Citat:
Ursprungligen postat av
Autistfeminist
Min mamma favoriserar min syster. Mamma har pratat massor av skit om mig till henne så det känns svårt att prata med min syster om mamma. Tror det beror på att jag varit en belastning för henne pga psykisk ohälsa och därför så hatar hon mig eftersom jag var i behov av hjälp vilket var jobbigt för henne. Sen så kan hon inte förlåta att jag saknat och älskar min pappa hon vill att man ska ”välja henne” annars blir man utstöt.
Låter som ett rätt klassiskt narcissistiskt beteende. Håller med dom som skriver att någon såklart kan ha fler diagnoser, men att blanda in aspergare i psykopater känns lite magstarkt. Aspergare är filter-lösa som fan, men det ligger oftast inte någon ren elakhet bakom.
Mitt råd är att gå ut på youtube och söka på Dr Ramani och se om du känner igen beteendet, men någon diagnos på henne får du ju inte varken här eller någon annanstans då det krävs att hon testas för ditten och datten och det är nog inte troligt att hon är öppen för.
Ibland får man nöja sig med att folk bara är bedrövliga, men vi har ju valet att välja vilka vi välkomnar in i våra liv. Om du är myndig och inte bor hemma så måste du inte ha kontakt med henne. Man får säga upp kontakten även med sina föräldrar om dom får en att må dåligt, precis som man väljer att inte umgås med annat folk som beter sig illa.
Önskar dig allt gott!