2022-05-17, 18:09
Medlem
CharlieMartels avatar
Majoriteten här på Flashback är väl emot Bidens alzheimersanktioner så detta är väl positivt.

Bara Italien just nu men kommer alla snart att inse fördelarna med att dansa efter Putins pipa?

Kan den ryska björnens seger över nazisterna i Azov ge positiva handelsringar på vattnet worldwide?

Kan vi hoppas på en snar fred och att det gotländska numera Natohemvärnets främsta uppgift blir att klappa takten till det muntra kluckandet av gas som rinner genom nordstream?

Citat:
Italy’s Eni to Open Ruble Account as EU Eases Stance on Gas

Company to start procedure as soon as this week to pay for gas
EU is set to issue guidelines this week for companies
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-05-16/italy-s-eni-to-open-ruble-account-as-eu-eases-stance-on-gas
Senast redigerad av CharlieMartel 2022-05-17 kl. 18:41.
Citera
2022-05-17, 18:12
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Du är medveten om att cancersjuke lille plutt har Parkinson.

Italien tar gasen men betalar aldrig.
Citera
2022-05-17, 18:30
Moderator
Humbugs avatar
Det låter inte som särskilt goda nyheter att ett västland viker sig för diktaturens hot. Ett sådant förfarande kommer snart slå tillbaka mot Italien och kan knappast leda till något positivt för dem. Samtliga länder behöver ta sitt solidariska ansvar för att krossa Ryssens ekonomi och förpassa dem tillbaka till stenåldern.

När det gäller frågan om Ukrainas räddning av våra hjältar i stålverket i Mariupol tror jag inte att det påverkar handeln nämnvärt. Däremot kan det bidra till att Ukraina nu istället koncentrera sig på att krossa inkräktaren.
Citera
2022-05-17, 18:31
Medlem
Många företag som betalar i rubel redan nu, de flesta i Tyskland. Det är liksom antingen det eller vara utan? Företag bryr sig om vinst och vill nog knappast gå under på grund av att Nato-troll/globalister och krigshetsare ska leka duktiga…

Hade tyskarna inte lagt ner sina kärnkraftverk så, allt är gretas fel
Citera
2022-05-17, 18:38
Avstängd
TheGretaResets avatar
Att skriva att det var bra känns onödigt. Jag tycker det var varken bra eller dåligt. Ryssland har gasen, vill vi köpa eller inte? Säljaren bestämmer naturligtvis vilkoren.

jag har ju skrivit det innan att vi får väl se hur det blir med politikernas höga svansföring. I synnerhet tyskland.
Citera
2022-05-17, 18:47
Medlem
Ett jäkla hyckleri. Folk skriker om sanktioner och bojkott. Men är det någon som är villig att göra några egna uppoffringar? Nä, tänkte väl det. De flesta EU länder vräker in pengar till Ryska statskassan för att folket inte ska frysa och industrin inte stanna. Kanske klokt, men hyckla då inte om sanktioner och press på enskilda individer att bojkotta allt ryskt.

Läser just om Hamnarbetarförbundet, kommunismens högborg, som åter ska bojkotta fartyg som antingen är ryska eller ska till eller ifrån Ryssland. Vore en hederssak om de offrade någonting. Exempelvis lägre inkomst pga av färre fartyg i hamnarna!
Citera
2022-05-17, 18:52
Medlem
MasterBaits avatar
Igår läste jag att 20 stora bolag från olika länder redan har fixat Rubel-konton. Ytterligare 14 är på gång.

Varför Finland vägrar betala in samma summor i samma valuta som tidigare till ett konto i en rysk bank som växlar till Rubel förstår jag inte. Men tydligen har de inte betalat på länge, så ryssarna skulle stänga av dom i vilket fall. Finnarna vill helt enkelt stjäla, inte betala.

Ryssarna kräver ju ingen att hosta upp rubel, banken växlar pengarna. Men de vill att pengarna ska hamna i Ryssland. Om de stannar i Europa så stjäls dom ju. Europa har stulit miljarder, så de länderna har ändå fått en hel del olja och gas gratis. Ryssarna borde höja priserna och ge andra straff, men nöjer sig med att få in pengarna in i Ryssland. Alldeles för snällt tycker jag personligen.
Citera
2022-05-17, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Finnarna vill helt enkelt stjäla, inte betala.
100 % rätt. Ni fascistvurmare har alltid de bästa analyserna <3
Citera
2022-05-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det låter inte som särskilt goda nyheter att ett västland viker sig för diktaturens hot. Ett sådant förfarande kommer snart slå tillbaka mot Italien och kan knappast leda till något positivt för dem. Samtliga länder behöver ta sitt solidariska ansvar för att krossa Ryssens ekonomi och förpassa dem tillbaka till stenåldern.

När det gäller frågan om Ukrainas räddning av våra hjältar i stålverket i Mariupol tror jag inte att det påverkar handeln nämnvärt. Däremot kan det bidra till att Ukraina nu istället koncentrera sig på att krossa inkräktaren.
Vad är det för hot menar du? Och hjältar i stålverket?? Du vet att det är nassar va?
https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion
Citera
2022-05-17, 20:24
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Finnarna vill helt enkelt stjäla, inte betala.
Finn jävlar. SKP jorde rött som ko sekvent stödde Lillefar i WWII.
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Och hjältar i stålverket?? Du vet att det är nassar va?
A L L A som inte är med R U S är n a S S a r.

OnT: Rubrik val: De Goda Nysheterna är fabricerade. Det är de Onda Nyheterna som funkar runka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in