2022-05-21, 21:17
Medlem
Någon som kan deras recept på wokade nudlar med biff/kyckling?

Kommer en stark lukt från denna restaurang kedjan. Jag misstänker de används någon slags olja i woken som ger denna goda smak.

Har ni några idéer vad det kan vara eller har ni jobbat i denna restaurang och kan berätta vad receptet är ?
Citera
2022-05-22, 01:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashfella
Någon som kan deras recept på wokade nudlar med biff/kyckling?

Kommer en stark lukt från denna restaurang kedjan. Jag misstänker de används någon slags olja i woken som ger denna goda smak.

Har ni några idéer vad det kan vara eller har ni jobbat i denna restaurang och kan berätta vad receptet är ?

Vilken rätt menar du, finns flera?

https://www.spicyhot.se/menyer/#ala-carte
Citera
2022-06-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilken rätt menar du, finns flera?

https://www.spicyhot.se/menyer/#ala-carte

M14 fast med kyckling eller biff.
Citera
2022-06-11, 21:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashfella
M14 fast med kyckling eller biff.

Är någon form av fushionrätt. Oljan du känner lukten av är troligtvis sesamolja. Den luktar ganska mycket och ger en fin nötaktig smak. Men du bör inte ta mer än en tsk till en stor panna.

I med oljan tills het. Sen drar du i vitlök, chili, grönsaker och proteinkälla. Stek varmt i två min, sen på med nudlar och rör runt. Sedan lite fisksås, ostronsås och något buljongpulver. Rör runt och servera.
Citera
2022-06-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Är någon form av fushionrätt. Oljan du känner lukten av är troligtvis sesamolja. Den luktar ganska mycket och ger en fin nötaktig smak. Men du bör inte ta mer än en tsk till en stor panna.

I med oljan tills het. Sen drar du i vitlök, chili, grönsaker och proteinkälla. Stek varmt i två min, sen på med nudlar och rör runt. Sedan lite fisksås, ostronsås och något buljongpulver. Rör runt och servera.

Ska testa..

Vart kan man köpa storpack med äggnudlar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in