Citat:
Ursprungligen postat av
apophis
Tror Finlands upphämtning 0-3 till 3-3 seger 4-3 på ÖT från OS, sitter färskare i minnet än nåt som hände 20 år sen. Dessutom när 17 (?) spelare är med ikväll som var med i den matchen. Men visst kommer de känna av pressen från hemmapubliken. Står det 0-0 länge, så kan det bli nervöst för spelarna.
Ännu en gång, hur många nya spelare som inte spelade OS har kommit till de andra lagen? Jag har själv inte tittat på svenska laget, men då kändes det som en klen uppställning. Sedan kan ju tex en hyfsat bra spelare varit med i OS men hade han inte en bra back-kollega eller en vass forward så får man ju inte ut sin fulla kapacitet.
Jag är själv aktiv i lagidrott på ett par ställen och beroende på hur laget för kvällen delas, alltså vilka som jag får i mitt lag där bak och där uppe så vet man ju på förhand ungefär hur det sannolikt kommer sluta. Sedan händer det att motståndarna får slumpmål och ett svagare lag på pappret faktiskt kan besegra ett starkare sådant. Det är ju lite det som är tjusning med sport både när man själv deltar och när man tittar. Precis alla trodde Sverige som var klara favoriter rätt enkelt skulle vinna OS-guldet i Salt Lake City 2002.