2022-05-25, 13:00
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Man har ju fritid även på tjänsteresor, och då ska rimligen företag ge fan i vad folk gör, men vi går ju uppenbart åt det hållet, corporatism, där företag ihop med regimen ska diktera åsikter och detaljstyra hur folk lever sina liv.
Det här uppmuntrar folk till bli oärliga. De som läser det här fattar direkt att "sånt ska man aldrig vara ärlig med".

Citat:
Folk generellt verkar tycka det är bra vad det verkar, med elektroniska pass, kreditkort etc som spårar allt man gör, som sedan kan användas med ett knapptryck för att stoppa transfereringar och annat.

Folk känner sig isolerade och maktlösa, såklart man vill ha fler lagar och regler, man är ju rädd för allt nu för tiden. Trygghetsnarkomani, som all annan narkomani, leder dit man knarkade för att undkomma från början. Att ge staten totalkontroll över ditt liv kommer inte bota din rädsla, din rädsla kommer bara riktas mot staten som nu har totalkontroll. Ja, det är inte riktigt som du beställde, men du har nu en avbetalningsplan du inte kan inte ta dig ur. Öppna ditt hjärta, äg inget, var lycklig.
Citera
2022-05-25, 13:02
Medlem
Sverige i ett nötskal . Man gör väl för fan vad man vill på fritiden
Citera
2022-05-25, 13:02
Medlem
Du är farligt ute.

Om jag är VD på ett bolag som tillverkar solceller - får inte jag åka till Bangladesh och spy ut avgaser i ett lokalt lastbilsrally då för att det skulle störa min kommersiella aktivitet hemma i Sverige?

Folk som tänker som du är extremt dumma i huvudet. Ta det som du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Att vara anställd innebär också att man ska kunna verka i företaget, och kunna sälja dess produkter/tjänster. Gör man något som i och för sig inte är olagligt, så kan det ändå bli så att du står i vägen för företagets kommersiella mål, och dessutom utsätter dig för att bli potentiellt utpressad i en säkerhetsklassad verksamhet. Så de har inte fått kickan för att de betalt för sex i Spanien, utan för att de förhindrar företaget att kunna verka konfliktfritt i Sverige.

Du kommer märka det här när du själv äger ett företag och du har anställda som gör en jävla massa dumma saker utomlands, som gör att du inte kan driva firman och tjäna pengar i Sverige.
Citera
2022-05-25, 13:09
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Gifta män som är chefer och sen är otrogna ( kvinnliga chefer ) och går till prostituerade.

Det visar bara på att de är lögnare. Ljuger de för sin partner så ljuger de på jobbet också.

Förtroendekapitalet brinner inne
Citera
2022-05-25, 13:10
Moderator
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakTheChains
Du är farligt ute.

Om jag är VD på ett bolag som tillverkar solceller - får inte jag åka till Bangladesh och spy ut avgaser i ett lokalt lastbilsrally då för att det skulle störa min kommersiella aktivitet hemma i Sverige?

Folk som tänker som du är extremt dumma i huvudet. Ta det som du vill.
Självklart får du åka till ett avgasrally i Bangladesh.

Men lova mig att inte gnälla när din styrelseordförande fockar dig för att du är dum i huvudet när du fördärvar företagsverksamheten i Sverige.
Citera
2022-05-25, 13:16
Medlem
Det är en policy på Securitas Sverige som förbjuder detta och som då är orsaken till avsked.
Citera
2022-05-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jag vet att ordningsvakter och krogbranschen och liknande väldigt ofta åker runt på knullresor och bordeller. Hoppas de stod upp för vad de gjort istället för att hymla och tramsa som Paolo Roberto gjorde.
Jag känner massor med plåtslagare och betongare som gör det samma.. hur kan regimen komma åt problemet?
Citera
2022-05-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Självklart får du åka till ett avgasrally i Bangladesh.

Men lova mig att inte gnälla när din styrelseordförande fockar dig för att du är dum i huvudet när du fördärvar företagsverksamheten i Sverige.

Jag skulle säja att du visst får åka på ett avgasrally utan bekymmer.
Däremot om du tar med kunder eller uppmuntrar kunder att delta så är du ute på hal is.
Har rest mycket i jobbet och vi har oftast haft stänga regelverk på vad man får göra och inte göra framför allt tillsamans med en kund eller leverantör.
Det är skillnad vad du gör på din charterresa med familjen jämfört med hur du beter dig när du är ute och reser i egenskap av företagets representant.
Citera
2022-05-25, 13:18
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Jag känner massor med plåtslagare och betongare som gör det samma.. hur kan regimen komma åt problemet?

Ja, även knegare gör det. Knegare är lite mer slappa och har manligare jargong, ursäkta vad är problemet och varför ska "regimen" lägga sig i mer än att hindra brottsfall?
Citera
2022-05-25, 13:20
Medlem
Varför ger sig uppdrag granskning på ledningen i ett privat företag..? Vore en grej om det rörde sig om myndighetspersoner.
Citera
2022-05-25, 13:21
Medlem
Får man som svensk inte köra över 110 km/h på autobahn heller?
Citera
2022-05-25, 13:24
Medlem
Hela beteendet är förkastligt på många sätt. Först det uppenbara med att inget företag vill bli förknippat med chefer som springer på bordeller, det är en sak. Den mer allvarliga saken är att cheferna i detta fall kan bli utsatta för utpressning i.o.m att de säkert sitter inne med en del känslig info.

Ni kan tänka er en bordellbesökande säkerhetschef som ansvarar för säkerheten på ex. Regeringskansliet alt. som ansvarar för ett privat livvaktskydd för en hög industriledare. Tänk vilket utmärkt utpressningsoffer en sådan skulle kunna bli.

Det är så fruktansvärt naivt i Sverige! Jag kan göra vad jag vill utan att någon vet om det, tjoho!
Vuxna karlar!

Många av dessa idioter, även kvinnor i förekommande fall, skulle tvångsplaceras framför en TV-apparat och tvingas att se på Bolibompa dygnet runt i.st.f att gå lösa.

Sveriges säkerhet går först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in