Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-22, 23:21
Bannlyst
Senast jag kollade ingår inte Sverige i den Ryska Federationen, fast flashbacks moderatorer kanske selektivt tror det? Exempelvis ser vi att flashbacks moderatorer tillämpar 1.03 - Hets mot folkgrupp när det talas om svenskar, fast inte när det talas om ryssar. Motsägelsefullt, fast å andra sidan är det mycket som indikerar admin baserar beslut som en typisk känslostyrd feministsvenne utan logiska förklaringsmodeller. Oss med ryskt ursprung som pratar om våra antisvenska känslor på flashback blir avstängda för hets mot folkgrupp och söndertrakasserade av svennemodsen. Behöver vi mer ryska moderatorer på flashback? Flera frågeställningar ihopbakade.
Senast redigerad av handdesinfektion 2022-05-22 kl. 23:24.
Citera
2022-05-23, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handdesinfektion
Senast jag kollade ingår inte Sverige i den Ryska Federationen, fast flashbacks moderatorer kanske selektivt tror det? Exempelvis ser vi att flashbacks moderatorer tillämpar 1.03 - Hets mot folkgrupp när det talas om svenskar, fast inte när det talas om ryssar. Motsägelsefullt, fast å andra sidan är det mycket som indikerar admin baserar beslut som en typisk känslostyrd feministsvenne utan logiska förklaringsmodeller. Oss med ryskt ursprung som pratar om våra antisvenska känslor på flashback blir avstängda för hets mot folkgrupp och söndertrakasserade av svennemodsen. Behöver vi mer ryska moderatorer på flashback? Flera frågeställningar ihopbakade.

Menar du 1.02 eller 1.03? Vad gäller 1.02 handlar det om att upphovsrätten mer eller mindre är universiell och inte bryr sig om landsgränser. På samma sätt är material som är skyddat av upphovsrättslagen från USA, Thailand och Kina.
Citera
2022-05-23, 08:44
Medlem
Fast rysk upphovsrätt tror jag med viss bestämdhet att den berömda båtklubben skiter i. Så gör även jag och troligen svensk myndighet. Därför borde självklart FB skita i den. Vem ska åtala, liksom? Pruttler? Eller hans propagandaminister? Inte läge för det, va?

För en gångs skull har ett rysstroll rätt.
Citera
2022-05-23, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Fast rysk upphovsrätt tror jag med viss bestämdhet att den berömda båtklubben skiter i. Så gör även jag och troligen svensk myndighet. Därför borde självklart FB skita i den. Vem ska åtala, liksom? Pruttler? Eller hans propagandaminister? Inte läge för det, va?

För en gångs skull har ett rysstroll rätt.

Nej det är inte Putin eller någon politiker som kommer anmäla utan den som har rättigheterna som kommer att lämna in anmälan på samma sätt som det brukar gå till när man anmäler någon sida för brott mot upphovsrättslagen. Det är inte så att Sveriges lagar har slutat att gälla.
Citera
2022-05-23, 10:18
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handdesinfektion
Senast jag kollade ingår inte Sverige i den Ryska Federationen,

Av samma orsak som regel 1.02.gäller amerikanskt och brittiskt material.
Ryssland är inte exkluderat från upphovsrättslagstiftningen.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in