2022-05-24, 18:46
Medlem
Ni ska inte svänga er med siffror så slarvigt.

Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Hahaha herregud, det här är bara ett fall av hundratusentals. Det är precis såhär många håller på och myndigheter ger med sig.

Dags att börja vakna lite för svenskar tror jag. Dessa personer och de flesta av den här sorten har ingen som helst framtid i generationer. De kommer bara snylta och kosta.

Vi har typ 2 miljoner blattar som måste ut. Inget annat kommer hjälpa.
Utrikes födda i Sverige
31 december 2021
2 090 503
Citat:
Ursprungligen postat av Theresamay2018
Det här är hets mot folkgrupp. Att påstå att 2 miljoner svenskar med någon form av utländsk bakgrund måste ut är ren rasism.
10 452 326 - 7 699 754 = 2 752 572 är mer än 2,75 miljoner med någon form av utländsk bakgrund

7 699 754 är 73,7 % som har två svenskfödda föräldrar.

Utrikes födda efter födelsevärldsdel: Afrika 2,3%
De är jätte få!!
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/helarsstatistik--riket/sveriges-befolkning-efter-fodelseland-region-medborgarskap-och-bakgrund-31-december-2021/

Det finns två olika uppgifter om vad familjen ska ha reagerat med ilska mot.
1. BO deltagit i grupparbete i skolan där pojkar och flickor blandats
2. BO efter skolan umgåtts med skolkompisar

Är det båda eller bara en som stämmer?

Är det skolan eller en av BO:s skolkompisar som larmat Kling och Klang-kåren som ville ha det som självmord först?
Vi vet ännu inte vem BO är och hur hon var. Spelade hon fotboll som Ulla skrev?
Bara klanmamman har sagt något om BO?
Citera
2022-05-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Såg en uppgift här att de misstänkta inte behövde tolk. Verkar inte korrekt. Slöja indikerar också muslimer.
”En 46-årig kvinna med en slöja som delvis döljer ansiktet.
Har hon mördat sin 14-åriga dotter?
Sal 1, Nacka tingsrätt, åklagare Johanna Levin är med på länk, så även tolken, trebarnsmamman leds in i handfängsel.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/k69oQa/cantwell-har-kvinnan-i-sloja-mordat-sitt-barn

Häktningsframställan för de tre finns i tråden. Ingen tolk där för någon.

Nu tycks klanmamman vilja ha tolk. Svårt veta varför olika nu. Gissar att hon inte kan svenska bra trots allt. Oftast är det så med klanmammor.

Men det sägs att det är vanligt med att svensktalande begär tolk trots de inte behöver.
Citera
2022-05-24, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Ni ska inte svänga er med siffror så slarvigt.

Utrikes födda i Sverige
31 december 2021
2 090 503

10 452 326 - 7 699 754 = 2 752 572 är mer än 2,75 miljoner med någon form av utländsk bakgrund

7 699 754 är 73,7 % som har två svenskfödda föräldrar.

Utrikes födda efter födelsevärldsdel: Afrika 2,3%
De är jätte få!!
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/helarsstatistik--riket/sveriges-befolkning-efter-fodelseland-region-medborgarskap-och-bakgrund-31-december-2021/

Det finns två olika uppgifter om vad familjen ska ha reagerat med ilska mot.
1. BO deltagit i grupparbete i skolan där pojkar och flickor blandats
2. BO efter skolan umgåtts med skolkompisar

Är det båda eller bara en som stämmer?

Är det skolan eller en av BO:s skolkompisar som larmat Kling och Klang-kåren som ville ha det som självmord först?
Vi vet ännu inte vem BO är och hur hon var. Spelade hon fotboll som Ulla skrev?
Bara klanmamman har sagt något om BO?

Vet någon vem flickan är, vad hon heter, hur hon dog????
Citera
2022-05-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille1976
Då är du allvarligt tappad vid födseln eller har annat fel i huvudet. Hedersmotiv är minst lika vanligt i afrikanska länder med stor muslimsk befolkning. I Somalia är de flesta sunnimuslimer och i Etiopen finns runt 45-50% muslimer även om det räknas som världens äldsta kristna land. Så hedersvåld/mord är inte ovanligt i dessa länder. Likaså i Eritrea mfl länder. Så du får nog läsa på lite

Läs du istället vad jag skrev i mitt inlägg.
Jag är intresserad, men du kommer inte med källor.

Bara för att det finns x antal muslimer i ett land så betyder det inte att det kryllar av hedersmord i just det landet.

Fram med etiopiska/somaliska hedersmord i Sverige.
Eller varför inte gambiska?

Jag hävdar fortfarande att de flesta hedersmorden är mellanöstern-relaterade.

Det här mordet tycks vara undantaget, och dessutom utfört med väldigt kort planering där de inblandade inte ens hade snackat ihop sig.
Citera
2022-05-24, 19:41
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Läs du istället vad jag skrev i mitt inlägg.
Jag är intresserad, men du kommer inte med källor.

Bara för att det finns x antal muslimer i ett land så betyder det inte att det kryllar av hedersmord i just det landet.

Fram med etiopiska/somaliska hedersmord i Sverige.
Eller varför inte gambiska?

Jag hävdar fortfarande att de flesta hedersmorden är mellanöstern-relaterade.

Det här mordet tycks vara undantaget, och dessutom utfört med väldigt kort planering där de inblandade inte ens hade snackat ihop sig.

Fadime Şahindal var väl kurd och kristen?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fadime_Şahindal
Citera
2022-05-24, 19:44
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Undrar just hur läraren mår som på kvartssamtalet outade flickan att hon varit delaktig i grupp med pojkar?!

Man kan ju aldrig förutse att det ska bli en sån här konsekvens så klart! Det är ju en helt naturlig o självklar del av svenska skolan o inte konstigt att prata om på kvartssamtal!
Det undrar jag också....Stackars lärare som inte har en aning om hur illa det är ställt , innanför väggarna hos familjer från andra kulturer. Hur illa barnen far, där de borde vara som tryggast. Detta är väl ändå ett kvitto på att man bör vara mycket mer restriktiv med information till föräldrar, om barnen. Det borde bli en tankeställare.
Citera
2022-05-24, 19:52
Medlem
Miesths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Fadime Şahindal var väl kurd och kristen?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fadime_Şahindal

Absolut inte! Muslim rakt igenom.
Citera
2022-05-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Kan ju vara advokat eller någon anställd som läcker information. Baserat på den mest korrupta gruppen så lutar det mot någon jurist(advokat)

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är lite intressant att man alltid tror att det är poliser som läcker informationen trots att de finns en hel drös civila samt andra representanter som också har tillgång till samma information. Åklagare och advokat och en åklagare har inget intresse då det kan förstöra för dem men en advokat kan mycket väl vilja sprida information. Senaste åren så har det ändå kommit fram väldigt mycket skit om advokater som förmedlar information vidare till obehöriga på utsidan
Din avslutande mening:
Förvisso. Fast då har det i alla de fall jag känner till handlat om att arbeta i klientens intresse (om än olagligt eller på olämpligt vis).

Men om du funderar ett varv, på vilket sätt skulle det gagna klienten, i det här fallet 21-åringen, om hans advokat skulle låta meddela en kvällstidning att hans klient skulle ha uttryckt sig på följande vis:
-"Ni kommer inte åt oss!"

Berätta för mig, tack.
För jag förstår ärligt talat inte en sån advokat-strategi.
Gör du?
Citera
2022-05-24, 20:15
Medlem
Det verkar ju faktiskt som att Oisìn Cantwell på AB anser att det föreligger polisläckor i detta ärende.
Åtminstone om man läser vad han skriver idag i sin krönika.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/k69oQa/cantwell-har-trebarnsmamman-mordat-sitt-barn

Fast kontot tdlefnierregus får förstås gärna skylla alla läckor på advokater.
Citera
2022-05-24, 20:23
Medlem
Min magkänsla säger att flickan stannade hemma för mamman tog hennes mobil ifrån henne.

När hon inte fick sin mobil tillbaka så ville hon skrämma sin mamma genom att ta tabletter men det blev självmord…

Om sådan är situationen så lider jag med mamma att först förlora sitt barn och sedan straffas för något hon inte har bidragit till.

Har svårt att se att deras relation var så fin att man bara kan döda så lätt
Citera
2022-05-24, 20:33
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Min magkänsla säger att flickan stannade hemma för mamman tog hennes mobil ifrån henne.

När hon inte fick sin mobil tillbaka så ville hon skrämma sin mamma genom att ta tabletter men det blev självmord…

Om sådan är situationen så lider jag med mamma att först förlora sitt barn och sedan straffas för något hon inte har bidragit till.

Jag tror din magkänsla är väldigt långt från verkligheten.
Citera
2022-05-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha

Jahopp, min magkänsla säger hedersmord och att hela packet i familjen kuckilurat länge på vem?Var?Hur?
Lås in på livstid och skicka dem till Marocko så får de avtjäna straffet där lite billigare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in