• 1
  • 2
2022-05-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Mitt huvudsakliga bidrag är Kalle Zackari Wahlström.

Några andra kandidater? Dubbelkolla att ni inte nominerar en jude av självklara skäl.
Är inte KZW jude? Hans fru två, Brita Zackari, ser också ut att ha judisk bakgrund. KZW är yngre halvbror till Erik Haag och Sara Haag. Även de ser ut att höra till den folkgruppen. De är allihop med på TV.

Om inte, vilken folkgrupp hör de till?
Citera
2022-05-21, 15:43
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag tror det finns en del smygrasister bland de som man absolut inte kan tro, även uttalat super-pk-typer. Av typen jag älskar invandrare och mångkultur så länge jag kan köpa mig fri från det personligen. Där rasismen bara kommer fram i väldigt små slutna sällskap.

Kan tänka mig hela klanen Wahlgren är sådan tex.

Wahlgrens var en bra gissning, de känns verkligen rasismkompatibla. Robert Gustafsson som någon nämnde tidigare känns som framtidens Vanheden och han är väl inte särskilt anonym vad gäller sånt här.
Citera
2022-05-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Wahlgrens var en bra gissning, de känns verkligen rasismkompatibla. Robert Gustafsson som någon nämnde tidigare känns som framtidens Vanheden och han är väl inte särskilt anonym vad gäller sånt här.

Det hade vart så coolt att höra Pernilla eller Bianca gå loss i en rasistisk tirad om babbar eller somalier. Eller ännu hellre uttrycka kraftiga sympatier för Hitler. Spelar ingen roll om det låter pantat, det hade vart guld ändå.
Citera
2022-05-21, 16:31
Medlem
Jimmie Åkesson. Nazist och rasist men förnekar försåts officiellt det med bestämdhet.
Citera
2022-05-21, 16:59
Medlem
Sam.Spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Björn Ranelid, Stefan Sauk och Glenn Hysén är väl kändisar som motsäger sig invasionen av Sverige. Att de är rasister betvivlar jag dock. Att vara emot invasion av vårt land är ju inte per automatik likställt med att vara rasist.
Björn Ranelid säger vad som helst för att synas, han är en opportunistisk linslus. För bara några år sedan proklamerade han i public service att SD är rasister, och att vi behöver invandringen.

Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Bert Karlsson och Alexander Bard.
Bert Karlsson tror jag inte är rasist. Han verkar vara för invandring så länge som människor tar seden dit de kommer och gör rätt för sig.

Bard är trots en konservativ framtoning (för att tjäna pengar nu när han blivit svartlistad i gammelmedia) ändock liberal. Han påstod i debatten med Kasselstrand att han ville ha en hög (arbetskrafts)invandring, från Indien och östasiatiska länder.
Senast redigerad av Sam.Spade 2022-05-21 kl. 17:02.
Citera
2022-05-21, 19:45
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Spade
Björn Ranelid säger vad som helst för att synas, han är en opportunistisk linslus. För bara några år sedan proklamerade han i public service att SD är rasister, och att vi behöver invandringen.

Bert Karlsson tror jag inte är rasist. Han verkar vara för invandring så länge som människor tar seden dit de kommer och gör rätt för sig.

Bard är trots en konservativ framtoning (för att tjäna pengar nu när han blivit svartlistad i gammelmedia) ändock liberal. Han påstod i debatten med Kasselstrand att han ville ha en hög (arbetskrafts)invandring, från Indien och östasiatiska länder.

Bert Karlsson är för invandring så länge det gynnar hans flyktingboenden, men han är uppenbart kritisk till mycket som har med just utlänningar att göra. Bard är säkerligen också rasist med tanke på alla uttalanden han gör kontinuerligt. Inget fel i det. Alla är rasister på ett eller annat sätt men de flesta vill inte kännas vid det och ljuger för sig själva.

Skulle våga påstå att 99 av 100 svenskar skulle föredra en svensk familj som grannar mot en somalisk.
Citera
2022-05-23, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Är inte KZW jude? Hans fru två, Brita Zackari, ser också ut att ha judisk bakgrund. KZW är yngre halvbror till Erik Haag och Sara Haag. Även de ser ut att höra till den folkgruppen. De är allihop med på TV.

Om inte, vilken folkgrupp hör de till?

Kalles pappa heter Per Wahlström, mamman Gunilla Olsson. Halvsyskonen Haags pappa är Lars Sventorp, efternamnet Haag är taget. De är uppvuxna i Riddarhyttan. Jag ser inga uppenbara judiska namn i släktträdet....

Vad gäller Zackari så är hon från Umeå och även hennes pappa är född där. Hennes mamma är född i Storuman. Oklart var efternamnet kommer ifrån, det är ju inte jättevanligt, men det är i alla fall ingen som invandrat under de senaste 100 åren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in