2022-05-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jungman-Jansson
Många gamla konton som varit oanvända länge blir "kapade" från diverse läckor och används för att försöka blåsa folk eller (särskilt under senaste tiden) trolla för Ryssland.
Men ja, jag har sett det du syftar på ofta under senaste tiden och jag är nyfiken över varför då det inte verkar finnas något syfte med posterna

Tackar för detta.
Något LURT är det fan här med
Citera
2022-05-24, 17:34
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmakocken
Du har rätt, man ska försöka leva ett bra liv, och inte ta åt av simpla saker faktiskt

Tack för uppmuntran
Den behövdes denna gång

Men det ÄR ett intressant fenomen faktiskt, även om man inte behöver bli upprörd

Har noterat det vid vissa tillfällen. Ett av de mer tydliga var när den så kallade "Flashback-läckan" kom i dagen för ett par år sedan när henvänstern hade fått tag på en massa användarnamn och mailadresser från ett intrång.

I diskussionen som följde dök det upp ett jävla ton med inlägg från medlemmar som varit registrerade hur länge som helst men gjorde sitt första inlägg i den tråden. Inläggen bestod oftast av en enkel oneliner i stil med "hahahaa nu åker rasisterna dit, vad roligt det ska bli att se när de blir av med sina jobb".

Så fenomenet finns.

Vad det är för typ av människor som sitter på tio år gamla konton och har kvar sina inloggningsuppgifter har jag ingen aning om dock Vänstermänniskor och udda existenser i huvudsak är min gissning
Citera
2022-05-24, 17:35
Medlem
magpests avatar
Citat:
Trist

Hur kan medlemmar efter 12år skriva något så random som 1a Inlägget.

Detta suger som fan.

Ingen normal människa minns login eller liknande efter 10år.

Man byter mail var 10år minst som normal väl ?=

Men att komma in 12år med simpelt inlägg och kaxigt som exemplet jag gav
får mig att koka över faktiskt.

Denna som de andra kommer inte skriva mer, högst 2-3 inlägg till.

Så gamla fejk members som skriver kaxigt som om de var aktiva störda jävlar här med max 1-5 inlägg och sen är festen slut.

Hur är det möjligt ?

Är det admins som fuckar upp bara och lallar eller vad ?

Bara för att du har knarkat sönder ditt minne innebär inte att andra har gjort det. Jag glömmer aldrig ett login.
Citera
2022-05-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Men det ÄR ett intressant fenomen faktiskt, även om man inte behöver bli upprörd

Har noterat det vid vissa tillfällen. Ett av de mer tydliga var när den så kallade "Flashback-läckan" kom i dagen för ett par år sedan när henvänstern hade fått tag på en massa användarnamn och mailadresser från ett intrång.

I diskussionen som följde dök det upp ett jävla ton med inlägg från medlemmar som varit registrerade hur länge som helst men gjorde sitt första inlägg i den tråden. Inläggen bestod oftast av en enkel oneliner i stil med "hahahaa nu åker rasisterna dit, vad roligt det ska bli att se när de blir av med sina jobb".

Så fenomenet finns.

Vad det är för typ av människor som sitter på tio år gamla konton och har kvar sina inloggningsuppgifter har jag ingen aning om dock Vänstermänniskor och udda existenser i huvudsak är min gissning

Jag tror du prickar rätt nästan nu, 9 av 10

Äckliga människor är det.

Hoppas ADMIN kan svar här med.

Hur i helvete är detta möjligt ens att efter 10 år svara random sjukt one time ?
Citera
2022-05-24, 17:41
Medlem
Avon Barksdales avatar
Citat:
blablablabla

Märkligt att skriva så mycket och tillföra så lite
Citera
2022-05-24, 17:44
Medlem
Citat:
Har sett par trådar där plötsligt någon reggad för 5-10 år sen sätter sitt första
kommentar.

Och det brukar vara helt random och i flasback stil , lite kaxigt typ.
Ofta i brottsmåls-grejjer.

Vad är detta för skit ?
Det kan vara vad som helst, inget viktigt ens, och kommentaren är simpel.
Och det blir bara ett eller två inlägg om inget.

Borde inte flashback ha ett system som utesluter folk som inte skrivit ett enda inlägg på 3år.

Hur kan vissa göra första inlägget 5-10 år efter reg ?
Normala människor minns inte ens inlogg, email och sådant efter 5år.
I bästa fall 10år.

Själv drev jag ett forum förut.
De som reggade men inte skrev ett skit bannade jag efter 3månader.

Och de som inte skrev nån mer inom 12månader bannades med.

Här är det fritt fram regga, och 5-10 år efter lägga en värdelös kommentar om oviktiga saker.
Vilka är dessa personer ?
Hur kan det gå till såhär ?

Varför blir man medlem och skriver inget förran efter 5-10 år
och oftast i en random skit tråd, och random skit svar ?

Tröttsamt

Man kanske byter lösenord genom åren eller nåt sånt
Citera
2022-05-24, 17:51
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Är väl inget att hetsa upp sig över. Men visst är det ett lustigt fenomen och jag brukar inte kunna låta bli att skratta när jag ser det. Man tänker "har han suttit och laddat i 8 år innan han vågade skriva det där kassa lilla inlägget".
Citera
2022-05-24, 17:55
Medlem
Grejjen är att detta är vanligt.

Jag har läst här över 10års tid.
Utan att vara medlem själv.

Sett flera ONE liners, med Massor år i bagaget innan ett one liner svar som är
helt offtopic nästan och saknar värde helt.

Som exemplet jag länkade till.

Totalt värdelöst svar efter 5-12år
I detta fall 12år efter.
Och det kommer inget mer än detta tror jag.
Sjukt ju.-

Är det någon cp robot eller admin grej ?

Oroande och sorgligt.

Ge fan i att hacka på mig.
Inte jag som håller på med skumma saker.

Vill reda ut detta endast
Citera
2022-05-24, 17:57
Medlem
Och? Man lever kanske ensam när man blir medlem, och sedan så skaffar man familj eller lever utomlands i några år. Vi alla lever olika liv, och i vissa perioder i livet fokuserar man på någonting annat. Och bekymrar man sig över på vilket sätt andra fokuserar på FB, eller inte, så borde man kanske skaffa sig lite egna intressen.
Citera
2022-05-24, 18:03
Medlem
WhyAreYouBrainDeads avatar
Tråd finns i Laidback om detta.

(FB) Snygga förstainlägg
Citera
2022-05-24, 18:03
Avslutad
Citat:
Här är ett härligt exempel
och anledningen till att jag startade denna tråd

(FB) Familj med sju barn levde utanför samhället.

Helt jävla meningslöst att efter 12år göra ett sådant här inlägg

Man blir bara irriterad.

Vad handlar detta om ?

Kan förstå TS på ett visst sätt, rätt så underligt att först regga ett konto för att sedan inte skriva ett knyst på 12 år. Sedan får TS tänka på att detta är inget att bli "irriterad över". Givetvis undrar man varför det är så, hur det är så och varför inte dessa konton försvinner efter ett tag. Alltså är det inget mer än konstigt att vissa konton gör på det sättet. Tror inte heller att vi kommer kunna lista ut vilka det är som gör detta och varför.

TS du får också tänka att det är bättre sent än aldrig!
Citera
2022-05-24, 18:20
Medlem
TheGretaResets avatar
Vi har tidigare (framför allt näst senast valet) haft problem med sveavägens trollfabrik. Helt plötsligt var det en massa konton som varit passiva i fem-sex år som började svamla om hur bra allt som S förde fram i valet.
Men det var ju så uppenbart att de snart pekades ut för var de var.

Det var inte alls samma uppenbara problem förra valet.

Det kan vara något sådant. Någon som försöker aktivera gamla reggade konton om du sett flera. Vi får se men de brukar identifieras snart,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in