Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Noterar att hela ditt inlägg bara är GNÄLL på män.
Gnäll om mäns gnäll menar du.
Citat:
Jag har fem barn, du har hur många?
Jag har fem barn -- hur många dagar har du tagit ut i föräldraledigt? Hur många dagar har du gått hemma utan ersättning? Hur ofta har du tagit VAB?
Hur stor del av marktjänsten hemma står du för. Hur stor del av barnens tid och behov sköter du?
Citat:
Kvinnor är skapade för att ta hand om nyfödda, jag behöver inte förklara på vilket sätt, och det är överlägset bäst om kvinnan är hemma de första 6-12 månaderna. Dessutom tjänar mannen mest och fattiga familjer har kanske inte råd att mannen tvingas vara hemma 50%.
Barnen räknas som nyfödda i en månad.
Det är överlägset bäst för mannen om kvinnan sköter det där ja. För barnet fungerar båda föräldrarna eller någon annan stabil vuxen lika bra.
Det är i princip enbart i Sverige/Norden som en förälder förväntas stanna hemma i minst ett år.
Citat:
Detta sagt så var jag hemma 50/50 med mina tre sista barn. Detta fungerade bra eftersom just jag älskar barn och ändå jobbade hemma. men jag skulle aldrig komma på tanken, som du, att tvinga alla andra att göra likadant.
Du kommer ju på tanken att tvinga kvinnor.
Vem tog hand om de två första - klarade de sig själva.
Citat:
Tips till män i tråden. Gift er enbart med kvinnor som INTE vill tvinga er att vara hemma. Gift er med kvinor som på ett smart sätt kan visa att det är bra att vara hemma, så ni själva kan ta beslutet.
Precis så ja. Välj inte en livspartner som du måste agera med på lika villkor. Köp en hund eller en dresserad apa som ser sitt kall i att underlätta ditt liv.
Vad gör de om hon ändrar sig sen? Tar de sista barnen 50/50?