• 1
  • 2
2022-05-21, 11:14
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Jag ska bunkra sen får jag hitta något nytt. Nej tack till cigg
Citera
2022-05-21, 12:41
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Hur är tobaksfritt snus, jag har aldrig provat det?
Det är precis som vanlig portionssnus. Ofta har dom nån smak, typ mint eller lakrits, men effekten är exakt densamma.
Citera
2022-05-21, 12:48
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det är precis som vanlig portionssnus. Ofta har dom nån smak, typ mint eller lakrits, men effekten är exakt densamma.

Finns det några fördelar alls, att man inte blir brun om tänderna t.ex.?
Citera
2022-05-21, 12:54
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Finns det några fördelar alls, att man inte blir brun om tänderna t.ex.?
Ja, som du säger så blir inte tänderna bruna. Man får inte heller dålig andedräkt. Själv känner jag att tandköttet inte påverkas på samma sätt heller. Det svider inte som med tobak.
Citera
2022-05-21, 13:12
Citat:
Ja, som du säger så blir inte tänderna bruna. Man får inte heller dålig andedräkt. Själv känner jag att tandköttet inte påverkas på samma sätt heller. Det svider inte som med tobak.

Känner att jag är tvungen att prova och såg att Niqo Co erbjuder gratisprover.

Beställde hem en provdosa Swave Cafetini (kaffesmak).

Blir spännande!
Citera
2022-05-21, 13:22
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Känner att jag är tvungen att prova och såg att Niqo Co erbjuder gratisprover.

Beställde hem en provdosa Swave Cafetini (kaffesmak).

Blir spännande!
Ja, spännande. Den du beställde är ganska stark men det ska nog gå bra
Citera
2022-05-21, 14:22
Citat:
Ja, spännande. Den du beställde är ganska stark men det ska nog gå bra

Jadå det går nog bra, snusar Knox Stark Portion vanligtvis och varvar med en dosa Knox Lös en gång i veckan.
Citera
2022-06-29, 01:50
Citat:
Hur är tobaksfritt snus, jag har aldrig provat det?
Har gått över till tobaksfritt och det är super. Man slipper alla skadliga ämnen som finns i tobak bortsett nikotin. Inga bruna tänder, inget rinnande, ingen dålig andedräkt. Smakvarianterna är oändliga. Ska man vara petig så är det de inte helt tobaksfritt eftersom nikotinet i produkterna extraheras från tobaksplantor. Baksidan är att man känner sig lite som en junkie som bara är ute efter giftet.
Trots alla fördelar köper jag en dosa Ettan lös ibland då jag kan sakna den äkta smaken av tobak.
Citera
2022-06-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det kommer försvinna i takt med att svenskar försvinner. När Sverige är en brun smörja så kommer alla röka vattenpipa

Mina grannar sitter på balkongen och röker vattenpipa. De spelar även arabmusik på hög volym.

Jag ett mixerbord med 20 kansler och högtalare som kan ge 1600 w om jag kopplar mixerbordet i bridgeläget.
Ibland vill jag faktiskt göra det.

Eller bjuda hem alla polare som kan spela något instrument. Micka upp trummorna och köra gamla Sven-Ingvarslåtar.

Men då blir jag väl vräkt.
Citera
2022-06-29, 19:30
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Mina grannar sitter på balkongen och röker vattenpipa. De spelar även arabmusik på hög volym.

Jag ett mixerbord med 20 kansler och högtalare som kan ge 1600 w om jag kopplar mixerbordet i bridgeläget.
Ibland vill jag faktiskt göra det.

Eller bjuda hem alla polare som kan spela något instrument. Micka upp trummorna och köra gamla Sven-Ingvarslåtar.

Men då blir jag väl vräkt.

Spela denna på högsta volym

https://archive.org/details/saleel_al-sawarim
Citera
2022-06-29, 22:22
Avstängd
MrBabyBoys avatar
Jag tycker det är kul att vissa snus/nico pouches är så billiga. På min kiosk får jag två dosor för 38 kr. Under tjugan styck med andra ord. Bra drag i dem också och väldigt fräscha och fina smaker. En dosa lös går ju på i alla fall 50 kr. Skönt att vara tobaksfri faktiskt, man känner sig lite fräschare. Dock inte samma fina känsla som riktig tobak.
Brukar vakna på morgonen och pilla in en nico pouch och somna om. Somnar du med en vanlig tobakssnus så blir det riktigt äckligt när du vaknar.
Citera
2022-06-30, 09:47
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
På 50-talet var det inne att röka. Det fanns reklam i USA att det påstod var hälsosamt att röka. Men idag är cigaretter nästan bortglömt. Det är bara kvinnor och invandrare som röker.

Idag snusar väldigt många. På mitt företag snusar många. Det är framförallt portionssnus som gäller, vilket var otänkbart på 80-talet. Dom som snusade portionssnus klassades som bögar (Tre Ankare) på 80-talet.

(Jag snusar lössnus.)

Jag är "rädd" för att snuset om 100 år är bortglömt. Vad tror ni?

Annat?

(Moderator kan flytta tråden om den ligger fel).

Vad jag vet har det aldrig framförts att det skulle vara hälsosamt att röka på femtiotalet men däremot att vissa cigaretter skulle vara mindre hälsofarliga än andra cigaretter. Att det skulle vara hälsosamt att röka framfördes snarare på 20-talet och tidigare där det fanns annonser om att man skulle röka en cigarett istället för att ta en godis för att inte bli tjock.

Sedan vet jag inte vad det bögiga med portion är jämfört med filtercigarretter. Bägge har samma funktion att undvika att få en massa lös tobak i munnen. Sedan är det helt enkelt bara enklare och mer praktiskt med portion för att man bara behöver lägga in prillan istället för att sitta och krama ihop en boll. Vissa är helt enkelt bara lata.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in