2022-05-13, 16:06
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Vi vet hahaha. Islamska Staten IS har också en skön fristad i Sverige. Heja Erdogan.
Citera
2022-05-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Alla NATO-fanboys säger ju att det är en försvarsallians hur kan då rent politiska angelägenheter inverka på ett medlemskap?

Veklingen till statsminster sade för bara två månader sedan att det är olämpligt. Det är hon som har försatt sig i ett dilemma helt i onödan genom att blanda sig i ett krig som vi inte har med att göra.
Citera
2022-05-13, 16:08
Medlem
Sverige och Finland ska diskutera Natofrågan med Turkiet i Berlin på lördagen, rapporterar AFP.

Beskedet kommer efter att Turkiets president Erdogan på fredagen meddelat att han ser det som ett ”misstag” om Sverige och Finland blir medlemmar.
Citera
2022-05-13, 16:08
Medlem
FarangDingDongs avatar
"War makes for strange bedpartners" som vi säger här i London.

Jag är aktiv moderat sedan 1975 f.d. reservare och motstådare till Svensk NATO-medlemskap. Kanske inte vad man förväntar sig med min bakrund men mina skäl är helt rationella:

!. Ett NATO-medlemskap är dyrt och dåligt för svensk försvarsindustri. Likt EU medlemskapet kommer vi få betala mer än vi får tillbaka samt att vår industri kommer förlora order till framförallt amerikansk industri p.g.a. NAO standards.

2. ryssland utgör INTE ett reellt hot mod sverige sedan sovjets fall. Än mindre nu när de förlorat så mycket av sin offensiva kapacitet de senaste månaderna. Vidare kommer ryssland aldrig mer att bli ett hot som alla som studerar demografi vet. ryslands befolkningspyramid är därtill alltför skev.

Jag trodde aldrig jag skulle se mig på samma sida som den vidrige erdogan men här är vi nu. Han har dessutom rätt. såssarna och vänstern men även MP hyser kurdiska terroristsympasitörer i sina led. Säkert de andra partierna också men inget jag vet säkert.

Det är ynkligt att såssarna agerar som de gör i NATO-frågan för att de vill döda den innan valet.

Vi får hoppas på turen. erdogan blockerar Sverige men släpper igenom Finland. Då behöver vi aldrig mer diskutera NATO-medlemskap.
Citera
2022-05-13, 16:09
Medlem
Fy fan vilken tur om Erdogan säger nej. Så slipper vi krig här.
Citera
2022-05-13, 16:09
Medlem
MrGrants avatar
Erdogan ser en chans att få fördelar för att godkänna Sverige och Finland. Vi får följa hur spelet går.
Citera
2022-05-13, 16:10
Medlem
Är det bara jag som blir ENORMT generad av att se mongot sitta i en tank? Sveriges kvinnliga Löfven.
Citera
2022-05-13, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Du tror att USA anfaller oss?

Nej, vi måste anfalla Norge först. Och förlora och erövras. Då blir vi med i Nato.
Citera
2022-05-13, 16:11
Medlem
neiges avatar
Jaha Grekland, Sverige och Finland vore inte lämpliga för den NORDatlantiska försvarsalliansen, medan Al-Baghdadi gömmer sig några kilometer från Turkiet och natos gränser, sicken clown.
Citera
2022-05-13, 16:12
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Nej, vi måste anfalla Norge först. Och förlora och erövras. Då blir vi med i Nato.
Låter som du är obegåvad.
Citera
2022-05-13, 16:13
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Grejen är ju att Turkiet kan bli utslängda från Nato i samband med att övriga länder röstar för att helt enkelt byta ut Turkiet mot Sverige och Finland..
Är detta redan förberett?
Citera
2022-05-13, 16:17
Medlem
Christopher.s avatar
Sverige borde gå upp i högt beredskapsläge, man har förklarat Ryssland krig med byxorna nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in