Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-14, 20:23
Medlem
Hej jag hör ofta på radio på jobbet och mix megapol och nrj har många tävlingar att man ska skicka ett sms och även ringa in och vinna mycket pengar 55 - 75 lök. Och sedan ska man höra på någon dag på EM när dom ringer upp någon vinnare men dom ringer inte upp någon utan ökar på vinst summan till nästa vecka m,m. Och hur kan dom få hålla på och lura unga lyssnare på detta sätt och det måste väl finnas några lagar om detta m,m. För det verkar inte finnas några pengar att vinna eftersom jag lyssnar väldigt mycket på nrj och mix megapol på jobbet men jag är inte så dum att jag själv har ringt dit men det finns säkert många unga som ringer många gånger per dag och ett samtal kosta 15 kr och vinn 65 lök m,m
Citera
2022-05-14, 20:32
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T5chrille
Hej jag hör ofta på radio på jobbet och mix megapol och nrj har många tävlingar att man ska skicka ett sms och även ringa in och vinna mycket pengar 55 - 75 lök. Och sedan ska man höra på någon dag på EM när dom ringer upp någon vinnare men dom ringer inte upp någon utan ökar på vinst summan till nästa vecka m,m. Och hur kan dom få hålla på och lura unga lyssnare på detta sätt och det måste väl finnas några lagar om detta m,m. För det verkar inte finnas några pengar att vinna eftersom jag lyssnar väldigt mycket på nrj och mix megapol på jobbet men jag är inte så dum att jag själv har ringt dit men det finns säkert många unga som ringer många gånger per dag och ett samtal kosta 15 kr och vinn 65 lök m,m
Nötterna ringer frivilligt och blir blåsta så det är knappast ett lagbrott
Citera
2022-05-14, 20:39
Medlem
ABBORREs avatar
Låter mer som att du är ledsen och besviken på dig själv, då du inte vet hur du ska kunna betala mobilräkningen den här månaden

Nej, om det vore olagligt så skulle dom nog inte få ha såna tävlingar i radion

Tänk till
Citera
2022-05-14, 22:17
Medlem
Gabriel Knights avatar
Ringer de inte upp? De gånger jag kommit in på kanalerna har de ringt upp och ställt en fråga till lyssnaren som den oftast inte kan svara på och då höjer de potten. Nu lyssnar jag förstås inte på dem varje dag så det kan givetvis vara så att man struntar i att ringa upp någon vissa dagar.
Citera
2022-05-14, 23:26
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:

Radiokanal*
Citera
2022-05-14, 23:27
Medlem
_killahs avatar
Mix megapol ringer upp 3 gånger i veckan. Svarar man vad potten ligger på vinner man den.

Du smsar in om du vill delta. Kostar 15kr men du kan max skicka ett sms / dag.

Ibland kör dom veckopotter. Då kan du delta 7 ggr / vecka om du vill. Så 105:- för 7 chanser isf
Citera
2022-05-15, 06:12
Medlem
Citat:

De tjänar stora pengar på skiten

15kr per sms och det finns säkert idioter som ringer 10 gånger för de är inte matematiskt kunniga och förstår inte sannolikhet hur många som ringer in från hela landet.
Citera
2022-05-15, 07:29
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
De tjänar stora pengar på skiten

15kr per sms och det finns säkert idioter som ringer 10 gånger för de är inte matematiskt kunniga och förstår inte sannolikhet hur många som ringer in från hela landet.

Synd du inte läste tråden. Max 1 sms/dag
Citera
2022-05-15, 09:03
Medlem
Pekka-s avatar
En bekant vann ett par tiotusen eller ifall det var hundratusen av att radiokanalen ringde upp denna person. Tror man behövde svara med en speciell mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in