-sjukdomar som vi alla hittar.

Försök att testa av alla enkla åkommor snabbt, så att du kan fokusera på att hitta en plan ihop med läkaren sen.
Citera
2022-05-26, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Jag är ju ingen läkare, men ofta så gör man det svårare än vad det är.

Börja om från början.
Kolla de enklaste sakerna som Covid och Borrelia.
Sen kollar du över blodvärden, vitaminer/mineraler med ett blodprov, dina mediciner (läs i Fass om biverkningarna).
Där ligger antagligen svaret, vilket läkarna redan har berättat för dig gissar jag.
Har du börjat eller slutar med nån ny maträtt, kaffe eller nåt sånt?
Blir det bättre med en Ipren? Blir det bättre med en Alvedon? Blir det bättre med korsningen Alvedon/Ipren?

SEN kan du börja leta på svårare saker och Google-sjukdomar som vi alla hittar.

Försök att testa av alla enkla åkommor snabbt, så att du kan fokusera på att hitta en plan ihop med läkaren sen.

Jag dricker inte Kaffe, Alkohol, Röker inte, snusar inte m.m

Jag fick Lergigan och Paraflex utskrivet mot besvären jag har, men det hjälper inte med undantag för sömnen. Tog en ipren nyligen och det lindrar något men inte mycket. Gått promenad under dagen men det har inte hjälpt någonting. Ska jag be om antibiotika och se om det hjälper? Bihålorna kanske spökar?

Har tagit covid19 test förra helgen och det var negativt. Borellia tror jag inte att det är men ska be om att få ta ett test på det.

VC har sagt att det är spänningshuvudvärk, men läkaren har inte nämnt något om vitaminbrist.
Citera
2022-05-26, 19:28
Medlem
Citat:
Jag dricker inte Kaffe, Alkohol, Röker inte, snusar inte m.m

Jag fick Lergigan och Paraflex utskrivet mot besvären jag har, men det hjälper inte med undantag för sömnen. Tog en ipren nyligen och det lindrar något men inte mycket. Gått promenad under dagen men det har inte hjälpt någonting. Ska jag be om antibiotika och se om det hjälper? Bihålorna kanske spökar?

Har tagit covid19 test förra helgen och det var negativt. Borellia tror jag inte att det är men ska be om att få ta ett test på det.

VC har sagt att det är spänningshuvudvärk, men läkaren har inte nämnt något om vitaminbrist.

Bättre att ta tester för att Borrelia, blodprov för att kolla vitaminbrister, än att gissa om det finns nåt eller ej.

Varför skulle du spänningshuvudvärk, det borde rimligen finnas en anledning till det isåfall?
Citera
2022-05-26, 19:45
Medlem
Kakksakkers avatar
Citat:
Japp, det såg bra ut. Är också vaccinerad mot Covid19, 2 doser Modernas sedan förra året.

Just Moderna ska vara särskilt illa.

https://rumble.com/v164wbt-dr.-wolf-28-of-vaccinated-pregnant-women-suffered-from-serious-adverse-effe.html

Gl

https://www.facebook.com/groups/1213108822542145
Citera
2022-05-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Bättre att ta tester för att Borrelia, blodprov för att kolla vitaminbrister, än att gissa om det finns nåt eller ej.

Varför skulle du spänningshuvudvärk, det borde rimligen finnas en anledning till det isåfall?

Det bröt ut efter en period av sömnbrist. Men jag undrar verkligen om det kan vara Borellia då jag inte har någon feber eller ont i benen armar m.m
Senast redigerad av Ekrum 2022-05-26 kl. 20:27.
Citera
2022-05-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Hur länge sen var det du gjorde en CT-HJÄRNA?
Förra veckan i måndags. Allt såg bra ut enligt läkaren.
Senast redigerad av Ekrum 2022-05-26 kl. 20:33.
Citera
2022-05-27, 11:27
Medlem
Snackade med läkaren idag och jag lägger av helt med paraflex. Fortsätter bara med lergiganet vid behov, då det hjälper mot sömnen.
Citera
2022-05-27, 12:15
Medlem
udons avatar
Låter som skolboksexempel på ångest/stress i kombination med att du åkte på en magsjuka.

Att du reagerar på att armen domnar och samtidigt tänker att du inte sovit på den pekar på det. Hur vet du om du sovit på armen eller inte, du sov väl?
Att hänga upp sig på sådana saker är typiskt vid psykosomatiska besvär.

Hälsningar från rikshypokondriken
Citera
2022-05-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Låter som skolboksexempel på ångest/stress i kombination med att du åkte på en magsjuka.

Att du reagerar på att armen domnar och samtidigt tänker att du inte sovit på den pekar på det. Hur vet du om du sovit på armen eller inte, du sov väl?
Att hänga upp sig på sådana saker är typiskt vid psykosomatiska besvär.

Hälsningar från rikshypokondriken

Jag ligger oftast och sover på rygg. Tror mera att domningen var en biverkning av paraflexen. Mår något bättre idag när jag inte tog den igår. Har börjat käka magnesiumtillskott, då jag nog har brist på det. Diarrén jag haft m.m tidigare har gått över. Den dagen diarrén var som värst så var den också blodig. Äter som vanligt men undrar om man ska yttligare tillskott för att må bättre?
Citera
2022-05-28, 09:38
Medlem
Citat:
Förra veckan i måndags. Allt såg bra ut enligt läkaren.

Imponerande att få en CT beviljad så snabbt. Förmodligen har du någon typ av ångest, vilken förklarar varför du har en spänd nacke, eller någon typ av skada på c7, men oddsen är låga.

Meningit var det väl inte så det är skönt.
Citera
2022-05-28, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Imponerande att få en CT beviljad så snabbt. Förmodligen har du någon typ av ångest, vilken förklarar varför du har en spänd nacke, eller någon typ av skada på c7, men oddsen är låga.

Meningit var det väl inte så det är skönt.

Har ett födelsemärke i bakhuvudet och när trycket kom i bakhuvudet så ville läkarna kolla upp det med en CT. Trycket kom efter några nätter med sömnbesvär. Har aldrig haft det här besvären förut.

Värsta är att det känns som ett tryck i bakhuvudet när jag ligger på kudden och ska sova, vilket gör det svårt att koppla av... Vet fan inte vad jag ska göra för att bli av med skiten... Gissar på att jag ligger och spänner mig omedvetet.

Lider just nu av ångest, oro, inre stress samt sömnbesvär. Lergigan och Paraflex var bra i början men blev så trött och borta av dem när jag tog de tillsammans. Precis dagen innan jag blev magsjuka kändes det som att trycket var nästan helt borta

Just nu tar jag bara 25mg Setralin på morgonen och en halv Lergigan 25mg på kvällen samt Ipren vid behov just nu.
Senast redigerad av Ekrum 2022-05-28 kl. 10:40.
Citera
2022-05-28, 10:39
Medlem
Ditt CRP är lätt förhöjt och du ligger lite högt i socker, har dom gjort nån vidare utredning på diabetes eller varför du har för hög sänka? Något virus eller lättare infektion verkar finnas om man tittar på CRP 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in