2022-05-25, 11:28
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Skulle säga att en inte oansenlig mängd män gnäller på att de får knulla för lite.
Jag är 50+ och jag har aldrig någonsin haft eller hört en sex-diskussion med andra män eller kvinnor.
Citera
2022-05-25, 11:32
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag är 50+ och jag har aldrig någonsin haft eller hört en sex-diskussion med andra män eller kvinnor.

Tja, ta en titt på de otaliga trådar i ämnet. Att män inte alltid gnäller utan att vara anonyma är för att det är förknippat med visst stigma att gå ut med att de inte får ligga. Under anonymitetens fana framkommer det med all tydlighet att det GNÄLLS och ojas över att kvinnor inte släpper till tillräckligt.

Att just du inte haft någon sex-diskussion säger tämligen lite.
Citera
2022-05-25, 11:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det var ett klent exempel, småbarnslivet är 1% av alla diskussioner. Det finns tvångsregler från staten som tvingar män att göra något de inte vill, vara hemma med sina barn en extra månad. Många män älskar sina jobb lika mycket som familjen och vill känna frihet, inte statlig styrning. Det vore klent om män man bara la sig på marken och accepterade det. Men visst, statlig styrning gnäller män på, män tycker om sin frihet. En kvinna gnäller nästan aldrig på staten.
I exemplet gnällde inte männen på staten - utan på att kvinnan inte förstår dem och gör uppoffringar för att männen skall slippa ta ansvar.

Många kvinnor tvingas vara hemma långt mer än en månad och många kvinnor älskar sina jobb och vill känna frihet.

Varför skall kvinnor lägga sig på marken och acceptera de villkoren?

Citat:
Jag skulle nog behöva fler exempel för att förstå dig. Och om du inte har det så visar det nog att män inte gnäller särskilt mycket i din närvaro? Jag kan på 5 minuter lista 100 kvinnliga gnäll-repliker. Det kan nog du också.
Sanningen är att det spelar ingen roll hur många exempel jag ger dig - för du har i egenskap av man bestämt att män inte kan gnälla och att allt de säger har verklig vikt.
Citera
2022-05-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User07
Kan det inte hänga ihop med rasism och förtryck? Svarta håller ju ihop på ett annat sätt än vita. Se exempelvis hur de jublade när kräket OJ Simpson friades. Kvinnor har också kollektivt förtrycks och betraktar på något sätt sig själva som en minoritet.

I så fall bör gemenskapen försvagas i jämställda samhällen.

Diskutabelt förvisso om svarta håller ihop mer än vita. De är rätt bra på att döda varandra i såväl USA:s kriminella värld som i Centralafrika. Inte heller Sydafrika där det in i modern tid funnits ett systematiskt förtryck av svarta är mig veterligen våldsnivån svarta-mot-svarta lägre än vita-mot-vita.

Jag tror mycket i grund och botten handlar om att lika barn leka bäst. D.v.s. både barn och vuxna tenderar att klumpa ihop sig könsmässigt om ingen lägger sig i. Det är väl generellt vanligt även i djurriket utom vid parning. Män är mig veterligen lika bra på att klumpa ihop sig som kvinnor.
Senast redigerad av Varglig 2022-05-25 kl. 11:58.
Citera
2022-05-25, 11:59
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I exemplet gnällde inte männen på staten - utan på att kvinnan inte förstår dem och gör uppoffringar för att männen skall slippa ta ansvar.

Många kvinnor tvingas vara hemma långt mer än en månad och många kvinnor älskar sina jobb och vill känna frihet.

Varför skall kvinnor lägga sig på marken och acceptera de villkoren?

Sanningen är att det spelar ingen roll hur många exempel jag ger dig - för du har i egenskap av man bestämt att män inte kan gnälla och att allt de säger har verklig vikt.
Det är faktiskt staten som förtrycker män, tvingar dem att vara hemma mot sin vilja annars får de inga pengar. Berätta gärna om något liknande dekret från staten som tvingar kvinnor göra något? Jag tror inte det finns. Statlig sexism kan bara finnas mot män, och inte något konstigt om vi gnäller på det. Det är ren sexism.

I övrigt har du inga fler exempel att ge på manligt gnäll, vilket motsäger ditt förra inlägg där det var hur vanligt som helst att män gnällde. Så det var alltså inte sant. Vilket stämmer med mina intryck av världen efter 50 år.
Senast redigerad av Barents 2022-05-25 kl. 12:03.
Citera
2022-05-25, 12:01
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Tja, ta en titt på de otaliga trådar i ämnet. Att män inte alltid gnäller utan att vara anonyma är för att det är förknippat med visst stigma att gå ut med att de inte får ligga. Under anonymitetens fana framkommer det med all tydlighet att det GNÄLLS och ojas över att kvinnor inte släpper till tillräckligt.

Att just du inte haft någon sex-diskussion säger tämligen lite.
En tråd på FB är inte samma sak som en diskussion på en arbetsplats. FB är en bra plats att ventilera problem, "gnäll" om du vill.

Men visst, länka 5 gnälltrådar där män gnäller att de inte får sex. Det finns tydligen massor, jag har bara missat dem.
Citera
2022-05-25, 12:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är faktiskt staten som förtrycker män, tvingar dem att vara hemma mot sin vilja annars får de inga pengar. Berätta gärna om något liknande dekret från staten som tvingar kvinnor göra något? Jag tror inte det finns. Statlig sexism kan bara finnas mot män, och inte något konstigt om vi gnäller på det.

I övrigt har du inga fler exempel att ge, vilket motsäger ditt förra inlägg där det var hur vanligt som helst att män gnällde. Så det var alltså inte sant.
Vem är det som förtrycker kvinnorna och tvingar dem att vara hemma?

Föräldradagarna bör givetvis vara 50/50 -- och det är självklart att man inte får ut föräldrapeng om man inte är hemma med barnen. Vad är det du tycker staten skall betala för?

Jag har redan konstaterat att det är meningslöst att rapa gnäll eftersom du ändå kommer försöka omkoda gnället till något viktig så länge det är män som gnäller.

Jag kan konstatera att kvinnor uppenbarligen har en klarare självbild - kvinnor vet att kvinnor gnäller, kvinnor vet att män gnäller. Män gnäller om att kvinnor gnäller men kan inte se sitt eget gnäll som just det gnäll det är.

Se där - nu fick du ett exempel till i alla fall.
Citera
2022-05-25, 12:14
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Vem är det som förtrycker kvinnorna och tvingar dem att vara hemma?

Föräldradagarna bör givetvis vara 50/50 -- och det är självklart att man inte får ut föräldrapeng om man inte är hemma med barnen. Vad är det du tycker staten skall betala för?

Jag har redan konstaterat att det är meningslöst att rapa gnäll eftersom du ändå kommer försöka omkoda gnället till något viktig så länge det är män som gnäller.

Jag kan konstatera att kvinnor uppenbarligen har en klarare självbild - kvinnor vet att kvinnor gnäller, kvinnor vet att män gnäller. Män gnäller om att kvinnor gnäller men kan inte se sitt eget gnäll som just det gnäll det är.

Se där - nu fick du ett exempel till i alla fall.
Noterar att hela ditt inlägg bara innehåller gnäll.

Jag har fem barn, du har hur många?

Kvinnor är skapade för att ta hand om nyfödda, jag behöver inte förklara på vilket sätt, och det är överlägset bäst om kvinnan är hemma de första 6-12 månaderna. Dessutom tjänar mannen mest och fattiga familjer har kanske inte råd att mannen tvingas vara hemma 50%.

Detta sagt så var jag hemma 50/50 med mina tre sista barn. Detta fungerade bra eftersom just jag älskar barn och ändå jobbade hemma. men jag skulle aldrig komma på tanken, som du, att tvinga alla andra att göra likadant. Och gnälla på de som inte gjorde som jag tyckte.

Tips till män i tråden. Gift er enbart med kvinnor som INTE vill tvinga er att vara hemma. Gift er med kvinnor som på ett smart sätt kan visa att det är bra att vara hemma, så ni själva kan ta beslutet.
Senast redigerad av Barents 2022-05-25 kl. 12:18.
Citera
2022-05-25, 12:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Noterar att hela ditt inlägg bara är GNÄLL på män.
Gnäll om mäns gnäll menar du.
Citat:
Jag har fem barn, du har hur många?
Jag har fem barn -- hur många dagar har du tagit ut i föräldraledigt? Hur många dagar har du gått hemma utan ersättning? Hur ofta har du tagit VAB?
Hur stor del av marktjänsten hemma står du för. Hur stor del av barnens tid och behov sköter du?

Citat:
Kvinnor är skapade för att ta hand om nyfödda, jag behöver inte förklara på vilket sätt, och det är överlägset bäst om kvinnan är hemma de första 6-12 månaderna. Dessutom tjänar mannen mest och fattiga familjer har kanske inte råd att mannen tvingas vara hemma 50%.
Barnen räknas som nyfödda i en månad.
Det är överlägset bäst för mannen om kvinnan sköter det där ja. För barnet fungerar båda föräldrarna eller någon annan stabil vuxen lika bra.
Det är i princip enbart i Sverige/Norden som en förälder förväntas stanna hemma i minst ett år.

Citat:
Detta sagt så var jag hemma 50/50 med mina tre sista barn. Detta fungerade bra eftersom just jag älskar barn och ändå jobbade hemma. men jag skulle aldrig komma på tanken, som du, att tvinga alla andra att göra likadant.
Du kommer ju på tanken att tvinga kvinnor.
Vem tog hand om de två första - klarade de sig själva.

Citat:
Tips till män i tråden. Gift er enbart med kvinnor som INTE vill tvinga er att vara hemma. Gift er med kvinor som på ett smart sätt kan visa att det är bra att vara hemma, så ni själva kan ta beslutet.
Precis så ja. Välj inte en livspartner som du måste agera med på lika villkor. Köp en hund eller en dresserad apa som ser sitt kall i att underlätta ditt liv.
Vad gör de om hon ändrar sig sen? Tar de sista barnen 50/50?
Citera
2022-05-25, 12:31
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Gnäll om mäns gnäll menar du.

Jag har fem barn -- hur många dagar har du tagit ut i föräldraledigt? Hur många dagar har du gått hemma utan ersättning? Hur ofta har du tagit VAB?
Hur stor del av marktjänsten hemma står du för. Hur stor del av barnens tid och behov sköter du?

Barnen räknas som nyfödda i en månad.
Det är överlägset bäst för mannen om kvinnan sköter det där ja. För barnet fungerar båda föräldrarna eller någon annan stabil vuxen lika bra.
Det är i princip enbart i Sverige/Norden som en förälder förväntas stanna hemma i minst ett år.

Du kommer ju på tanken att tvinga kvinnor.
Vem tog hand om de två första - klarade de sig själva.

Precis så ja. Välj inte en livspartner som du måste agera med på lika villkor. Köp en hund eller en dresserad apa som ser sitt kall i att underlätta ditt liv.
Vad gör de om hon ändrar sig sen? Tar de sista barnen 50/50?
Noterar att du gnäller oavbrutet även i detta inlägg, vilket var syftet med mitt inlägg, visa hur gnälliga kvinnor är. Däremot gnäller jag ingenting i mina inlägg om du läser om det, jag argumenterar för och emot. Eftersom du är kvinna och uppfödd med gnäll så vet du inte ens vad gnäll är. Gnäll är att klaga på andra människor att DE ska ändra sig. Det bevisar ditt inlägg och jag är nöjd så.

Ni kvinnor är verkligen lätta att trigga till Gnäll. Ni har det i er sedan bröstmjölken. Tyvärr ingen superhjälte-egenskap att bygga företag med.
Citera
2022-05-25, 12:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Noterar att du gnäller oavbrutet även i detta inlägg, vilket var syftet med mitt inlägg, visa hur gnälliga kvinnor är. Däremot gnäller jag ingenting i mina inlägg om du läser om det, jag argumenterar för och emot. Eftersom du är kvinna och uppfödd med gnäll så vet du inte ens vad gnäll är. Det bevisar ditt inlägg och jag är nöjd så.
Om det är gnäll att bemöta dina inlägg så är det väl så att allt kvinnor uttrycker är just gnäll i dina ögon som motsats till hur viktigt allt gnäll från män är.

Det är faktiskt du som gnäller om mäns villkor och den elaka staten. Jag möter upp med att kommentera det ur ett kvinnoperspektiv.

Jag noterar också att du väljer att inte besvara mina frågor utan nöjer dig med att gnälla.
Citera
2022-05-25, 12:42
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Om det är gnäll att bemöta dina inlägg så är det väl så att allt kvinnor uttrycker är just gnäll i dina ögon som motsats till hur viktigt allt gnäll från män är.

Det är faktiskt du som gnäller om mäns villkor och den elaka staten. Jag möter upp med att kommentera det ur ett kvinnoperspektiv.

Jag noterar också att du väljer att inte besvara mina frågor utan nöjer dig med att gnälla.
Noterar att du kallar ditt gnäll "kvinnoperspektiv". Ja, det är så jag också ser det.

Du förstår verkligen inte att alla dina argument går ut på att göra om andra människor. Alltså gnäll. Jag tolkar det som att du gnäller dagarna igenom och att detta är en blind fläck för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in