2006-06-26, 20:15
Medlem
Asseys avatar
Bregott
Citera
2006-06-26, 20:16
Bannlyst
Lätta
Citera
2006-06-26, 20:46
Medlem
OliTs avatar
Bregott extrasaltat eller Bregott mellan tenderar jag att använda, smakar bra och är drygt. Man behöver inte använda mycket för att få bra smörsmak.
Citera
2006-06-26, 20:50
Medlem
Explores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Carlshamn. Den gula. Men jag vet inte om det är så bra. Funderar på att pröva något annat.

Det smakar bra, men ser inte direkt hälsosamt ut...

Nu pratar vi smörgåspålägg, inte smör som man har i maten va?
Stor sannolikhet att det är en skröna, men en bekant berättade om hur han gjort ett hantverksjobb där de tillverkar Carlsham och hävdade att de använder gammalt fritösfett till sina produkter.
Citera
2006-06-26, 20:55
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defutura
När det gäller genuint smör är utbudet i Sverige beklämmande. Vilken speceribod som helst i t.ex. Danmark kan erbjuda ett halvt dussin sorter från olika lokala mejerier, medan vi svenskar har en sorts statligt standardsmör med eller utan salt att välja på.
Kommunistsverige!
Citera
2006-06-26, 20:58
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Explore
Stor sannolikhet att det är en skröna, men en bekant berättade om hur han gjort ett hantverksjobb där de tillverkar Carlsham och hävdade att de använder gammalt fritösfett till sina produkter.
Ja, det är garanterat en skröna.

Vatten, rapsolja, kokosolja, palmolja, potatis, salt.
Citera
2006-06-28, 14:24
Medlem
terreces avatar
Är det någon som har provat den nya Bregott(en) med havssalt?
Citera
2006-06-28, 14:40
Jag har börjat använda Kesella light 1% på mackorna istället för smör/margarin. Inte bara godare utan nyttare också.
Citera
2006-06-28, 22:51
Medlem
bara smör. lurpak!

okay, om det ska vara lite lyx blir det smör från thise eller øllingegård.

MEN ALLTID SMÖR!!!!
Citera
2006-06-28, 23:47
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Är det någon som har provat den nya Bregott(en) med havssalt?

Läs tråden innan du postar?

Jag kom på en fördel till med att använda Bregott! Jag bor ensam och har ofta jobbmöten kvällstid vilket innebär att jag inte lagar mat hemma så ofta som jag vill, då är det perfekt att kunna använda samma margarin till mackan som till stekning eller bakning och det kan man med Bregott.
Citera
2006-06-29, 18:59
Medlem
Wittgensteins avatar
Bregott med havssalt rekommenderas. Jag är vanligtvis ingen smörfantast, men detta var en fest för smaklökarna!
Citera
2006-06-29, 20:25
Medlem
Lisa Regerar!s avatar
Becel, inte proactive (eller vad det nu heter) dock. Skitgott att ha på mackan och man kan bre på litet extra utan att må sämre för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in