2022-05-23, 18:48
Medlem
Hej

Så jag tänkte tidigare att jag ska studera till Arkitekt som psykiatrisk patient för det kan man ju göra 100% lagligt i Sverige. Fast sen tänkte jag på min framtid, med en ganska färsk dom hemma som innebär 6 månader av tvångsbehandling med giftiga injektioner från statliga psykiatrin. Så det är lite som rättspsykiatrin känns det som, utan ett slut kan de tortera en. Utan ett slut alltså, känns det som. Alltså måste det bli en landsflykt tror jag inom en snar framtid. Fast det var ju ett ganska intressant liv jag hade i Sverige i.a.f.. Går inte att planera ett liv i Sverige när framtiden är oviss, ska man behöva ta sprutinjektioner resten av livet liksom? Det låter korkat att gå med på något sådant. Eviga psykiatrin typ.

Vet ni om öppen psykiatrisk tvångsvård (ÖPT) av en person någonsin kan få ett slut, för resten av livet, i Sverige om man fått det 1 gång?

Finns det några bra historier om svenskar som kanske genom att ha tagit sig ett jobb och visat sig duktiga och på så sätt blivit av med psykiatrisk vård i Sverige?

Hur sjuk psykiatrisk vård måste det egentligen vara i Sverige innan den bör reformeras enligt er?

P.s. Inrikes problemen som psykiatrin skapar för svenskar nämns knappt i media fast kriget ganska långt borta i Ukraina känns otroligt viktigt att nämna i media för media eliten. Det är 100% korruption som sker i psykiatrin i Sverige, de torterar och fängslar folk.
Senast redigerad av Shadowk102 2022-05-23 kl. 18:50. Anledning: Stavfel.
Citera
2022-05-23, 19:01
Medlem
Jag drabbades enligt mig själv av psykotisk depression och är inte längre psykotisk, men de satte direkt diagnosen schizofreni på mig. Jag accepterade inte diagnosen schizofreni och har pga det haft öpt i flera år och tvingas ta injektioner. Medicinen behövde jag ett tag men inte längre, dock ser jag inget slut på eländet. Biverkningarna som jag lider mest av är energibrist och svårt att tänka klart.

Jag lever vidare för mina närståendes skull, men när de inte finns längre har jag ingen anledning att fortsätta leva om jag fortfarande tvingas ta antipsykotisk medicin.
Citera
2022-05-23, 19:07
Medlem
Jaha. Fast landsflykt är ju nog jättebra för att bli ren kroppsligt och friskare. Finns t.ex. möjlighet att bosätta sig i europeiska länder som inte är Sverige.
Senast redigerad av Shadowk102 2022-05-23 kl. 19:07. Anledning: Stavfel.
Citera
2022-05-23, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Jaha. Fast landsflykt är ju nog jättebra för att bli ren kroppsligt och friskare. Finns t.ex. möjlighet att bosätta sig i europeiska länder som inte är Sverige.

Kör på det om det funkar för dig. Fast om du inte fått diagnosen schizofreni finns en chans att öpt:n upphör.
Citera
2022-05-23, 20:00
Medlem
Port-charlottes avatar
Varför får du injektioner? Plocka de bara in dig från gatan helt utan anledning?
Citera
2022-05-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felbehandling
Kör på det om det funkar för dig. Fast om du inte fått diagnosen schizofreni finns en chans att öpt:n upphör.
Jaha.

Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Varför får du injektioner? Plocka de bara in dig från gatan helt utan anledning?
Jag gick till en psykiatrisk mottagning och fick en tid med en läkare och sen så fick jag en diagnos. Tyvärr så har de spridit lögner om mig i sina datorsystem t.ex. om att jag är knäpp fast jag är en vanlig person som gärna vill tjäna massor av pengar i Sverige.
Citera
2022-05-25, 19:07
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Jaha.

Jag gick till en psykiatrisk mottagning och fick en tid med en läkare och sen så fick jag en diagnos. Tyvärr så har de spridit lögner om mig i sina datorsystem t.ex. om att jag är knäpp fast jag är en vanlig person som gärna vill tjäna massor av pengar i Sverige.
Då får du skylla dig själv,gå till psykiatrin och låta käften glappa
Citera
2022-05-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Då får du skylla dig själv,gå till psykiatrin och låta käften glappa
Jag var bara 18 år och psykiatriska systemet är sjukt i Sverige trots det du skrivit. Dom skadar folk. Dom torterar och fängslar. Vadå Sverige som humanitär stormakt? Lögn. Likadant som att det är en lögn att Sverige har varit neutralt under 2:a Världskriget när de stödde Nazi-Tysklands massmord på civila och krig mot många länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in