• 5
  • 6
2025-06-06, 19:08
Medlem
Instämmer till fullo, är otroligt tacksam för det här. Underbart att ÄNTLIGEN slippa vara låst till sin mobil för att läsa de senaste eböckerna! Stort tack, läsplattan är laddad nu, sommaren räddad.

Citat:
Ursprungligen postat av skrubben07
Även om det är ChatGPT som dragit det stor lasset, så är det alltid någon som ska se till att så sker. Så all credit till dig för det här projektet. Jag är ödmjukt tacksam.

Citat:
Ursprungligen postat av [BPS]
ChatGPT har dragit det tyngsta lasset i det här projektet.
Bad den lägga till ett GUI och det verkar fungera.
Oklart hur bra det fungerar på macOS/Linux, men den gamla versionen finns kvar under 'Releases'.

När du har valt en mapp ska den vara förvald nästa gång du startar programmet.

Ny version finns på github.
Citera
2025-06-07, 05:11
Medlem
Citat:
ChatGPT har dragit det tyngsta lasset i det här projektet.
Bad den lägga till ett GUI och det verkar fungera.
Oklart hur bra det fungerar på macOS/Linux, men den gamla versionen finns kvar under 'Releases'.

När du har valt en mapp ska den vara förvald nästa gång du startar programmet.

Ny version finns på github.

Ser att den nya fix-filen är endast på 173 kb. Hur gör jag med den för att uppdatera nuvarande 1.0?
Citera
2025-06-07, 11:23
Medlem
Använder du .exe-filen? Den senaste versionen är på 23 mb.
Det ska räcka med att byta till .py (eller .exe-filen) från den senaste releasen för att uppdatera.

Jag har lagt till instruktioner i readme:n om man föredrar att skapa .exe-filen själv.

Citat:
Ursprungligen postat av skrubben07
Ser att den nya fix-filen är endast på 173 kb. Hur gör jag med den för att uppdatera nuvarande 1.0?
Senast redigerad av [BPS] 2025-06-07 kl. 11:32.
Citera
2025-06-07, 12:50
Medlem
Citat:
Använder du .exe-filen? Den senaste versionen är på 23 mb.
Det ska räcka med att byta till .py (eller .exe-filen) från den senaste releasen för att uppdatera.

Jag har lagt till instruktioner i readme:n om man föredrar att skapa .exe-filen själv.
Superstort tack.
Citera
2025-06-19, 13:28
Medlem
Nu är nedladdning av epubfiler tillgänglig i Biblio med hjälp av Adobe DRM, för de bibliotek som har valt detta. Jag testade nyss, och man väljer "Exportera" på vald bokpost, och får en URLLink.acsm, precis som på den gamla goda tiden innan Biblio. Dock lyckades det program jag brukade använda (PDF ePUB DRM Removal) inte ta bort krypteringen. Bara att fortsätta med "BEPUB" då.
Citera
2025-06-20, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoBo.EpuB
Nu är nedladdning av epubfiler tillgänglig i Biblio med hjälp av Adobe DRM, för de bibliotek som har valt detta. Jag testade nyss, och man väljer "Exportera" på vald bokpost, och får en URLLink.acsm, precis som på den gamla goda tiden innan Biblio. Dock lyckades det program jag brukade använda (PDF ePUB DRM Removal) inte ta bort krypteringen. Bara att fortsätta med "BEPUB" då.

Varför inte använda Calibre med DeDRM? Det är öppen källkod och fungerar utmärkt. Testade nyss och funkade bra med ACSM-filen från Biblio.
Citera
2025-06-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baldogar
Varför inte använda Calibre med DeDRM? Det är öppen källkod och fungerar utmärkt. Testade nyss och funkade bra med ACSM-filen från Biblio.

Ah bra, tack för tipset. Jag lurade lite på om det skulle funka. Ska köra ner den pluginen då.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in