2022-05-14, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Har du videoklippet där amerikanske försvarsministern anklagar Boris Johnson för att ha stoppat freden?

"Anklagar" är ett märkligt ordval.

Både USA och Storbritannien vill förlänga kriget i syfte att försvaga Ryssland.

De är alltså inte för fred.
Citera
2022-05-14, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Och vem är "experten" i Swebbtv-programmet om inte Magnus Stenlund, den ljugande Putinkramarpajasen.

Har du rökt på?

Swebb-tv inte är "Putin-kramare". De är emot kriget.

Däremot vill de ge en nyanserad analys av konflikten till skillnad från den ensidiga och efterblivna propagandan från SVT och DN.
Citera
2022-05-14, 03:42
Medlem
Slackoffs avatar
Om jag tvingas välja mellan RT och Swebb tv så väljer jag nog RT.
Citera
2022-05-14, 03:44
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Har du rökt på?

Swebb-tv inte är "Putin-kramare". De är emot kriget.

Däremot vill de ge en nyanserad analys av konflikten till skillnad från den ensidiga och efterblivna propagandan från SVT och DN.
Sannerligen är där propaganda från alla håll och kanter både från SVT, DN och Swebbtv MEN att påstå att Boris Johnson "stoppar freden" och lägga skulden på väst är tämligen magstarkt när Ryssland - Den Store Angriparen - kan välja freden imorgon genom att dra sina trupper tillbaka och avsluta kriget. Fattar man inte detta är man rejält efterbliven. Jag kallade Stenlund Putinkramare, inte hela Swebbtv. Dessutom intressant att du svarar på mitt inlägg med minst substans vilket bevisar att du har inga bra svar på de svåra frågorna att rättfärdiga Putins krig.
Citera
2022-05-14, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
”Stoppade freden”? Snarare erbjöd en chans för Ukraina att återta förlorade territorier. Ett sådant erbjudande tackar man inte nej till, precis som Finland gjorde tillsammans med Tyskland. Att det även råkar gynna britterna (och oss bör tilläggas) är bara en bonus, win-win kallas det.

Bara för ryssarna att ta sitt pick och pack samt återvända till Ryssland så slutar kriget. Tror knappast ukrainarna kommer följa efter in i Ryssland.

Jag är inte så vansinnigt intresserad av "ukrainska territorier". Det blev knas när man drog gränserna efter Sovjetunionens sammanbrott. Områden med etniska ryssar hamnade på fel sida.

Däremot bryr jag mig om den säkerhetspolitiska situationen i Europa, flyktingströmmar och mat- och energiförsörjningen.
Citera
2022-05-14, 03:53
Medlem
ArgusOnes avatar
Om man vill att invasionen ska ta slut så fort som möjligt med så lite lidande som möjligt så hoppas man givetvis på att Ryssland åker hem så fort som möjligt.

Annars är man bara en hycklare.
Citera
2022-05-14, 04:36
Medlem
Citat:
Och vem är "experten" i Swebbtv-programmet om inte Magnus Stenlund, den ljugande Putinkramarpajasen.
Ja det är ju tur att vi har "oberoende" judiska experter som är biden- och zelenskykramarpajaser i stället. Det är mycket bättre, eftersom media säger att det är bättre.
Citera
2022-05-14, 04:38
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jatahudar
Ja det är ju tur att vi har "oberoende" judiska experter som är biden- och zelenskykramarpajaser i stället. Det är mycket bättre, eftersom media säger att det är bättre.
Jag gillar varken eller och du är helt korrekt, men att ta Putins sida som är angriparen är tämligen äckligt och skamlöst.
Citera
2022-05-14, 04:47
Medlem
Citat:
Jag gillar varken eller och du är helt korrekt, men att ta Putins sida som är angriparen är tämligen äckligt och skamlöst.
Din grammatik är fantastisk. Hade det varit upp till mig hade både Putin och Zelensky gasats med Zyklon-B.
Citera
2022-05-14, 06:51
Medlem
Jag tror USA vill försvaga Ryssland och Tyskland, samtidigt som den amerikanska militärindustriellakomplexet tjänar enorma pengar, pengar som den amerikanska skattebetalarna får betala. Pengarna kommer också hamna i den amerikanska politiska klassens djupa korrupta fickor, win-win för dom.
Samt mer pengar till den amerikanska svären inom olje och gasindustrin.
Ukraina används av den politiska eliten i Västländerna som en "tvättmaskin" för svarta pengar. Skattebetalarnas pengar kommer försvinna i ett svart hål, i Ukrainas händer.
Boris J agerande tror jag hindrade freden.
Nu avgörs det på slagfältet och det kan ta tid, medan USA och EU länderna lånar pengar för att förlänga kriget. Så får vi medborgare betala för det, genom inflation, högre priser på allt...
Ursula von Leiden och hennes medlöpare styrs av hat och ur hat kommer inget bra.
Oligarkerna klubb WEF, äger "allt" och kommer tjäna enorma summor på att förlänga kriget.
Ursula von Leiden och hennes medlöpare sitter i knät på WEF.
Ett långt krig är bra för affären, men inte för medborgarna.

Felet Sovjet gjorde när Ukraina blev fritt var att dra gränsen fel, de skulle dragit den efter etniciten, dvs rysstalande, Ryssarnas område där kriget nu utspelas skulle stannat kvar i Ryssland, en konflikt mindre.
Senast redigerad av jan2021 2022-05-14 kl. 06:58.
Citera
2022-05-14, 06:53
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Om man vill att invasionen ska ta slut så fort som möjligt med så lite lidande som möjligt så hoppas man givetvis på att Ryssland åker hem så fort som möjligt.

Annars är man bara en hycklare.

Man kan ju både hoppas på att Ryssland åker hem direkt samtidigt som man önskar att väst slutar att peppa Ukraina för att föra kriget vidare.

I den här situationen går det liksom att hålla två bollar i luften samtidigt.

Uk har alltid varit krigslustna precis som Us of A har varit sedan deras stormaktstid drog igång. Inte är det för folken heller utan för helt andra intressen.
Citera
2022-05-14, 07:00
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Om jag tvingas välja mellan RT och Swebb tv så väljer jag nog RT.

Om jag får välja endera eller rektoskopi med hjälp av en rasp, väljer jag det senare.

Folk som frivilligt erbjuder dem som källor i en diskussion är meningslösa att diskutera med. De har redan fallit över idiotins stup och det går inte att hämta upp dem. Vi såg det med covid och vi ser det nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in