2022-05-28, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Satt och diskuterade med en vän igår och kom fram till att alla kvalitetscigaretter är borta från svenska marknaden. Men vi har kanske fel.

Vilka märken finns i så fall kvar, och vart kan man beställa eller köpa dem?

OBS: Jag vill inte rulla själv.

Tacksam för all hjälp!
Premiumcigaretter idag är: John silver, prince och marlboro
Citera
2022-05-28, 06:14
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Premiumcigaretter idag är: John silver, prince och marlboro
"Premiumcigaretter" finns inte ens längre. Sista åren jag rökte cigg rullade jag egna av egenblandad tobak eftersom de färdigrullade redan då hunnit bli så djävla värdelösa.
Jag tycker det är rent grymt att göra folk så beroende av en produkt för att sedan fördärva den till oigenkännlighet. Skämmes.
Citera
2022-05-28, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
"Premiumcigaretter" finns inte ens längre. Sista åren jag rökte cigg rullade jag egna av egenblandad tobak eftersom de färdigrullade redan då hunnit bli så djävla värdelösa.
Jag tycker det är rent grymt att göra folk så beroende av en produkt för att sedan fördärva den till oigenkännlighet. Skämmes.
Jag menar ciggaretter som idag skulle klassas som premium. Ett antal år tillbaka kanske dom inte var det.
Citera
2022-05-28, 06:34
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Jag menar ciggaretter som idag skulle klassas som premium. Ett antal år tillbaka kanske dom inte var det.
Sobranie är mitt tips. Antagligen svårt att hitta i Sverige.
Själv har jag bestämt mig för att aldrig röka cigaretter mer, men visst, får jag tag på Marlboro, Camel eller Lucky Strike från USA så kommer jag att ta mig ett bloss...
Senast redigerad av Mr.Woods 2022-05-28 kl. 06:37.
Citera
2022-05-28, 11:40
Medlem
stom72s avatar
Önskad rubrik:
Går det att få tag på cigg i vilka dom vämjeliga "tobaks"bolagen inte tillsatt mass nervgifter, arsenik och liknande skit, dvs cigg m ren fin tobak.
Citera
2022-05-29, 20:45
Medlem
fulvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Önskad rubrik:
Går det att få tag på cigg i vilka dom vämjeliga "tobaks"bolagen inte tillsatt mass nervgifter, arsenik och liknande skit, dvs cigg m ren fin tobak.

Just så. Svaret på frågan är troligtvis "Inte i Sverige".
Citera
2022-05-30, 22:05
Medlem
fulvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Sobranie är mitt tips. Antagligen svårt att hitta i Sverige.
Själv har jag bestämt mig för att aldrig röka cigaretter mer, men visst, får jag tag på Marlboro, Camel eller Lucky Strike från USA så kommer jag att ta mig ett bloss...

Har du någon idé om vart dessa säljs?
Citera
2022-05-31, 10:23
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Har du någon idé om vart dessa säljs?
Antagligen inte alls inom Europa numera då det är ett ryskt märke.
Citera
2022-06-02, 16:15
Medlem
Nån som vet om Chesterfield fortfarande säljs i Sverige? Tyckte att de var lite premium. Lite mer premium än Marlboro och Prince. Nu röker jag inte längre. Men när jag gjorde så tyckte jag Chesterfield var nice.

Nån som minns den där scenen i "True Romance" när Dennis Hopper blir misshandlad och mördad av maffiamannen spelad av Christopher Walken, och precis innan han blir skjuten ber att få "en av de där Chesterfields"?
Citera
2022-06-02, 16:16
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Dunhill och Glenn är väl de lite mer fancy som jag kommer på.

Men även alla filterlösa varianter, däribland John Silver.

För en 8 år sedan fanns även "additive free"-cigaretter i bruna askar, men de försvann tyvärr också.
Glenn finns fortfarande på Circle K.
Köpte ett paket för någon månad sedan, men de var inte så värst lajbans mot blåa L&M.
Citera
2022-06-02, 16:20
Medlem
Liberationfronts avatar
555
Citera
2022-06-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
555
Vaddå 555, trollar du eller?