2022-05-22, 12:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Det gäller altså ett barn, troligen under 15 år gammal......

"En flicka i yngre tonåren hittades död i en bostad i Nacka i torsdags.

Händelsen kom in till polisen som ett självmord, men man fattade senare misstankar om att det hela inte gått till på det sätt som familjen beskrivit, enligt Expressens uppgifter."

"– De här tre personerna är fortsatt anhållna och skäligen misstänkta, säger Anna Knöfel Magnusson vid åklagarmyndighetens presstjänst på söndagen."

https://www.expressen.se/nyheter/ton...b3YU7lHJtcBg8Y
Citera
2022-05-22, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Fortfarande trådsanning att dom som hyrde huset var afrikaner. Ej bekräftat. Och Afrika är som sagt tidigare i tråden hem för många olika folkslag.

Har du hört talas om kurder och afghaner i Afrika?

Men du har rätt i att afrikaner bara är en trådsanning. Muslimer också bara en trådsanning.

Konstigt att adressen inte är ute. Med adressen skulle vi kunna lista ut vad det är för typer som bor där.
Citera
2022-05-22, 12:30
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
"Tonårsflicka hittad död – hedersmotiv utreds"

okej, polisen misstänker....

Hur började polisen misstänka det plötsligt. Först tar de hand om 20 personer och ger dom vatten och mat sedan står villan länge obevakad innan polisen plötsligt får för sig att spärra av villan och kalla in tekniker.

Kling och klang i farten.

Tonårsflicka hittad död av sin familj som utreds för hedersmord.
Hur går det ihop? Först mördas hon av far, sedan hittas hon av mor?

Enligt tidiga ”grannuppgifter” var där fyra-fem pers i huset förutom flickan men tre gripna. Är ju lätt att tänka sig en mor som inte riktigt skriver under på hedersskiten eller en bror som själv blivit kär i en Europeisk tjej som fick nog när dom andra faktiskt mördade henne och tipsade/började prata med polisen.
Senast redigerad av platyzma 2022-05-22 kl. 12:35.
Citera
2022-05-22, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Vilken adress skedde det på?

https://maps.app.goo.gl/MWbD3EQwuesywdKD7
Citera
2022-05-22, 12:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Nej västafrikaner är inte speciellt kända för hedersmord. Du har noll koll.

Uppgiften i tråden om "afrikaner" verkar komma från en granne. Såna där människor i fina villaområden brukar inte kunna se skillnad på olika typer av mörkhyade så jag tror det snarare handlar om somalier eller nordafrikaner.
Nä, jag tänkte afrikaner, som riktiga afrikaner - tänker mig somalier som araber. Lite slarvigt av mig, men det var därför jag sökte andra motiv än det vanliga islamrelaterade.
Citera
2022-05-22, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Har du hört talas om kurder och afghaner i Afrika?

Men du har rätt i att afrikaner bara är en trådsanning. Muslimer också bara en trådsanning.

Konstigt att adressen inte är ute. Med adressen skulle vi kunna lista ut vad det är för typer som bor där.

Adressen är ute och mer specifikt så kommer de från trakterna kring Afrikas horn.
Citera
2022-05-22, 12:37
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Hedersmord behöver för det första inte handla om
Någon religion alls utan kultur . Sen är de inte bara muslimer , kristna araber / assyrier är ju trippelt så värre

Studerar du (teoretiskt sett) 100 stycken svenska hedersmord kan du räkna med att muslimer är kraftigt överrepresenterade.
Citera
2022-05-22, 12:41
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Railmaster
Adressen är ute och mer specifikt så kommer de från trakterna kring Afrikas horn.

Har någon skrivit gata och nummer alltså, vilket inlägg? Annars kanske du kan skriva det, maskera nåt tecken med * så dyker adressen infe upp i Google om familjen blir friade.
Citera
2022-05-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Har någon skrivit gata och nummer alltså, vilket inlägg? Annars kanske du kan skriva det, maskera nåt tecken med * så dyker adressen infe upp i Google om familjen blir friade.

Jag la in den via googlemaps.
Citera
2022-05-22, 12:44
Medlem
Trolig andra-tredjehandsuthyrning via bulvan av villa i Skogalund. Många sovrum. Rumsvis, sängplatser? Kollat. Vill inte ange närmare innan jag är säker.
Citera
2022-05-22, 12:44
Medlem
platyzmas avatar
Citat:

Måste missat, vilket inläggsnummer?

EDIT: Ja jag hade missat, st*ckvägen 1 alltså, tack.
Jag vågar påstå att många Svenskar känner igen den tjattriga Somaliskan, lät det som dom pratade sån?
Senast redigerad av platyzma 2022-05-22 kl. 12:46.
Citera
2022-05-22, 12:46
Medlem
Citat:
Där verkar det snarare vara någon från Indien/pakistan/bangladesh skriven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in