2006-06-26, 16:15
Medlem
Rakshasas avatar
kolla upp fc st. pauli det är en klubb med starka kopplingar till antifascister och autonoma i hamburg. det finns även en svensk supportersida
Citera
2006-06-26, 18:24
Medlem
Parkers avatar
Tack för alla svar! Om det finns klubbar som i sig är vänstervridna får ni gärna ge info om dessa, men jag inser att det snarare är klubbar vars fans står till vänster som är det vanliga.

Fler tips!
Citera
2006-06-26, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakshasa
kolla upp fc st. pauli det är en klubb med starka kopplingar till antifascister och autonoma i hamburg. det finns även en svensk supportersida

Kan inte vara roligt att vara sammankopplat med sånt AFA pack.
Citera
2006-06-26, 18:32
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Kan inte vara roligt att vara sammankopplat med sånt AFA pack.

Givande inlägg.

För att gå till saken tycker nog dem att det är väldigt roligt, då de har ett av världens största supporterfölje i jämnförelse med deras ligastatus.
Citera
2006-06-26, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Givande inlägg.

För att gå till saken tycker nog dem att det är väldigt roligt, då de har ett av världens största supporterfölje i jämnförelse med deras ligastatus.

Lika givande som dina.

Kul att klubben har många supportrar men det är ju lika kul med den sorten som att Lazio har massor av neo-nazister som supportrar.
Det är nog folk klubben skulle klara sig utan och istället få en bättre bild utåt.
Citera
2006-06-26, 19:02
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Lika givande som dina.

Kul att klubben har många supportrar men det är ju lika kul med den sorten som att Lazio har massor av neo-nazister som supportrar.
Det är nog folk klubben skulle klara sig utan och istället få en bättre bild utåt.

Nej, så är det inte. Läs på lite om ST Pauli först så kan vi diskutera sen......
Citera
2006-06-26, 19:26
Medlem
En givande diskussion med dig går det?
Citera
2006-06-26, 20:22
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:

Men du är ju jävla dåligt insatt så det är inte ens lönt att läsa dina inlägg. Vart gjorde du innan VM? Har aldrig sett dig i fotbollsforumet förrut....
Citera
2006-06-27, 00:52
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccjj
Tyvärr mitt älskade Bajen. Det är en knepig situation att vara bajare från barnsben och samtidigt ha åsikter åt det högra hållet.

Tycker inte det riktigt stämmer. Nog för att våra flesta supportrar är från arbetarklassen, de flesta är säkert även sossar. Det är dock långtifrån att kalla klubben/fansen vänstervridna. Har alltid funnits folk i bajen-leden med de mest skilda åsikter. Under 90-talet spreds dock vänster-ryktet hej vilt
Citera
2006-06-27, 09:06
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
I St Pauli AR supportrarna klubben, de agar den t.om sjalva och den officela klubbshopen saljer "revolucion" saker. De gor bra pengar pa sitt namn och det ar ett javla drag kring denna lagdivisionsgrupp. Garanterande givande for en klubb som styrs under den anda som genomsyrar aven supportrarna. Om DU sedan inte gillar dessa snubbar ar en sak, men klubben hade garanterat inte klarat sig battre utan dessa fans...
Citera
2006-06-27, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer

De flesta klubbar med vänstervinkel behöver ju just en ärkefiende (helst i samma stad) som inte har en vänsterprägel. Som Atletico kontra Real, Roma kontra Lazio eller Hammarby kontra Djurgården.

Visst, men i Sthlm så är det AIK som är den traditionella "höger" klubben. Skinhead-klubben om du så vill.

Eller kanske, att Djurgådens supportrar står för höger ekonomiskt/socialt. Medans AIK representerar trash högern?

Sen har du rätt i att det tycks ha uppstått en speciell rivalitet mellan just Hammarby-fansen och Djurgårdsfansen de sista 10 åren.

Det har jag som AIK:are inget emot. Jag har alltid gillat Hammarby, medans jag inte har mycket till övers för Djurgården.
Citera
2006-06-28, 08:43
Medlem
Janosch_Flax!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hERETIC
Visst, men i Sthlm så är det AIK som är den traditionella "höger" klubben. Skinhead-klubben om du så vill.

Eller kanske, att Djurgådens supportrar står för höger ekonomiskt/socialt. Medans AIK representerar trash högern?

Sen har du rätt i att det tycks ha uppstått en speciell rivalitet mellan just Hammarby-fansen och Djurgårdsfansen de sista 10 åren.

Det har jag som AIK:are inget emot. Jag har alltid gillat Hammarby, medans jag inte har mycket till övers för Djurgården.

Hur kan du "gilla" bajen om du är AIK:are?

Måste säga att det är galet att kalla Bajen och DIF ärkefiender. Hatet mellan Djurgården och råttorna är på en annan nivå. Bajen tar man inte riktigt på samma allvar. Full med inflyttare och Stig Helmer-typer som köpt myten om den gemytliga arbetarklubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in