2022-05-18, 13:27
Bannlyst
Osäker på var den här tråden passar(?). Vv ta inte bort den utan flytta den till relevant underforum om det här är fel ställe.

Inte bra på android; kan någon hjälpa mig? Det är såhär att jag har genvägar som dyker upp under närdelning när jag vill länka någon en fil (foto eller liknande). Grejen är att det plötsligt dykt upp en helt random adress bland dessa (allt rödmarkerat för att inte outa mina kontakter). Detta har även hänt förr med min gamla telefon (har S10e nu. Tidigare S7).

Hur gör jag för att ta bort en av dessa genvägarna? Och hur låser jag de andra kontakter jag faktiskt VILL ha på den kortmenyn (så att det bara går att trycka direkt på dessa)? Jag har testat att hålla inne på bilderna, verkade intuitivt för att få upp en meny(?), men det gjorde ingenting. Har testat att rensa den nya addressen från hotmail/outlook på datorn och det funkade inte heller. Vad göra?

https://anonfiles.com/T8rd95h6ye/Scr...oid_System_jpg
Senast redigerad av puppatorr 2022-05-18 kl. 13:30.
Citera
2022-05-18, 16:16
Moderator
Rassas avatar
Till: Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem /Moderator
Citera
2022-05-18, 16:19
Medlem
Det brukar rätta till sig över tid. De som dyker upp är de som du senast har skickat nånting till.
Det kanske går att ändra också, men det vet jag ingenting om.
Citera
2022-05-18, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Det brukar rätta till sig över tid. De som dyker upp är de som du senast har skickat nånting till.
Det kanske går att ändra också, men det vet jag ingenting om.

Aha. Väldigt irriterande dock om det inte går att välja kontakter på den menyn och sedan låsa dem. Direkt ologiskt.
Citera
2022-10-12, 17:23
Bannlyst
Bump! OK ovan verkar inte stämma då jag nu fått upp mina grannar (två rövhål) på genvägslistan via en app som heter "Quick Share" till Samsung/Android.

Jag har aldrig ens använt denna app och skulle definitivt inte vilja dela något med dessa två stolpskott. Någon som vet vad man gör för att få bort dessa genvägar/låsa de man faktiskt VILL ha? Helt otroligt att det inte är enkelt att göra imho.
Senast redigerad av puppatorr 2022-10-12 kl. 17:25.
Citera
2022-10-12, 18:50
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puppatorr
Bump! OK ovan verkar inte stämma då jag nu fått upp mina grannar (två rövhål) på genvägslistan via en app som heter "Quick Share" till Samsung/Android.

Jag har aldrig ens använt denna app och skulle definitivt inte vilja dela något med dessa två stolpskott. Någon som vet vad man gör för att få bort dessa genvägar/låsa de man faktiskt VILL ha? Helt otroligt att det inte är enkelt att göra imho.
Har du enhetens synlighet inställd på alla? Kollar jag i inställningarna under närdelning för synlighet så har jag bara mina kontakter som alternativ.
Citera
2022-10-13, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har du enhetens synlighet inställd på alla? Kollar jag i inställningarna under närdelning för synlighet så har jag bara mina kontakter som alternativ.

Har aldrig använt appen (vet inte ens hur den funkar). Grannarnas telefoner har bara plötsligt dykt upp idag.

Jag vill bara låsa de människor jag brukar maila/messa till genvägarna (?). Funkar det på något sätt? Det är ju en så uppenbar miss om det INTE gör det.
Senast redigerad av puppatorr 2022-10-13 kl. 00:42.
Citera
2022-10-13, 16:28
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puppatorr
Har aldrig använt appen (vet inte ens hur den funkar). Grannarnas telefoner har bara plötsligt dykt upp idag.

Jag vill bara låsa de människor jag brukar maila/messa till genvägarna (?). Funkar det på något sätt? Det är ju en så uppenbar miss om det INTE gör det.
Okej men som jag tog upp så kan du ändra till tillgång för bara dina kontakter om du har på alla nu så borde inte grannar komma upp om du inte har deras nummer inlagd vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in