• 1
  • 2
2022-05-19, 23:13
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Tack för svar.
Vad är rimligt enligt dig om en cykelmek byter skiva, bromsbelägg, fyller på olja och luftar? Har mailfrågat två affärer som säger runt 2000kr. Jag har fan ingen aning vad som är rimligt.

Som tidigare svarat, delarna kostar inte mer än 500:- + olje-kit från 200:- sedan har butiken föstås ett påslag. Men har du haft en klant som varit på bromssystemet så oljan läckt ut, gör du nog bättre i att lämna in den, NÅGON ANNAN STANS! Du skulle ju ha åkt tillbaka till klanten och klagat!
Citera
2022-05-20, 04:28
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waterproof32
Jag tycker du skriver låga priser.
Skulle säga bromsklossar 200-250 kr *2 (fram+bak), skiva 200-250 *2, hydralolja 100. Det blir uppåt 1000-1100 kr i delar.
Att byta skivor och klossar fram och bak med luftning tar nog mist 1 timme, kanske uppåt 2, beroende på hur svårt det är att få loss de gamla skivorna.
Jag ser att några cykelverkstäder tar 1000 kr för en storservice. 2000 för ditt jobb låter som det är i samma prisområde, om delarna ingår.

Jag skriver vad det kostar på Biltema. Reservdelarna till deras cyklar är billiga. Kvaliteten är därefter. Man kan köpa dom ÄNNU billigare om man kolla runt lite på nätet. Det tar nog en timme att byta båda skivorna, klossar fram & bak och fylla på och lufta. Jag räknade bara på en faktiskt. Det är inte svårt att få loss en bromsskiva på en cykel. Den sitter med sex torxskruvar. Har man en mutterknack så lossnar de superlätt. Har man ingen så går det ändå men man får vara lite försiktig. De sitter med loctite och kvaliteten brukar vara rätt kass så man kan både dra sönder skallen och faktiskt även dra av skruven.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in