2022-05-19, 17:39
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Med träskor och sliten permanent gjord i handfatet

Nej, med foppatofflor och en Ed Hardy t-shirt (samt sliten permanent gjord i handfatet).

Tusentals ensamstående mödrar i Sverige kan inte ha fel. Gul Blend är Sveriges enda kvalitetscigarett.
Citera
2022-05-19, 17:40
Medlem
526s avatar
I ungdomen rökte vi Benson&Hedges och Lucky Strikes - de var liksom mer rockenroll . . .sas det.
Angust rökte B&H och alla indie rökte LS
Citera
2022-05-19, 18:47
Medlem
fulvodkas avatar
Så ingen vet vart i Sverige eller EU man kan köpa något finare märke?
Citera
2022-05-19, 19:19
Medlem
nudas.veritass avatar
Davidoff cigg känns lyxiga i snyggt paket, så att man enklare kan inbilla sig att cigg smakar något mer än cigg. Svåra att hitta kanske, vet inte ens om de fortfarande säljs i Sverige men testa en riktig tobaksaffär.

Karelia slims har jag köpt i Grekland och på Balkan, slimcigg känns kanske brudigt men där nere röker även gubbarna dem. Snygga askar, och lite snällare mot halsen för den som inte röker till vardags.
Citera
2022-05-19, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudas.veritas
Davidoff cigg känns lyxiga i snyggt paket, så att man enklare kan inbilla sig att cigg smakar något mer än cigg. Svåra att hitta kanske, vet inte ens om de fortfarande säljs i Sverige men testa en riktig tobaksaffär.

Karelia slims har jag köpt i Grekland och på Balkan, slimcigg känns kanske brudigt men där nere röker även gubbarna dem. Snygga askar, och lite snällare mot halsen för den som inte röker till vardags.

Karelia blue rökte jag nästan 2 paket om dagen under ett par år.. inbillade mig iaf att de var mycket mildare än alla andra varianter.
Citera
2022-05-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Dunhill och Glenn är väl de lite mer fancy som jag kommer på.

Men även alla filterlösa varianter, däribland John Silver.

För en 8 år sedan fanns även "additive free"-cigaretter i bruna askar, men de försvann tyvärr också.
Filterlösa John silver finns ju fortfarande på de flesta mackar. Köpte senast på Gulf 🤔
Citera
2022-05-19, 20:35
Medlem
Kedoxs avatar
Petterøes!
P-s mörk finns nog tyvärr inte längre men den mörkblå bör finnas! De flesta som testat har nickat gillande.

Annars kanske Davidoff?
Citera
2022-05-19, 20:49
Medlem
Jag var en inbiten piprökare som ibland kopplade av med franska cigg märke Guiloase ( ursäkta franskan) och Gitanes. Starka och goda i smaken ...uppskattades mest av folk i intellektuella kretsar. Inkörsporten till nikotinet blev via allas vår John Silver även John Hötapp kallad.😁
..
Citera
2022-05-19, 23:57
Medlem
Vad är den "finaste" tobaken man kan köpa i butik utan att rulla själv?

Marlboro gold är väl godaste paketet enligt mig
Citera
2022-05-20, 04:53
Medlem
Nalle22s avatar
Gul Blend tanten

https://www.youtube.com/watch?v=4YGWOUxY2Ro
Citera
2022-05-20, 10:13
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Så ingen vet vart i Sverige eller EU man kan köpa något finare märke?
Jo. Thomas Tobak i Malmö
Citera
2022-05-20, 16:07
Medlem
fulvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jo. Thomas Tobak i Malmö

Det enda annorlunda i cigarettväg han hade var Petterøes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in