Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-19, 13:01
Medlem
Har just satt mig i en jobbig sits där jag skulle haft en. Så är det. Live and learn. Tips på en bra någon?
Citera
2022-05-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elitiskpizza
Har just satt mig i en jobbig sits där jag skulle haft en. Så är det. Live and learn. Tips på en bra någon?
jag skaffade mig via manypets

då jag sökte försäkringar så hittade jag en sån där sida "jämför olika försäkringar" manypets var mest prisvärt då jag kollade vasd som ingick.

sök reda på den sidan... google it, c'mon man
Citera
2022-05-19, 13:27
Medlem
preben1969s avatar
Har via Länsförsäkringar Agria
Citera
2022-05-19, 13:34
Medlem
yz44s avatar
Kolla med ditt vanliga bolag, kan finnas flerförsäkringsrabatter.
Citera
2022-05-19, 13:37
Medlem
Cindells avatar
Jag har mina katter försäkrade i Folksam där jag även har hus- och hemförsäkring. (Detta ger en bonus eftersom alla försäkringar är samlade och bör gälla de flesta andra försäkringsbolag)

Det har aldrig varit några problem att få utbetalt om en katt behövt opereras etc. Däremot är det svårare när det gäller tandsjukdomar (oavsett försäkringsbolag). Jag räknar in katternas tandsjukdomar i min buffert.
Senast redigerad av Cindell 2022-05-19 kl. 13:53.
Citera
2022-05-19, 16:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitiskpizza
Eftersom din katt redan har problem med tänderna så kommer du sannolikt inte få teckna tilläggsförsäkring för tänder.
Dvs de kommer säkert låta dig betala om du vill - men du kommer inte att kunna använda den.

Den täcker inte heller problem som du har innan du tecknar försäkringen - dels har du inte inkubationstid innan den börjar gälla ordentligt, dels kan de kolla mot veterinär om det är ett gammalt eller nytt problem.
Har du en äldre katt så kan en hälsoundersökning krävas innan någon försäkring börjar gälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in