2022-06-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejmedpondus
Flesta stater vilken stat då ?

Vadå någon i tråden. Det där är inte fakta du sprider desinformation nu. Du får hänvisa till exakt vart det står att dottern ligger långt bak i kunskap ? Det borde du kunna ordna fram? Du som är så insatt?

Vad tycker du om indianer och annat folk som lever utanför övriga konstruerade samhällen är dom för dig rent utav sagt utvecklingsstörda ? Har du åsikter ?
Att dottern inte låg på rätt kunskapsnivå har stått i tråden . Du kanske inte är medveten om att många har tillgång till databaser där alla domar finns tillgängliga även det som rör familjerätt och då kan läsa uppgifter om barn och föräldrar och som i ett fall som rör skolplikt även läsa utlåtande om barnens utbildningsnivå .
Citera
2022-06-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att dottern inte låg på rätt kunskapsnivå har stått i tråden . Du kanske inte är medveten om att många har tillgång till databaser där alla domar finns tillgängliga även det som rör familjerätt och då kan läsa uppgifter om barn och föräldrar och som i ett fall som rör skolplikt även läsa utlåtande om barnens utbildningsnivå .

Jo de är jag kan du visa mig utlåtandet ?
Har också läst fup
Citera
2022-06-08, 19:38
Medlem
Nu har jag läst artikeln om barnen i Österåker.
Att socialtjänsten inte gjort något beror på att familjen när de var aktuella 2019 sa att de flyttat till Norge , när det sedan upptäcktes att de fortfarande bodde kvar gjordes nya anmälningar.
Mamman säger att skolan är en farlig miljö med pedofiler, mördare och knarklangare och att barn blir skolskadade.
När de åter blev anmälningar angående skolplikt när yngre barn nått ålder för skola , folkbokfördes barnen i Norrland , nu sägs familjen ha utvandrat till okänt land trots att de finns kvar i kommunen .
Familjen tänkte sig att starta ett eget litet samhälle tillsammans med likasinnande

Börjar likna någon form av sekt detta
Citera
2022-06-08, 19:45
Medlem
Lavas avatar
Citat:
N
Familjen tänkte sig att starta ett eget litet samhälle tillsammans med likasinnande Börjar likna någon form av sekt detta

Amish, svenska modellen. De bör starta om i ett land som inte bygger på kollektivism, välfärdssystem och ett samhällskontrakt som inte går att avtala sig ur. Att vi ska gå i skolan är för att vi förväntas delta i samhällsbyggnaden och betala skatt till den välfärd alla förr eller senare använder sig av.
Citera
2022-06-08, 19:51
Medlem
Citat:
Förutom att du använder ett ytterst förlegat ord ,så kan man titta på Kanadas ursprungsbefolkning eller hur det står till med ursprungsbefolkningen på Grönland och Färöarna , ren misär och väldigt utbrett missbruk samt mycket misshandel

Kanada har dessutom en fullkomlig epedemi av försvunna kvinnor från ursprungsbefolkningen sedan årtionden som försvunnit som ingen letar efter förutom familjen .

Du tänker dig någon form av stamliv likt Amazonas djungler eller på någon liten ö där människor lever på att jaga, fiska och äta av det marken ger fast i skogen i Sverige. Vill man leva ett isolerat stamliv får man flytta iväg och köpa mark i land där det inte finns skolplikt osv

Jag frågade inte det jag frågade om du tyckte att ex indianer är utveckling störda eller har störning ?
Citera
2022-06-08, 19:54
Medlem
Citat:
Jo de är jag kan du visa mig utlåtandet ?
Har också läst fup
Nej, jag har inte läst några domstolshandlingar eftersom jag inte längre har tillgång till LexNova eller andra rättsdatabaser
Citera
2022-06-08, 19:58
Medlem
Citat:
Jag frågade inte det jag frågade om du tyckte att ex indianer är utveckling störda eller har störning ?
Man blir inte utvecklingsstörd av att inte gå i skolan man föds sådan eller blir stannar i utvecklingen pga av någon skada i hjärnan i tidig ålder.
Psykiska störningar kan man däremot utveckla pga icke adekvat barndom
Citera
2022-06-08, 20:01
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte läst några domstolshandlingar eftersom jag inte längre har tillgång till LexNova eller andra rättsdatabaser

Så vem kommer ditt påstående ifrån någon som säger något som någon har hört ?
Citera
2022-06-08, 20:42
Medlem
Citat:
Så vem kommer ditt påstående ifrån någon som säger något som någon har hört ?
Du får leta själv i tråden , lär ju komma från någon som plockat ut domen angående LVU .
Är du intresserad så kan du själv plocka ut domen från förvaltningsrätten , domar är ju offentliga handlingar även när det rör sig om LVU
Citera
2022-06-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ja , ett antal av de som kommenterat på Youtube återfinns få hemsidan för doulor

Doulor.. varifrån kommer det fenomenet tro…
Citera
2022-06-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Amish, svenska modellen. De bör starta om i ett land som inte bygger på kollektivism, välfärdssystem och ett samhällskontrakt som inte går att avtala sig ur. Att vi ska gå i skolan är för att vi förväntas delta i samhällsbyggnaden och betala skatt till den välfärd alla förr eller senare använder sig av.

Muslimska amish då eller är alla inblandade bara såpass seriösa foliehattar?

Inte helt ovanligt att man träffar på uppenbart sjuka människor som identifierar sig som allsköns märkligheter. Det kan vara antivaxxers, elallergier religiösa, eller föräldrar som tror sig han nån universallösning på just allt.
Det viktigaste verkar ibland vara att barn ska hållas borta från samhället samtidigt som dom ska åtnjuta alla fördelar av att vara en del av ett fungerande välfärdssamhälle.

Logiken haltar alltid..
Citera
2022-06-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Doulor.. varifrån kommer det fenomenet tro…
Vi ha allt haft den typen av stöd vid förlossning när barn föddes i hemmen och barnmorskan inte han komma i tid
Jag trodde dock att det var lite medicinsk utbildade personer visade sig vid Googling att det var bara några dagars kurs för att få kalla sig för detta och dessutom utan att ha vara tex barnmorska i botten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in