2022-05-25, 19:08
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej det hade de inte.

Snacka inte skit - det vet jag och inte du... IGNORE!
Citera
2022-05-25, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Äcklet måste alltså ha sprungit över ett öppet fält och de sopiga poliserna kunde inte skjuta ihjäl honom - USELT!!!
Japp det är vad jag också tror. Jag tyckte mig se en uppgift att polisen hade korn på honom innan han slank in på skolan genom sidoingången. Testa att förflytta dig till samma vinkel som videon är filmad ifrån. Den är här:

https://www.google.se/maps/@29.2000216,-99.7893349,3a,75y,219.89h,66.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVLZvTOQPC1DW3ZgPkexXsA!2e0!7i1 6384!8i8192

Måste varit en bilist som filmat videon och rörelser/poliser måste ha varit på gång när hen får honom på filmen.

Sedan blev alla barnen skjutna i samma skolsal. En teori skulle då kunna vara att polisen sedan klipper honom i korridoren när han skjutit klart. Evt skottlossning i korridoren eftersom två poliser var lindrigt skadade.
Citera
2022-05-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Om en neger föds i Sverige så är han icke svensk. Alltså går det vara invandrare i samma land man föddes i.
Nu diskuterar vi inte Sverige? Vilka folkgrupper i USA är inte Amerikaner? Kan en katolik vara en riktig Amerikan?
Citera
2022-05-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Japp det är vad jag också tror. Jag tyckte mig se en uppgift att polisen hade korn på honom innan han slank in på skolan genom sidoingången. Testa att förflytta dig till samma vinkel som videon är filmad ifrån. Den är här:

https://www.google.se/maps/@29.2000216,-99.7893349,3a,75y,219.89h,66.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVLZvTOQPC1DW3ZgPkexXsA!2e0!7i1 6384!8i8192

Måste varit en bilist som filmat videon och rörelser/poliser måste ha varit på gång när hen får honom på filmen.

Sedan blev alla barnen skjutna i samma skolsal. En teori skulle då kunna vara att polisen sedan klipper honom i korridoren när han skjutit klart. Evt skottlossning i korridoren eftersom två poliser var lindrigt skadade.
Han var inne i skolan nästan en halvtimme. Vilka jävla skitpoliser
Citera
2022-05-25, 19:15
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake

Ja, finns nog flera poliser som ångrar sitt agerande eller brist på detsamma. Hoppas det inte framkommer att de totalt misslyckats och blev hindrade i sin utövning. Kan man aldrig veta - kan ha fått order om att inte skjuta den lille telningen. Nu tror jag inte det, men faan vet. Tror mer på att polisen var av värdelös sort! Springande över fältet tar minst en halvminut och kan man inte fälla svinet på den tid, så skall man inte bära vapen.

Ett problem som jag kom på just i skrivande stund är att de kanske inte vågade skjuta, då galningen sprang MOT skolan och de var rädda för att skjuta något barn genom en ruta och/eller vägg?
Citera
2022-05-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paiijter
Kan ni fucking äckliga statistik svenskar hålla käften med ert jävla daltande med statistisk och försök att försköna Sveriges situation? Är du dum i huvud cerebral pares eller vad?

Är flashback enbart ett forum för lågbegåvade högerdrägg som du själv.
Statistik är väl för komplicerat att tolka i din ärthjärna, speciellt när den inte visar det du hoppats på.
Citera
2022-05-25, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, finns nog flera poliser som ångrar sitt agerande eller brist på detsamma. Hoppas det inte framkommer att de totalt misslyckats och blev hindrade i sin utövning. Kan man aldrig veta - kan ha fått order om att inte skjuta den lille telningen. Nu tror jag inte det, men faan vet. Tror mer på att polisen var av värdelös sort! Springande över fältet tar minst en halvminut och kan man inte fälla svinet på den tid, så skall man inte bära vapen.

Ett problem som jag kom på just i skrivande stund är att de kanske inte vågade skjuta, då galningen sprang MOT skolan och de var rädda för att skjuta något barn genom en ruta och/eller vägg?
Jo man kan nog tänka sig att den som filmat sett polisbilar i änden på vägen och har då tagit upp sin mobil eftersom hen kopplar ihop polisbilarna och en springande man på fältet på väg mot skolan. Därav lyckas hen få med när S.Ramos går/slinker in på skolan.
Citera
2022-05-25, 19:31
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
En spinkig tonåring som dödat 20+ med kniv i ett enda dåd? Källa tack!

Citat:
Du tror alltså att en spinkig tonåring som vill döda 20+ inte hade kunnat lyckas med att döda 20+?

Förövrigt:
Citat:
Källa?
Såvitt jag vet så är personerna ute efter att döda. Inte leka Rambo. Vill du döda så dödar du.

Ger det ett försök till.
Citera
2022-05-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Vilken fruktansvärd tragedi! Detta hade aldrig hänt om lärarna varit beväpnade.

Guns don't kill people. People kills people.

Protect the constitutional rights.

En sak är ju säker iallafall, vapen dödar effektivare…

Sen tycker jag man ska ställa sig frågan vad det gör med en ung människa när denne har oändlig tillgång till vapen, idéer och tankar som kan uppstå när man inser vad man kan göra med kraftfulla vapen.

Hoppas aldrig vi går den vägen här i Sverige.
Citera
2022-05-25, 19:49
Medlem
UngCynikers avatar
Skolan verkade ha ganska ordentligt med säkerhet - vakter, ID-kontroll etc. Detaljer här.
PREVENTATIVE SECURITY MEASURES
https://drive.google.com/file/d/1ZF2gE6nkl8cwoJpiSkNm8VNNQwNyVsV0/view
Citera
2022-05-25, 19:53
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Skolan verkade ha ganska ordentligt med säkerhet - vakter, ID-kontroll etc. Detaljer här.
PREVENTATIVE SECURITY MEASURES
https://drive.google.com/file/d/1ZF2gE6nkl8cwoJpiSkNm8VNNQwNyVsV0/view

Vilket uppenbarligen inte hjälpte ett skit, och dessutom har det nu framkommit att GM verkar hållt barnen och läraren gisslan i ett klassrum i 30 minuter innan han började avrätta dem, och under den tiden stod det lokala SWAT-teamet utanför skolan med sin kollektiva kuk i handen.
Citera
2022-05-25, 19:54
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Förövrigt:

Ger det ett försök till.

Kan du ge mig ett enda exempel på en tonåring som huggit ihjäl 20+ med kniv i ett enda dåd? När svärdtonåringen i Trollhättan "enbart" lyckades döda 2, var det på grund av brist på jävlar anamma enligt dig? För enligt eder så är det ju ingen skillnad i dödlighet alls mellan ett automatgevär och en kniv/svärd/machete/yxa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in