2022-05-23, 16:00
Medlem
Grov misshandel mitt på dagen vid Liljeholmen Stockholm. Ett gäng ska tydligen ha gått lös på en 17-18 åring och sen försvunnit från platsen. Var en toppnyhet i 5 minuter sen bara en notis.
Nån som vet mer?
https://www.expressen.se/nyheter/tonaring-grovt-misshandlad-av-gang-i-stockholm/
Citera
2022-05-23, 16:05
Medlem
vem är bo?
Citera
2022-05-23, 16:19
Medlem
Med hammare!?
Citera
2022-05-23, 16:30
Medlem
Ingen aning, men Liljeholmen är ett riktigt smutsigt skitställe fullt med zigenartiggare, alkisar, pundare och blattar. Känns otryggt även på dagen.
Citera
2022-05-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPeter
Ingen aning, men Liljeholmen är ett riktigt smutsigt skitställe fullt med zigenartiggare, alkisar, pundare och blattar. Känns otryggt även på dagen.

Ett stenkast, rejält iofs, från innerstan. Men konstigt att ingen vet eller sett nåt? Det är ju ofta mkt människor i cirkulation där
Citera
2022-05-23, 17:04
Medlem
halaltarzans avatar
Från DN.....

Citat:
Det var strax före klockan 13 på måndagseftermiddagen som polisen larmades om att en man misshandlats av flera personer i Liljeholmshamnen i södra Stockholm.

Är det en slump att Pr@ktisk@ gymn. ligger i krokarna?
Senast redigerad av halaltarzan 2022-05-23 kl. 17:08.
Citera
2022-05-23, 17:46
Medlem
AngieDs avatar
Kanske han inte betalat av sina lån?
Citera
2022-05-23, 19:12
Medlem
Faustik-Funks avatar
Liljeholmshamnen är den lilla sträcka med husbåtar som ligger alldeles till vänster om Liljeholmsbron om man har ansiktet vänt mot Hornstull - Iaf enligt google maps.

I den risigaste husbåten där bor det en heroinlangare som brukar möta sina kunder under liljeholmsbron (vid trappan typ). Alla afrikaner som brukar heroin i Tantoparken brukar vallfärda över bron till honom. Det skulle ju inte förvåna om det är kopplat till det.

Deprimerande.
Citera
2022-05-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Liljeholmshamnen är den lilla sträcka med husbåtar som ligger alldeles till vänster om Liljeholmsbron om man har ansiktet vänt mot Hornstull - Iaf enligt google maps.

I den risigaste husbåten där bor det en heroinlangare som brukar möta sina kunder under liljeholmsbron (vid trappan typ). Alla afrikaner som brukar heroin i Tantoparken brukar vallfärda över bron till honom. Det skulle ju inte förvåna om det är kopplat till det.

Deprimerande.

Ska denna heroinlangare i husbåten vara 17-18 år gammal?
Citera
2022-05-23, 20:17
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1
Ska denna heroinlangare i husbåten vara 17-18 år gammal?
Har bara sett honom några få gånger från avstånd och då har han alltid luva vilket gör det svårt att se ålder, men han är sjukt smal och schleten.

En kompis som bor i 1800-talshuset intill (där artisten Robyn bodde i förut) har sett honom ofta under vintern och berättade om honom för mig.

Men allt det här behöver ju inte ha något med misshandeln att göra.
Citera
2022-05-24, 01:06
Medlem
dialektikers avatar
Hörde att det var gymnasiegäng som slog mot varandra. Kan jag mycket väl tänka mig. Då jag tagit mig en promenad mot Liljeholmskajen "lilla Manhattan", så passerar man olika gymnasieskolor med typ enkom invandrare (de utbildningsföretag som ligger vid Pressbyrån). Det har nästan varit obehagligt att passera dessa skräpskolor med klientelet av gymnasieelever utanför.
Kan mycket väl tänka mig att skräp-gymnasie-ungdomarna slåss.
Citera
2022-05-24, 08:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk

Deprimerande.
Fast inte i marinan vid Liljeholmen utan i sådan fall någon båt på västra sidan bron, marinan är på östra sidan. Vid kolsyrefabriken så har det legat en gammal knarkarbåt illegalt förtöjd.

Låter mer som bråk mellan grupperingar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in