• 1
  • 2
2022-05-22, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Denna tråd fick mig att fundera, lagar är förstås olika uppbyggda runt om i världen men inte alltod så otroligt olika. Straffskillnader lär dock vara väldigt vanligt att det skiftar rätt rejält. Hur lång tid är praxis det tar för en jurist att ställa om sig till ett annat lands rättsystem? Tex Spanien till Sverige och vice versa? Man kan väl inte egentligen skylla lagarna på jurister, det är ju politikerna som stiftar. Juristers jobb är ju att se till att människor bli lagförda enligt de lagar som regeringen valt. Så ifall man ska klaga (vilket man bör) om lagarna så är det hos politiker.

Hur är det dock med strafflängd ? Är även detta en politisk fråga eller någon egen myndighet som tar fram dessa praxis?
Det spelar ingen roll vilka verktyg spanska eller svenska jurister har till sitt förfogande, spanska jurister lever och dör för rättvisa, det är i deras blod, kultur, historia och familjeband. Svenska jurister skulle inte våga utvisa en återfallsförbrytande våldtäktsafghan även om de bara riskerade en liten syrlig kommentar av sina svenska juristkollegor i svenska juristkorridoren. Spanska jurister står upp för spansk lag, de älskar spansk rättshistoria och kultiverar sig ofta på sin fritid om historiska spanska juristfigurer. Du svamlar om skillnader i strafflängd som om det skulle ha någon betydelse, vi alla vet att svenska jurister tränar på Stureplan SATS med Swedish House Mafia - Dont you worry child, i ena örat, samtidigt som i andra örat är svenska juristen deltagare i ett live-telefonförhör på distans med en negerblatteälskande återfallsförbrytare (fakturerar svenska staten på gymmet). Du förstår nog vad jag menar även om det är ett väldigt specifikt exempel. Den spanska jurister åker på sin helg 7 timmar bort till en ödslig by för att hjälpa sin jordbrukarfamilj med tungt arbete utan skryt på instagram. Du kan placera en svensk jurist i spanskt rättsväsende och den svenska jurister kommer ändå ge ungdomsvård till en mördande dödspatrull-medlem. Varför? Därför att juristen är svenne.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Fast du verkar ju inte bara hata svenska jurister, utan även alla svenskar, även barn, som inte fått möjlighet att rösta om nuvarande utveckling. På vilket sätt skulle inte du vara en feg fulsvenne likt alla andra? Jag antar att du inte lämnat Sverige utan fortfarande bor kvar i Sverige och åtnjuter svenska bidrag och förmåner? Anser du dig förmer än övriga svenskar för att du saboterar för "vanliga" svenskar? Varför inte ge dig på politikerna eller juristerna som du verkar hata så mycket så att ditt blod kokar? Är du för feg för det?
Noterar att du är en klassisk svensk som inte klarar av att hålla dig till trådämnet, vilket är förståeligt eftersom den genomsnittliga svensken är en känslostyrd feministfigur oavsett om det är testiklar eller blygläppar mellan benen. Men ändå för att svara på din mesiga svennefråga: svenska barn är barn av djävular. Varje svenskt barn är ett ondskefullt token på denna jord som endast bjuder in ondska till andras hem och sedan fakturerar dyra juristtimmar för att släppa ut den igen efter våldsbrott är genomfört. Svenska barn är embryot till djävulen och helveteseldarna. Du förstår väl också att svenska jurister och svenska fegsvennar svälter ihjäl ryska barn, eller tror du bara det är ryssar över 18 år som drabbas av svenska juristers lagstiftningar? Vad är så speciellt med barn förresten? Ett barn som mördar ska såklart dömas på samma sätt som en vuxen som mördar, det är samma brott därmed samma straff. En spansk jurist förstår det naturliga i den principen, men för en svensk blir det lite svårt.
Citera
2022-05-22, 09:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konung-Helsingborg
Det spelar ingen roll vilka verktyg spanska eller svenska jurister har till sitt förfogande, spanska jurister lever och dör för rättvisa, det är i deras blod, kultur, historia och familjeband. Svenska jurister skulle inte våga utvisa en återfallsförbrytande våldtäktsafghan även om de bara riskerade en liten syrlig kommentar av sina svenska juristkollegor i svenska juristkorridoren. Spanska jurister står upp för spansk lag, de älskar spansk rättshistoria och kultiverar sig ofta på sin fritid om historiska spanska juristfigurer. Du svamlar om skillnader i strafflängd som om det skulle ha någon betydelse, vi alla vet att svenska jurister tränar på Stureplan SATS med Swedish House Mafia - Dont you worry child, i ena örat, samtidigt som i andra örat är svenska juristen deltagare i ett live-telefonförhör på distans med en negerblatteälskande återfallsförbrytare (fakturerar svenska staten på gymmet). Du förstår nog vad jag menar även om det är ett väldigt specifikt exempel. Den spanska jurister åker på sin helg 7 timmar bort till en ödslig by för att hjälpa sin jordbrukarfamilj med tungt arbete utan skryt på instagram. Du kan placera en svensk jurist i spanskt rättsväsende och den svenska jurister kommer ändå ge ungdomsvård till en mördande dödspatrull-medlem. Varför? Därför att juristen är svenne.

Noterar att du är en klassisk svensk som inte klarar av att hålla dig till trådämnet, vilket är förståeligt eftersom den genomsnittliga svensken är en känslostyrd feministfigur oavsett om det är testiklar eller blygläppar mellan benen. Men ändå för att svara på din mesiga svennefråga: svenska barn är barn av djävular. Varje svenskt barn är ett ondskefullt token på denna jord som endast bjuder in ondska till andras hem och sedan fakturerar dyra juristtimmar för att släppa ut den igen efter våldsbrott är genomfört. Svenska barn är embryot till djävulen och helveteseldarna. Du förstår väl också att svenska jurister och svenska fegsvennar svälter ihjäl ryska barn, eller tror du bara det är ryssar över 18 år som drabbas av svenska juristers lagstiftningar? Vad är så speciellt med barn förresten? Ett barn som mördar ska såklart dömas på samma sätt som en vuxen som mördar, det är samma brott därmed samma straff. En spansk jurist förstår det naturliga i den principen, men för en svensk blir det lite svårt.

Det var du själv som drog upp barn genom att du sa att du skulle strö ut habanerapulver över barnleksaker för att du hoppades att barnen skulle få det i ögonen. Och om du vill hålla dig till trådämnet, varför drar du då in Ryssland i alltihop? Man kanske borde införa någon motsvarighet till Goodwin fast gällande Ryssland/Putin. Givetvis ska barn som mördar få samma straff som en vuxen. Har inte sagt något annat, men det var inte dessa vi diskuterade, eller hur? Om det nu är så bra i Spanien, varför flyttar du inte dit? Och jag antar att din egen familj är svensk. Hatar du dem också? Ditt svammel om Djävulen och helvetet och skärselden får mig nästan att börja tro att du trollar.
Citera
2022-05-22, 10:09
Bannlyst
Hittills har svenska debattörer i tråden visat sig prestera på en sådan låg nivå att inte ens ryska förskolebarn skulle orka hånskratta åt det vanskapta svenneprydnot. Vilka fler skillnader kan tänkas finnas mellan svenska och spanska jurister? Vi alla vet att svenska juristkvinnor ofta dejtar sina kunder och leverantörer. Spanska juristkvinnor håller en strikt och iskallonly business-attityd till sitt yrke, eftersom de tar stolthet i sin arbetsvardag. Spanska jurister är lagens väktare och krigare åt oskyldiga brottsoffer som inte kan försvara sig mot mänsklighetens rovdjur med blodsvarta ögon. Det är normalt i det Swedistanska Muslimkhalifatet Swedistan att svenska jurister går på tinderdejt med återfallsförbrytande negerblattar, genom några enkla sökningar/jämförelser på sociala medier och svenska advokatbyråer ser vi hur de bildar en allians mot oskyldiga brottsoffer, inte bara i svenska "rättssalen" (sadistisk ihopsättning av ord) utan även i sängkammaren.

Svenska juristkvinnor dricker blodet från sina offer och skålar med gärningsmännen. De svenska juristerna blir rika genom faktureringstimmarna vilket spenderas på en ny sjövilla till sin blivande juristdotter medans gärningsmännen går fria. Offret får flytta utomlands på grund av icke upphörd hotbild. Att besöka den svenska juristkvinnans instagram och upptäcka vänskapliga band med samhällets värsta förbrytare är inget onaturligt, det är standardiserad svensk juristpraxis. Jag har berättat detta för spanska jurister över en middag varpå de introducerade mig till flera spanska jurister, aldrig tidigare har jag blivit så imponerad över den yrkeskategorin. De bodde inte i varsin sjövilla eller hade privatchafför till en mercedestaxi, några av de åka moppe till jobbet och bodde med sina äldre som de tog hand om, tänka sig.. Jag trodde nästan inte det existerade människor som på riktigt kämpar för den svagare parten utan djävulsmotiv som materiell rikedom (svenskt syfte vid ansökan till svensk juristutbildning). Sedan insåg jag att det var inte fel på mig eller mitt huvud, utan jag hade fallit offer för djävulshundarna (advokatsamfundet med anhang)i svenskland.

RESPEKT till spanska jurister. Jag råkade höra förra året en svensk högstadietjej uttrycka intresset att vilja bli jurist, då visste jag att hon ville försörja sin extravaganta Sex In The City-livsstil genom att hångla med och släppa lös återfallsförbrytande negerblattar.
Citera
2022-05-22, 16:42
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konung-Helsingborg

Amir Mekky hade oturen att råka ut för spanska jurister och inte negerblatteälskande (svenska) sådana, hurra för oss andra européer som föredrar en bättre värld. Hoppas starkt på många våldtäkter, förnedringsrån och trafikolyckor för svenska människor i sommar, läste en liten svensk flicka blev våldtagen tidigare i veckan, karma säger jag bara, hon är född negerblatteälskare och ämnar förstöra allt vackert på denna jord. Vi behöver hjälpas åt sänka svenskland för en bättre tillvaro, de är några fjuttiga miljoner, så fint att smutssvennarna dansar in i björngrottan. Den nalkande björnattacken gör mig varm, skön och full av framtidstro.

Lite lågbegåvad eller? En normalt begåvad person skulle aldrig uttrycka sig som dig, men det är förstås något du varken kommer förstå eller skulle erkänna. Hur kan man tycka att en våldtäkt av en liten flicka är "karma".
Citera
2023-11-11, 10:43
Bannlyst
Spanska jurister verkar inte dejta kriminella, medans detta tycks förekomma bland svenskarna.

(FB) Kvinna anställd vid Attunda TR häktad, brott av "systemhotande karaktär" (sept-2023)
Citera
2023-11-12, 00:08
Medlem
Trådstartaren vet inte ett skit, Spanien har hur många advokater som blåser misstänkta på arvoden, dvs att dom tar betalt i förskott och sen inte kommer till fängelset och dom bor ju heller inte i nån stenhydda!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in