• 3
  • 4
2022-05-26, 05:38
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
En annan rolig gammal favoritsketch ifrån förr med Robert Gustafsson för oss med sjuk anti PK humor:

Tant Lingon talar ut om invandringen och går all in:

https://m.youtube.com/watch?v=2lcRQfzDXBs

"Det blir problem när man tar hit folk ifrån andra kulturer. Folk som inte har lärt sig att äta med kniv och gaffel"

"Svartingar med sylvassa huggtänder som ritualslaktar små hundvalpar i badkaret"

"Norrmän som klubbar sälar mitt på gatorna"

"Små snuskiga belgier som käkar pommes frites och våldför sig på småbarn i garderoben"

🤣

Haha, den repliken minns jag väl! Jag kan nästan känna lukten av belgarnas fettdrypande, äckliga fingrar.

Den biten fick mig genast att tänka på en sketch i vilken Felix Herngren beskriver Peter Apelgren som ett förståndshandikappat miffo, vilket får Peter att brusa upp. Snart ger han Kjell Bergqvist en omgång av bara farten när han påstår att tjejer är livrädda för Kjell och hans långa jävla fingrar.

Det ser ut som att Apelgren till viss del ägnar sig åt sin paradgren, improvisation, Bergqvist ser i alla fall paff ut, vilket gör det hela extra bra. (Robert Gustafsson är också där och blir utskälld.)

Först nu slår det mig att jag tycker att det är väldigt roligt att ge sig på någon genom att prata illa om dennes fingrar. (Sen var det ju visserligen mitt egna föreställande av belgarnas fingrar som satte igång den tanken.) Jag har ingen aning om varför jag skrattar åt detta.

Svartingarna, mitt inne i sitt ritualslaktande av små hundvalpar i badkaret ger också en j-vel till inre bild. Nästan vacker, på något vänster, eller kanske höger.
Citera
2022-05-26, 09:57
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Jonas Indes humor går säkert hem, hans hockeygänget som finns på Youtube.

Annars så gillar jag den gamla humorn som fanns förr, finns på svts öppet arkiv, som t.ex Grogg. Där driver de med allt, som klassikern med den blinda invandrare som vill köra spårvagn som Robert Gustafsson spelar. Och ett annat roligt program från förr är Brutal Tv med Erik Blix, även Robert är med. Mycket skämt om invandrare och annat som inte anses vara PK idag.
Citera
2022-05-26, 11:04
Medlem
BackToHegels avatar
Enjoying Left and Right av Todd McGowan
https://www.youtube.com/watch?v=l43LF-dTd1Y
Citera
2022-05-26, 11:34
Jag gillar Sittnerkomiker: https://twitter.com/sittnerkomiker
Citera
2022-05-27, 06:29
Medlem
Vänsterextremister (ja inte bara extremister utan även bara vänstermänniskor) verkar ha blivit väldigt försiktiga med humor under kanske de senaste bara 10åren. De hackar rejält på varandra om någon av dem skrattar åt "fel" saker.

De verkar konstant övervaka varandra, och ett litet övertramp och den av dem som felat trycks dit.

Även kattmemes som var populära hos dem för bara några få år sedan som måste räknas som den snällaste, mest oskyldiga formen av humor verkar kunna väcka anstöt.
Citera
2022-05-27, 06:38
Medlem
Vänstern gillar väl typiskt sådana som indirekt ger sig på högern och dess värderingar typ; Betner & Marika Carlsson.
Folk från högern gillar väl mest de som driver med sossarna, eftersom att driva med islam går ju inte utan att stället blir nedbränt och driva med invandrare går under hets mot folkgrupp.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in