2022-05-25, 18:08
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Ja, jag vet förmodligen mer om matematik än vad du någonsin kommer att göra. Men det är OT, försök att hålla dig till ämnet Försök att se vad problemet är istället.

Det som har kommit ut i detta fall är en invandrargrabb som har bott med enbart sin mamma tills nyligen och de har bråkat så mycket så att polisen varit i deras hem flera gånger. Mamman missbrukar knark., Pojken har sedan nyligen flyttat in hos sin mormor (hon blev också skjuten, men verkar överleva). Mormodern har sagt upp dottern, mammans, hyreskontrakt (hon äger huset) och vräkt henne från pojkens och mammans hem.

Pojken har haft en fattig uppväxt och gått i lustiga kläder och retats av skolbarnen.

Ser du bakgrundshistorien? Det är inte en välanpassad pojke som likt en blixt från en klar himmel löper banans och mördar småbarn. Nej, det hela har en bakgrund och myndigheterna har haft flera möjligheter att skilja pojken från mamman och ge honom en lugn uppväxt i ett fosterhem långt bort. Hur många av oss som skriver här har haft flera besök av polisen för vi bråkat med våra mammor? Har du haft ett besök? Inte jag i alla fall.

Myndigheterna har uppenbarligen abdikerat. De har inte haft möjlighet eller velat ta tag i dessa frågor.

Att nu skylla på vapenlagar är att försöka krypa bort ifrån vårt samhällsansvar. Pojken skulle tagits omhand. Uppenbarligen är pojken djupt störd och sjuk, kanske beroende på mammans missbruk under graviditeten. Första gången polisen var hemma hos familjen skulle myndigheterna agerat!

Ja att samhället är sinnessjukt och på väg mot en snar kollaps har jag aldrig förnekat, blanda in kulsprutor i den sörjan så har du en skitsmörgås som heter duga, dagens USA, leader of the free world
Citera
2022-05-25, 18:13
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoodietotter
Hur svårt kan det va?

Beväpna lärare, skolvaktmästare och matsalspersonal så hade inte latinoset mer än hunnit visa vapnet

Ja för lärare och annan personal har ju aldrig flippat ur? Du ser inte all detta skulle kunna få oönskade konsekvenser?
Citera
2022-05-25, 18:15
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Ska 8åringar gå runt med handeldvapen i skolan kanske? Hur skulle detta kunna gå fel
Nej, syftade inte på barnen, däremot lärarna eller besökare, eller rent av människor i övrigt som är omkring, och då hade dom kanske kunnat skjuta honom innan han hann ta fler liv.
Citera
2022-05-25, 18:15
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Källa?
Såvitt jag vet så är personerna ute efter att döda. Inte leka Rambo. Vill du döda så dödar du.

Du tror en spinkig tonåring hade kunnat döda 20+ med en kniv på några minuter?
Citera
2022-05-25, 18:17
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Dels är det omoraliskt men framförallt för att det inte löser några problem.
Ang. "omoraliskt": Se där, en liberal, vad var det jag sa?
Ang. "inte löser några problem": Hade den här killen burats in tidigare hade han - suttit inburad. Han hade då inte ställt till med problemet skolskjutning. Eller menar du att han hade suttit i en bur inne i skolan med vapen i hand och skjutit ur buren?
Citera
2022-05-25, 18:19
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ja att samhället är sinnessjukt och på väg mot en snar kollaps har jag aldrig förnekat, blanda in kulsprutor i den sörjan så har du en skitsmörgås som heter duga, dagens USA, leader of the free world
The Party of Crime (Demokraterna) gör sitt bästa för att göra USA till ett progressivt (vansinnigt) och liberalt (urflippat) land. Detta kommer att ytterligare öka olika slag av elände.
Senast redigerad av Calovius 2022-05-25 kl. 18:21.
Citera
2022-05-25, 18:20
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
När Breivik mördade oskyldiga barn på Utøya var det ett flertal skribenter här på FB som hyllade honom. Vad säger det om folk? Det är inte bara gm som är ondskefulla, empatilösa kräk. Det finns en massa människor som inte använder våld men som ser upp till såna störda jävlar. Man kan ju bara föreställa sig hur "märkliga" såna människor är.
Jo, jag kommer ihåg det. Var här då. Kommer också ihåg att man blev lite fascinerad över hur många som avlidit. Tror många misstar vad dom är "kul" med vad som är intressant. De blir på något galet sätt glada när de finner en intressant händelse därav kopplas glädjen till dådet. Vet inte hur jag ska beskriva det men det är den bild jag fått av många här. Typ "Kul att det händer något". En normal funtad persons glädje över intresset dör rätt snabbt när allvaret och tragiken går upp. För dem saknas detta och de fortsätts glädjas över händelsen. Det har säkerligen mycket med mognad att göra.
Citera
2022-05-25, 18:20
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ja för lärare och annan personal har ju aldrig flippat ur? Du ser inte all detta skulle kunna få oönskade konsekvenser?
I Israel ser man överallt värnpliktiga med vapen, och lärare och annan personal likaså. Inte mycket skolskjutningar där.
Citera
2022-05-25, 18:22
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Nej, syftade inte på barnen, däremot lärarna eller besökare, eller rent av människor i övrigt som är omkring, och då hade dom kanske kunnat skjuta honom innan han hann ta fler liv.
Ja. Mönsterland: Israel.
Citera
2022-05-25, 18:25
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
What ever happened to crazy? You cant just crazy anymore?

Glöm det! Vänstern skall ALLTID relativisera slika dåd och galningarna som begått dem. Det skall alltid hittas förmildrande omständigheter.
Citera
2022-05-25, 18:35
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Du tror en spinkig tonåring hade kunnat döda 20+ med en kniv på några minuter?

Ja. Eftersom det finns fall med spinkiga tonåringar som dödat 20+
Du tror alltså att en spinkig tonåring som vill döda 20+ inte hade kunnat lyckas med att döda 20+?
Yikes.

Förövrigt:
Citat:
Källa?
Såvitt jag vet så är personerna ute efter att döda. Inte leka Rambo. Vill du döda så dödar du.
Citera
2022-05-25, 18:40
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Mer info om S.Ramos.

https://nypost-com.translate.goog/2022/05/25/details-emerge-on-texas-school-shooter-salvador-ramos-behavior/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=sc

Då var det i den här fåran som bilen blev ståendes. (skolan till vänster).

https://www.google.se/maps/@29.1996713,-99.7905138,3a,90y,171.66h,85.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQXXImUZfR6RF8eE2U0Ml9g!2e0!7i1 3312!8i6656

Äcklet måste alltså ha sprungit över ett öppet fält och de sopiga poliserna kunde inte skjuta ihjäl honom - USELT!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in